Řidičům se otevřela část pražské Vysočanské radiály
Řidičům se otevřela část pražské Vysočanské radiály. Nová komunikace propojila Kbelskou ulici s rychlostní silnicí R10 na Mladou Boleslav.
„My se budeme snažit, aby to bylo v době co nejkratší, ale samozřejmě ekonomická situace Prahy a celá řada problémů, které takové stavby vždycky provází, budou určitě stavbu zdržovat,“ doplnil primátor. Výstavba dnes otevřené dopravní tepny trvala několik let. Brzdily ji hlavně spory o pozemky. Dokončený úsek měří pět kilometrů a jeho součástí je několik mimoúrovňových křižovatek, mostů a nadjezdů. Město do stavby vložilo 2,5 miliardy korun. Praha chce, aby se na Vysočanskou radiálu přesunuly kamiony, které dosud jezdí po Chlumecké, Kolbenově a Průmyslové ulici. Zakazovat vjezd nákladním autům na jiné silnice ale nechce, řidiči mají výhody zjistit sami. Rychlost na radiále bude dočasně snížena na 50 kilometrů v hodině. Po dokončení ochranného plotu po ní budou moct jezdit řidiči 80 kilometrů za hodinu.
Nový pětikilometrový úsek kritizuje občanská iniciativa Auto*Mat, která dlouhodobě sleduje dopravní potíže v Praze. Tvrdí, že je radiála destruktivní pro pěší a cyklistickou dopravu. „Prahu každou zimu dusí smog způsobený nekontrolovaně rostoucí závislostí na automobilech, tady přitom Pražané definitivně přicházejí o možnost dostat se z Hloubětína do Letňan jinak než autem,“ tvrdí Vít Masare z občanské iniciativy Auto*Mat. Hlavní silniční síť v hlavním městě tvoří vnitřní Městský okruh a vnější Pražský okruh, které má propojit sedm radiál. V provozu je zhruba polovina z celkové délky obou okruhů a všech radiál.