E-shopy zpřesňují doručení
E-shopy zpřesňují doručení. Jen několik týdnů poté, co technologicko-logistická společnost DODO pro české e-shopy představila svou službu slotového doručování, naskakují na nový standard v přesnosti dodání první zajímaví hráči. K průkopníkům na poli doručení v přesnou hodinu dle výběru zákazníka, jako jsou Decathlon či Dr. Max, se přidávají i menší, kamenné či lokální obchody. V konkrétní čas díky DODO objednávky nově doručí the italians, Alkohol.cz nebo MojeParty.cz.
Mezi zákazníky e-shopů roste touha po doručení zásilky nejen v co nejkratším čase, ale hlavně v předem vybraný čas, aby nakupující nemusel své plány přizpůsobovat čekání na kurýra. Na to technologicky-logistická společnost DODO na podzim reagovala spuštěním služby tzv. slotového doručení a doprovodného widgetu, díky kterému mohou české e-shopy službu snadno, rychle a bez větších nákladů implementovat. Ke stávajícím klientům DODO, které již službu nabízeli, se tak rychle začali přidávat i další hráči, včetně těch menších.
Přesnost a kvalita doručení významně ovlivňuje výběr e-shopu
Mezi prvními jsou autentické italské lahůdky z e-shopu slavných smíchovských the italians. Před vánoční sezonou rozjel spolupráci s DODO také známý e-shop s vybraným alkoholem Alkohol.cz a již několik měsíců nechává svoje zboží do přesných časových slotů vozit také MojePárty.cz.
Obchodníci tak reagují na potřeby zákazníků, jejichž proměnu dokazují i závěry průzkumu, který pro DODO letos připravila agentura STEM/MARK. Osmdesát procent dotázaných by dalo přednost nákupům u prodejců, kteří nabízejí doručování do přesných časových slotů, protože jim čekání na kurýra bere čas, který by chtěli využít jinak. Čtyřiasedmdesát procent lidí navíc už zažilo, že je kurýr nezastihl a zásilku nedoručil.
Rozšíření přesného doručování napříč trhem nic nebrání
Většina nových zákazníků společnosti DODO využívá právě zmíněný widget, který dopravce představil letos na podzim, a umožňuje e-shopům na nový standard naskočit prakticky okamžitě. „Hodinová časová okna jsou běžná u nákupů potravin již léta, technologie pro přesné doručování existuje. Není tedy důvod, proč by se tento komfort nemohl rozšířit i do dalších segmentů e-commerce. Zboží má dorazit v moment, který si sám určím – ať už je to v ten samý den, nebo třeba za pár dní, ale v konkrétní hodinu,“ popisuje komerční ředitel DODO Peter Menky.
Přesné a napoprvé úspěšné doručení je u potravin nebo zboží, které zákazník potřebuje ve stanovený čas, zvlášť důležité. the italians umožňují jako jedni z mála objednávat prosciutto, parmazán a další čerstvé lahůdky na váhu. Takže vedle rychlosti a spolehlivosti doručení zde hraje zásadní roli také dodržení teplotního řetězce.
Logistická špička ukazuje úskalí boxů a výdejen
Zavedení slotového doručování s sebou pak pro e-shopy nese také možnost opět zvýšit atraktivitu doručení na adresu, které se v posledních letech dostávalo do stínu doručení do boxů či výdejního místa. „Lidé chtějí mít možnost si zásilku převzít v moment, kdy se jim to hodí. To jim boxy, a v omezené míře i výdejní místa, umožňují, kdežto běžné doručení balíkovou službou nikoli. V době logistické špičky ale naplno vyplývají na povrch i nedostatky těchto variant – boxy a výdejní místa jsou přeplněná, často nedostupná, případně zkracují lhůtu na vyzvednutí. Odpovědí může být právě slotové doručení, které nabízí tolik vyhledávanou flexibilitu, ale přináší maximální komfort doručení přímo domů či do kanceláře,“ doplňuje komerční ředitel DODO Peter Menky.
Právě potenciální potíže způsobené přehlcením výdejních míst jsou silnou motivací pro implementaci slotového doručení i pro samotné obchodníky, kteří nechtějí ohrozit svou schopnost zákazníky na prodejnách odbavit v nejvyšší možné rychlosti a standardu. Alternativa v podobě slotového doručení tak s sebou nese benefit pro všechny strany: „Zákazníků, kteří si zvolí slotové doručení, tedy na den a hodinu přesné, přibývá každý týden. Zatím jsme na desítkách objednávek za den, ale očekáváme, že růst obliby služby bude rychle pokračovat s tím, jak se tato služba bude více dostávat do povědomí zákazníků,“ uzavírá Dominik Berdych, CEO Alkohol.cz.