Silniční doprava

Scania řeší elektrifikaci nákladní dopravy

Scania řeší elektrifikaci nákladní dopravy. Plně elektrická bateriová vozidla (BEV), vozidla s hybridním pohonem (HEV) i plug-in hybrid (PHEV) jsou nyní dostupná i pro provozovatele nákladní dopravy. Kromě inovativních technologií nabízí švédský výrobce i celou řadu řešení a služeb pro úspěšný přechod na elektromobilitu.

Existuje několik různých technologií, které světu umožní zbavit dopravní řetězec emisí CO2 a společnosti Scania pomohou splnit její vlastní, vědecky podložené klimatické cíle. Elektrifikace však bude bezpochyby hrát klíčovou roli v dosažení dekarbonizace dopravy.

Přečtěte si také

Scania řeší elektrifikaci nákladní dopravy

První elektrické bateriové nákladní vozidlo představila společnost Scania v roce 2020 a k němu se postupně přidala i vozidla s hybridním pohonem. Všechna tato vozidla nabízí skvělá řešení především pro městskou a příměstskou přepravu – například pro maloobchodní distribuci. Řada velkých měst po celém světě již signalizovala, že postupně vyřadí ze svých ulic vozidla s naftovým motorem. V současnosti pak existuje v 11 evropských zemích 274 nízkoemisních zón, které omezují přístup znečišťujících vozidel do svých měst.

Tři „zelená“ řešení

Nákladní elektrické bateriové vozidlo (BEV) umožňuje 100% bezemisní provoz. To se může brzy hodit nejen z důvodu zónových omezení v mnoha městech, ale také proto, že kvůli snaze o zajištění udržitelné budoucnosti se provoz bez emisí stále častěji stává podmínkou pro získání nových smluv. A tichá přeprava bez emisí uvnitř měst není potřeba jen k doručování zboží do prodejen, ale také ke svozu odpadu, stavbě nových budov a zajištění nutné infrastruktury. Elektromotor čistě elektrického vozidla má trvalý výkon 230 kW a špičkový výkon 295 kW. K dispozici je s pěti nebo devíti bateriemi a nabízí tak dojezd až 250 kilometrů.

Vozidla s hybridním pohonem kombinují silné stránky elektrického pohonného řetězce i tradičního pohonného řetězce se spalovacím motorem. 

Hybridní elektrická vozidla (HEV) jsou k dispozici buď jako tahače, nebo jako podvozky připravené pro instalaci nástavby. Energie získaná při zpomalování a brzdění se využívá k dobíjení baterie o kapacitě 30 kilowatthodin, což umožňuje až 15 kilometrů čistě elektrického provozu.

Plug-in hybridní elektrické vozidlo (PHEV) lze nabíjet také z externího zdroje, a to nejen mezi směnami, ale také během nakládky a vykládky. To znamená, že v městské nebo regionální distribuční dopravě může vozidlo po značnou část provozní doby jezdit pouze na elektřinu. Ve spojení s propojenými službami Scania lze získat automatizované přepínání mezi spalovacím motorem a elektrickým provozem na základě geografických zón a časových plánů. Vestavěná baterie má kapacitu 90 kWh, což je energie dostatečná na 60km jízdy na čistě elektrický pohon.

Hnací řetězec nové generace

Nový hybridní hnací řetězec přináší výrazná vylepšení z hlediska jízdních vlastností i celkové všestrannosti. Ústředním prvkem modernizovaného hybridního řetězce je šestistupňová bezspojková převodovka se dvěma elektromotory, která zvyšuje elektrický výkon z dřívějších 130 kW na 230 kW. Kromě vyššího elektrického výkonu jsme rovněž doplnili stávající 9-litrový spalovací motor DC09 (280-360 k) o náš volitelný 7-litrový motor DCO7 (220-280 k), což přináší ještě větší flexibilitu.

Partner pro elektrifikaci nákladní dopravy

Scania řeší elektrifikaci nákladní dopravy. Scania nedodává pouze vozidla, pomáháme svým zákazníkům realizovat řešení na klíč, poskytujeme služby v oblasti poradenství a budování nabíjecí infrastruktury, připravíme i plán, kde a kdy je nejvhodnější nabíjet, jak se vyplatí připojit k síti, jaký nabíjecí hardware je potřeba a jakou formu financování by měl zákazník zvolit. Postaráme se také o instalaci a údržbu, a díky inteligentnímu nabíjení jsme schopni dosáhnout nejvýhodnější spotřeby energie. Inteligentní řízení zkrátka nabíjí, když je elektřina levnější.

Scania ke svým elektrickým vozidlům nabízí rovněž kompletní program oprav a údržby, který zahrnuje kompletní pokrytí a servis pro vozidlo i baterii, a to ode dne dodání až po vyřazení vozidla z provozu. 

Cílem je zajistit plynulý provoz a zodpovědět všechny otázky, které eMobilita v nákladní dopravě přináší. Proto je každý prodej elektrického vozidla spojen se vznikem dlouhodobého vztahu a našim zákazníkům jsme tak stále nablízku.

Více informací naleznete na adrese scania-emobility.cz

Čtěte také první jízdy dojmy Scania Super.

Zdroj
TZ

Přečtěte si také

Back to top button