Peugeot Boxer – když dodávka pořádně jede
Peugeot Boxer – když dodávka pořádně jede. Peugeot Boxer, který dorazil na český trh na jaře letošního roku, prošel významnou modernizací. Prověřil jsem nejsilnější dieselovou verzi 2.2 HDi o výkonu 180 koní spojenou s manuální převodovkou.
Peugeot nabízí Boxer se třemi variantami dieselového motoru 2.2 BlueHDi (120, 140 a 180 koní), přičemž silnější verze lze kombinovat s novou osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8. Silnější motory excelují při plném zatížení a na dálnici, nabízejí dostatek výkonu od nízkých otáček, klidnější chod a pohodlné předjíždění. Slabší verze (120 koní) je naopak ideální pro město a lehčí náklady, typicky pro kurýry, řemeslníky či rozvoz potravin. Má nižší pořizovací cenu i spotřebu, aniž by v těchto podmínkách výkonově limitovala.
Tichá síla
Nejvýkonnější dieselová verze Boxeru v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou disponuje výkonem 130 kW (180 k) a točivým momentem 370 Nm. Motor prošel modernizací pro splnění emisní normy Euro 6e/VIe. Maximální rychlost vozu činí 160 km/h, přičemž kombinovaná spotřeba se pohybuje mezi 7,8 a 8,2 l/100 km. Součástí výbavy je systém Start & Stop, vylepšené vstřikování paliva nebo automatické klapky v masce pro optimalizaci aerodynamiky. Servisní interval je stanoven na 40 000 km nebo dva roky, podle toho, co nastane dříve.
Pohodová jízda s manuálem
Na převodovce oceňuji především přesné řazení a dobře odstupňované převody. Na dálnici ve 130 km/h motor točí příjemných 2400 otáček, což přispívá k nízké spotřebě a tichému chodu. Spojka je příjemně lehká a tím usnadňuje manévrování ve městě. Převodovka dobře spolupracuje s motorem a umožňuje plně využít jeho točivý moment už od nízkých otáček.
Konečně vím, kam s telefonem
Odložit si bezpečně telefon v předchozích modelech znamenalo zavřít ho pod víko i s kabelem a používat handsfree. Jenže kurýři s telefonem vystupují a nastupují v každé zastávce. Tady to konečně řeší bezdrátová nabíječka telefonu umístěná uprostřed palubní desky, která je snadno dostupná jak pro řidiče, tak pro spolujezdce. Přibyly také konektory USB-A a USB-C. Kabina získala nový volant, přepracovanou palubní desku a kvalitnější látkové čalounění sedadel i výplní dveří.
Prostor pro každý náklad
Testovaná verze Peugeot Boxer L3H2 s rozvorem 404 cm nabízí nákladový prostor o objemu 13 m3. Pro zákazníky preferující menší varianty jsou k dispozici verze s kratším rozvorem 345 cm – konkrétně L2H1 s objemem 10 m3 a L2H2 s 11,5 m3. Kdo potřebuje ještě více místa, může sáhnout po větších verzích s rozvorem 404 cm – L3H3 a L4H2 s objemem 15 m3, případně po největší variantě L4H3, nabízející až 17 m3 nákladového prostoru.
Neřešte značku, důležitější je servis a dostupnost
Z vlastní zkušenosti vím, že při výběru dodávky ze skupiny Stellantis (ale i dalších skupin) by se zákazníci neměli upínat jen na značku – všechny čtyři modely (Peugeot Boxer, Citroën Jumper, Fiat Ducato a Opel Movano) jsou totiž technicky prakticky totožné. Mnohem důležitější je zaměřit se na tři klíčové faktory: servisní zázemí (vzdálenost a kvalita nejbližšího servisu dané značky), cenovou nabídku (často se liší akční slevy a financování mezi značkami) a úroveň komunikace s konkrétním prodejcem. Také bych doporučil věnovat pozornost délce záruky a servisním balíčkům, které se u jednotlivých značek mohou lišit. V neposlední řadě může hrát roli i dostupnost konkrétní konfigurace – když například Peugeot nebude mít skladem vámi požadovanou verzi, ale Fiat ano, nemá smysl čekat jen kvůli logu na kapotě.
Technická data:
Peugeot Boxer 2.2 BlueHDi
Motor: Ř4/vznětový, přeplňovaný
Zdvihový objem: 2179 cm³
Max. výkon: 130 kW (180 k)/3500 min⁻¹
Max. točivý moment: 370 Nm/2000 min⁻¹
Maximální rychlost: 160 km/h
Převodovka: M6
Kombinovaná spotřeba: 7,8–8,2 l/100 km
Spotřeba v testu: 9,7 l/100 km
Emise CO2: 205–215 g/km
Pohotovostní hmotnost: 2050 kg
Celková hmotnost: 3500 kg
Objem nákladového prostoru: 13 m3 (verze L3H2)
Rozměry d × š × v: 5998 × 2050 × 2760 mm
Rozvor: 4040 mm
Základní cena test. vozu: 899 000 Kč bez DPH