Železniční doprava
Na nádraží v Č. Budějovicích začala obnova nástupišť
Na českobudějovickém vlakovém nádraží začala rekonstrukce prvního a druhého nástupiště.
Práce na jejich obnově potrvá v různých etapách do 21. července a cestující musí počítat s různými omezeními v prostorách nádraží, řekl dnes na tiskové konferenci ředitel Krajského centra osobní dopravy Českých drah Jiří Kafka. V provozu tak na čas zůstanou pouze třetí a čtvrté nástupiště. Podle Kafky to však nezpůsobí komplikace ve vlakové dopravě. „Cestující se pouze musí připravit na to, že přístup k nástupištím bude omezenější,“ uvedl Kafka.
Českobudějovické vlakové nádraží má dva podchody k nástupištím. Jeden pro přístup k odjezdům vlaků a druhý pro cestující, kteří do Českých Budějovic přicestovali. V době rekonstrukcí nástupišť však bude otevřen vždy jen jeden z těchto koridorů. „Znamená to, že v podchodu bude vždy dvojnásobný počet lidí, kteří jej budou zároveň používat pro odjezd i příjezd vlaků,“ uvedl Kafka.
Podle něj by rekonstrukce nástupišť neměly znamenat zařazení náhradní dopravy. Takzvané výluky prý České dráhy použijí jen v případě, pokud by musely řešit i další práce na tratích. Kafka dodal, že po ukončení rekonstrukce prvního a druhého nástupiště je na programu obnova čtvrtého nástupiště. Ta by měla začít ještě letos na podzim a skončit v příštím roce.
Rekonstrukce nástupišť je součástí projektu modernizace IV. železničního koridoru. Ta na jihu Čech pokračuje druhým rokem v úseku České Budějovice – Nemanice. Začala loni v dubnu. Úsek měří 2,6 kilometru a přijde na 750 milionů korun, EU ji dotuje více než 70 procenty. Práce skončí v příštím roce.