Mercedes-Benz Trucks představil novou verzi tahače Actros L
Model L představuje opačné spektrum nabídky verze Actros F představeného vloni. „Elko“ se totiž nabízí výhradně s největšími kabinami, nejlepší komfortní a bezpečností výbavou a také s některými technickými vylepšeními. Podle značky má být typ L největším a neluxusnějším vozidlem této úspěšné řady.
Mercedes-Benz Trucks se snaží zjednodušit svou nabídku tahače Actros. Základní model F má sloužit jako vstupenka do světa rodiny Actros. Naopak nově uvedený typ L tvoří její vrchol. Nad nimi jsou ještě limitované edice, jak například Actros Edition 2, uvedená vloni spolu s verzí F.
„Při vývoji Actrosu L jsme se zaměřili především na komfort řidiče, bezpečnost, konektivitu a celkové náklady spojené s vlastnictvím, abychom v těchto aspektech přinesly další zlepšení pro naše zákazníky a jejich řidiče,“ uvedl Andreas von Wallfeld, vedoucí marketingu, odbytu a služeb Mercedes-Benz Trucks.
Jen největší kabiny
Jako základ pro verzi F posloužily největší kabiny řidiče StreamSpace, BigSpace a GigaSpace, jež svou šířkou 2,50 metru poskytují velkorysý prostor. Rovná podlaha zase zajišťuje komfortní prostředí. Mercedes slibuje vylepšenou zvukovou izolaci a také polohu sezení sníženou o 40 milimetrů, což by mělo přinést příjemný komfort za volantem a zároveň i lepší výhled na silnici. Další zásadní technickou novinkou řady L jsou na přání dodávané LED světlomety s novým designem, jež ve srovnání s xenony mají vyšší intenzitu světla a velmi dobře osvětlují vozovku. K těmto vlastnostem se přidává i ekonomický aspekt: v porovnání s obvyklými žárovkami jsou světlomety s LED technologií energeticky úspornější a mají delší životnost.
Při vývoji se myslelo i na takové detaily, jako jsou stylový potah sedadla, nové vnitřní obložení dveří, komfortní matrace s vrchním potahem o tloušťce 45 milimetrů nebo nové na dotek příjemnější materiály na zadní stěně v prostoru lůžka.
Výjimečná bezpečnostní výbava
Řada Actros byla vždy průkopníkem v zavádění aktivních bezpečnostních systémů. Kromě asistentů udržování v jízdním pruhu a udržování odstupu plus systému MirrorCam namísto hlavního a širokoúhlého zrcadla tuto snahu reprezentují další bezpečnostně-technické funkce. V seznamu výbavy na přání pro Actros L se tak například objevil aktivní asistent odbočování S1X (Side Assist), tzv. aktivní asistent odbočování, který ve srovnání s předchůdcem (S1R) dokáže nejen upozornit řidiče na pohybující se cyklisty či chodce na straně spolujezdce, ale také při odbočování do rychlosti 20 km/h aktivovat automatizované brzdění až do úplného zastavení vozidla. A to v případě, kdy řidič nereaguje včas. Aktivní asistent odbočování dokáže identifikovat nezbytnost tohoto zásahu brzd a v ideálním případě zabrání možné kolizi a zachránit tak lidské životy.
Autonomní řízení 2. generace
Actros L také dostal systém Active Drive Assist druhé generace (ADA 2), který za určitých podmínek aktivně podporuje řidiče při podélném a příčném vedení vozidla a dokáže automatizovaně udržovat odstup, zrychlovat. Umí také řídit vozidlo za předpokladu, že jsou splněny nezbytné podmínky systému, jako například dostatečný poloměr zatáčky nebo zřetelně viditelné vodorovné dopravní značení. Dílčí funkce asistenta nouzového zastavení, která je součástí systému ADA 2, navíc dokáže aktivovat nouzové zastavení vozidla, kdy řidič vozidlo neřídí navzdory vizuálnímu a zvukovému varování. Pokud vozidlo zcela zastaví, systém automaticky aktivuje novou elektronickou parkovací brzdu. Kromě toho se odemknou dveře, aby se v případě zdravotní pohotovosti mohli záchranáři nebo jiní pomocníci dostat přímo k řidiči. Sériově je vozidlo Actros L vybaveno aktivním asistentem brzdění (ABA) páté generace s funkcí rozpoznávání chodců pracující s kombinací radarového a kamerového systému.
Portál aplikací Mercedes-Benz Truck App
Zákazníci, kteří se rozhodnou pro interaktivní multimediální kokpit, získají také rychlý přístup k portálu Mercedes-Benz Truck App Portal. Mohou tak využívat nové možnosti propojení a vybavit své vozidlo aplikacemi zvyšujícími efektivitu a komfort, jako jsou telematické služby Fleetboard nebo logistická aplikace HABBL Fleetboard Logistics, která řidiče provází krok za krokem jejich pracovními zadáními. Řidič může aplikaci ovládat paralelně na multimediálním kokpitu vozidla, nebo v libovolném mobilním zařízení se systémem Android pro úlohy mimo vozidla. Všichni účastníci procesu přepravy – řidiči, zástupci a koncoví zákazníci – dostávají neustále potřebné informace. To má zvýšit kvalitu procesu a současně se tím dosáhne vysoká míra transparentnosti.
Konec papírování
Novinkou na portálu aplikací Mercedes-Benz Truck App jsou palubní dokumenty se 100% elektronickou realizací zakázky (digitální přepravní dokumenty a ECMR), komunikační řešení a řešení managementu zakázky YellowFleetApp, mobileServiceManager (MSM) pro digitální správu zakázky a autoparku, aplikace pro správu přepravy s digitální funkcí PlanBoard a automatickým dispečerům ArealPilot. Stáhnout si mohou i logistickou aplikaci pro mobilní zaznamenávání údajů na cestě Mobile Enterprise nebo mobilní řešení skenování Scangaroo.
Digitální ochranný štít Uptime
Srdcem systému Fleetboard, stejně jako dalších řešení konektivity technického vybavení vozidla, je Datové centrum nákladního automobilu. Síťový modul přijímá údaje ze snímačů, kamer a řídících přístrojů v nákladním vozidle a vyhodnotí jejich data pro různá použití. Datové centrum nákladního automobilu tvoří nejen základ množství služeb systému Fleetboard, ale také Mercedes-Benz Uptime, služby na udržitelné zvyšování použitelnosti vozidla.
Uptime kombinuje inteligentní zasíťování vozidla s intenzivní péčí o zákazníka, díky čemuž nabízí zákazníkům Mercedes-Benz Trucks inovativní servisní produkt. Cílem je, aby nákladní motorová vozidla trávila na cestě co nejvíce času, a naopak co nejméně na dílně. Aby se snížily počty poruch, Uptime včas doporučí případnou potřebu opravy. Výsledkem je lepší plánovatelnost pobytů v dílně, zvýšená disponibilita vozidla a vyšší bezpečnost silničního provozu.