Silniční doprava

Volvo Trucks snižuje spotřebu paliva

Volvo Trucks snižuje spotřebu paliva díky konceptu I-Save přidávající nová vylepšení, která jsou navržena pro co největší účinnost. Systém I-Save pokrývá optimalizace technologie motoru, řídicího softwaru a opatření ke snížení odporu vzduchu. To vše za účelem dosažení jediného – maximálního zvýšení energetické účinnosti.

Volvo Trucks posunula svůj koncept Volvo FH I-Save o krok dále, aby zajistila plnou optimalizaci spalovacího procesu motoru tím, že vstřikovače, kompresi a vačkový hřídel specificky přizpůsobila propracovaným a jedinečným novým vlnitým pístům. Snížila se také celková hmotnost a vnitřní tření. Vysoce výkonné turbodmychadlo a olejové čerpadlo byly vylepšeny. Dokonce i olejové filtry, palivo a vzduch mají patentovaná vylepšení pro lepší výkon.

Volvo Trucks snižuje spotřebu paliva díky plynulosti

Srdcem systému I-Save je 13litrový motor s technologií turbodmychadel Volvo D13TC, který umožňuje jezdit s nízkými otáčkami motoru a vysokými převodovými stupni po delší dobu. Výsledkem je plynulejší a tišší jízda. Motor dokáže běžet s vysokou účinností v celém rozsahu otáček, s nejlepším výsledkem od 900 do 1300 ot./min.

Kromě všech aktualizací hardwaru byla přidána nová generace softwaru pro řízení motoru, který zase komunikuje s aktualizovanou převodovkou I-Shift. Výsledkem je že Volvo Trucks snižuje spotřebu paliva velmi efektivně. Zároveň jsou také výrazně lepší jízdní vlastnosti, protože tato inteligentní aktualizace strategie řazení přináší rychlejší odezvu.

Volvo Trucks snižuje spotřebu paliva

I-Torque je nový inteligentní software točivého momentu, který zvyšuje energetickou účinnost analýzou topografických dat z I-See a přizpůsobením jízdy skutečné trase. I-See využívá informace o plánované trase k co nejlepšímu využití kinetické energie nákladního vozidla při jízdě v kopcovitém terénu. Nová funkce I-Torque řídí volbu převodového stupně, točivý moment motoru a brzdění, když je aktivován tempomat.

Aerodynamika hraje velkou roli

Při jízdě na dlouhé vzdálenosti hraje aerodynamika nákladního vozidla důležitou roli pro spotřebu paliva. Došlo k několika změnám, které zlepšily proudění vzduchu, jako jsou užší mezery v přední části kabiny a delší prodloužení dveří. Cílem Volvo Trucks je, aby elektrická nákladní vozidla v roce 2030 tvořila polovinu jejích prodejů nákladních vozidel. Volvo Trucks snižuje spotřebu paliva pomocí technologie I-Save, protože spalovací motor bude i nadále hrát důležitou roli v dopravě.

Volvo Trucks je lídrem na trhu elektrických nákladních vozidel v Evropě. V Německu byl proveden první nezávislý test energetické účinnosti s plně naloženým elektrickým nákladním vozidlem Volvo Electric těžké řady.

Zdroj
TZ

Přečtěte si také

Back to top button