Motorismus

Expedice Tatra kolem světa 2 navzdory celosvětové pandemii pokračuje v putování

Expedice Tatra kolem světa 2 je po únorovém startu již v plném proudu a má za sebou několik tisíc kilometrů. Členové výpravy opustili evropský kontinent a přesunuli se do Asie. V tureckém Istanbulu si navíc již odbyli první zastávku pro výměnu pneumatik od společnosti Continental.

Značná část světa je momentálně paralyzována kvůli pandemii nového typu koronaviru. Ani to však nemůže podsádce upravené Tatry T 815 4×4 zabránit v poznávání nových míst. „Naše expedice především ukazuje schopnosti vyrovnat se s nečekanými událostmi a jejich překonávání. Jde o to užít si poznání jiných krajin, kultur a lidí. Koronavir je výraznou překážkou, která nám mění plány každý den, ale jsme tým zkušených cestovatelů, kteří si s tímhle poradí,“ neztrácí optimismus hlavní organizátor projektu Marek Havlíček.

Za necelé dva měsíce cesty již expedice Tatra kolem světa 2 prožila nespočet zážitků. Po slavnostním startu v Praze zamířil kopřivnický speciál do Bratislavy, aby se vzápětí přes Maďarsko vydal směrem Balkán. V Chorvatsku si dobrodruzi užili scenerií Plitvických jezer a poté se přes Bosnu a Hercegovinu přemístili do Černé Hory, kde je čekalo zpestření v podobně zasazení památečního stromu.

Za dalším dobrodružstvím se výprava vydala do Albánie a do Řecka, kde došlo na první zásadnější změnu v itineráři: místo přímého pokračování do Turecka musela tatra zvolit cestu přes Bulharsko.

V tureckém Istanbulu posádka převzala nové pneumatiky od společnosti Continental, které si spoluzakladatel projektu Tatra kolem světa 2 Marek Havlíček nemůže vynachválit. „Se vstupem do areálu, kde byly pneumatiky uskladněny, nám po telefonu pomohli zástupci z českého zastoupení společnosti Continental. Původně jsme si měli pláště pouze vyzvednout, ale v ,Trajdě‘ není moc místa, takže jsme se vrhli na výměnu přímo tam. Místní nám dokonce uvařili čaj. Nové pneumatiky mají dobré jízdní vlastnosti, a to jak v terénu, tak na asfaltu i na mokru.“

Velkým pomocníkem na cestách je i systém ContiConnect, který monitoruje tlak a teplotu pneumatik. „Díky zařízení ContiConnect víme o teplotě a tlaku v každé pneumatice. V podstatě je to třetí nejsledovanější údaj, hned po tachometru a GPS,“ přiznává lídr výpravy.

Jakmile se kalendář přehoupl do druhé poloviny března, naplno udeřila koronavirová krize a možnosti překračovat hranice se značně omezily. Posádka tatry se ale nevzdává a po změně plánů poznává nejrůznější zákoutí Turecka, zatímco část týmu, jež zůstává v České republice, zjišťuje možnosti dalšího postupu.

„Na cestování je úžasné, že každý den je jiný a potká nás jiné překvapení a zajímavost. Skvělé je, že se tu sešla dobrá parta lidí, díky které je každý den výjimečný,“ dodává Marek Havlíček, jenž se společně s ostatními členy posádky musí v každé zemi vypořádávat s dodržováním současných bezpečnostních opatření. Průběh putování Tatry kolem světa 2 lze sledovat i na sociálních sítích Facebook a Instagram, díky čemuž je možné s výpravou cestovat alespoň virtuálně.

Posádce expediční tatry držíme na dálku palce, i když víme, že to v momentální situaci nemají vůbec snadné. Jsme rádi, že zastávka v Istanbulu, kterou jsme na dálku pomáhali koordinovat, proběhla bez potíží a věříme, že jim naše obutí, stejně jako systém ContiConnect, bude dobře sloužit i nadále a alespoň trochu jim ulechčí tuto náročnou expedici,“ uvedla Magda Nagy, ředitelka Divize marketing ve společnosti Continental Barum s.r.o.

Back to top button