Silniční doprava

Řidičům se otevřela část pražské Vysočanské radiály

Řidičům se otevřela část pražské Vysočanské radiály. Nová komunikace propojila Kbelskou ulici s rychlostní silnicí R10 na Mladou Boleslav.

Ulevit by měla zvláště dopravě na Černém Mostu a v Hloubětíně, řekl na dnešním slavnostním otevření úseku primátor Bohuslav Svoboda (ODS). “Samozřejmě je nutné poctivě říct, že to je jenom první krok, že dokud nebude druhá etapa Vysočanské radiály, tak je to vlastně jen částečné řešení, které neřeší celou problematiku nájezdu na okruh,“ uvedl primátor. Další část radiály, která povede od Kbelské ulice směrem do centra, by měla v Libni navázat na severovýchodní část vnitřního Městského okruhu. Kdy bude celá radiála hotová, zatím není jasné.

„My se budeme snažit, aby to bylo v době co nejkratší, ale samozřejmě ekonomická situace Prahy a celá řada problémů, které takové stavby vždycky provází, budou určitě stavbu zdržovat,“ doplnil primátor. Výstavba dnes otevřené dopravní tepny trvala několik let. Brzdily ji hlavně spory o pozemky. Dokončený úsek měří pět kilometrů a jeho součástí je několik mimoúrovňových křižovatek, mostů a nadjezdů. Město do stavby vložilo 2,5 miliardy korun. Praha chce, aby se na Vysočanskou radiálu přesunuly kamiony, které dosud jezdí po Chlumecké, Kolbenově a Průmyslové ulici. Zakazovat vjezd nákladním autům na jiné silnice ale nechce, řidiči mají výhody zjistit sami. Rychlost na radiále bude dočasně snížena na 50 kilometrů v hodině. Po dokončení ochranného plotu po ní budou moct jezdit řidiči 80 kilometrů za hodinu. 

    
Nový pětikilometrový úsek kritizuje občanská iniciativa Auto*Mat, která dlouhodobě sleduje dopravní potíže v Praze. Tvrdí, že je radiála destruktivní pro pěší a cyklistickou dopravu. „Prahu každou zimu dusí smog způsobený nekontrolovaně rostoucí závislostí na automobilech, tady přitom Pražané definitivně přicházejí o možnost dostat se z Hloubětína do Letňan jinak než autem,“ tvrdí Vít Masare z občanské iniciativy Auto*Mat. Hlavní silniční síť v hlavním městě tvoří vnitřní Městský okruh a vnější Pražský okruh, které má propojit sedm radiál. V provozu je zhruba polovina z celkové délky obou okruhů a všech radiál.
 

Přečtěte si také

Back to top button