Na brownfieldu u Kojetína vzniká pro Amazon nejmodernější robotické centrum v Česku
Osm let od oznámení Amazonu o vstupu do Čech ohlásila světová jednička v e-commerce expanzi na Moravu. Stavitel průmyslových zón Panattoni pro ni vybuduje na brownfieldu po bývalých usazovacích nádržích cukrovaru u Kojetína na Přerovsku robotické centrum.
Bude to první plnohodnotně vícepatrová logistická budova s nejmodernější technologickou výbavou v Česku. Zónu připravila skupina Accolade, která je také investorem a vlastníkem průmyslového parku. Amazon bude moci využít přímého napojení na dálnici D1 pro nákladní dopravu a železniční koridor, který umožní nízkoemisní dopravu zaměstnanců nad rámec autobusové dopravy. Objekt o rozloze 52 000 m2 nabídne ve čtyřech nadzemních podlažích rekordních bezmála 190 000 m2 (z toho 13 000 m2 kancelářských ploch a technického zázemí) pronajímatelné plochy. Očekává se, že během maximálního provozu zde bude pracovat až 2000 lidí. Budova bude předána do užívání v roce 2022.
„Distribuční centrum se bude značně lišit od tradiční představy o skladu. Zaměstnanci budou pracovat s inovativními technologiemi, včetně robotických jednotek, které jim budou pomáhat při každodenním vyřizování zákaznických objednávek a efektivnějším využití skladovací plochy. Tito specializovaní roboti se zasouvají pod regály s výrobky, zvedají je a pohybují s nimi po distribučním centru, čímž pomáhají zkrátit čas nutný pro zpracování objednávek. V Kojetíně nabídneme práci s vyšší přidanou hodnotou pro kvalifikované zaměstnance,“ vysvětluje Michal Šmíd, generální manažer společnosti Amazon pro Českou republiku.
Průmyslový areál bude naplňovat dlouhodobou strategii Panattoni Go Earthwise. Budova bude totiž cílit na dosažení hodnocení Excellent v rámci prestižní ekologické certifikace BREEAM New Construction dle nejnovějších standardů. Půjde o první halu Panattoni a Accolade, která bude připravena na instalaci fotovoltaiky na co největší části střechy. V souladu s nejpřísnějšími požadavky na udržitelný rozvoj bude probíhat také samotná výstavba. Samozřejmostí je tak například ekologická likvidace azbestu z demolice původních budov, recyklace stavebního odpadu na místě a využití železniční dopravy prefabrikovaných částí budovy.