Silniční doprava

Integrovaná doprava na Plzeňsku se rozšiřuje

Od příštího dubna se výrazně rozšíří systém Integrované dopravy Plzeňska (IDP).

Zatím je do projektu rozvíjeného Plzní a Plzeňským krajem zapojeno 44 obcí ve dvou zónách. Od 1. dubna se projekt rozšíří na 196 obcí kraje v 26 nových zónách zhruba do 30 kilometrů od Plzně. Změnu vymezení zón dnes schválili krajští radní. Pro většinu obyvatel by měly změny přinést úsporu, výrazně se ale prodraží obyvatelům sedmi obcí z nejbližšího okolí Plzně, řekl dnes novinářům krajský radní pro dopravu Jaroslav Bauer (ČSSD). 
    
Až dosud podle něj systém obyvatele těchto obcí zvýhodňoval. Lidé z Tlučné, Vejprnic, Kyšic, Chrástu, Dýšiné, Starého Plzence a Smědčic zatím patřili do vnitřní plzeňské zóny IDP, kam jezdí i plzeňská MHD. Měsíčně tak z domova i po Plzni jezdili za 390 korun. Od dubna ale budou z vnitřní první zóny obce vyřazeny a stanou se součástí nových venkovních zón. Při cestě mezi svým bydlištěm a Plzní tak lidé budou muset platit kromě plzeňského tarifu, který by měl příští rok činit 440 korun, navíc ještě tarif své zóny. 
    
Stejný princip platí i v ostatních částech kraje. Cestující musí zaplatit tarify tolika zón, kolik jich projíždějí. Cena pro každou z vnějších zón je navržena na 330 korun měsíčně. „Jízdné se bude rovnat součtu tarifů projížděných zón,“ uvedl Bauer. Podmínkou pro cestování IDP je, aby cestující měli vyřízenou čipovou plzeňskou kartu. Mimoplzeňští obyvatelé si o ni budou moci požádat na svých obecních úřadech a pak si ji tam i vyzvednout. Pořizovací cena je 195 korun, řekl Bauer. IDP od dubna zahrne 196 obcí, což představuje asi 330.000 lidí, tedy zhruba 86 procent obyvatel kraje.
 

Přečtěte si také

Back to top button