Mercedes-Benz CLA Shooting Brake: nejsem kombi
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake si nehraje na klasický rodinný stěhovák. Je to hlavně stylové auto pro mladou dvojici, které ale nějaký náklad převeze. A s motorem 200 CDI docela svižně a hlavně úsporně.
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake je designově asi nejstylovější zástupce rodiny modelů postavené na platformě s motorem napříč čítající sedm modelů. Zatímco velké CLS skončilo po jedné generaci, malé CLA se vloni dočkalo svého nástupce.
Hlavně styl
Stejně jako v minulosti sází Shooting Brake na atraktivní dynamický design, nízkou protaženou siluetu nebo bezrámová okna, která ale dokonale těsní, takže ani na dálnici neslyšíte žádný svist. Nízká střecha však trochu diskriminuje ty, kteří se neradi ohýbají. Nastupování, ale hlavně vystupování proto není úplně nejkomfortnější. Uvnitř je ale vzhledem k vnějším rozměrům překvapivě dost místa, a to vpředu i vzadu. Zavazadlový prostor nabízí velmi slušných 505 l, potíž je ale s vysokou nákladovou hranou a hodně sešikmenými pátými dveřmi, kvůli kterým ledničku nepřevezete. Ale k tomu není CLA stavěné. Menší potíž je i s výhledem směrem dozadu přes zadní sloupky, snad i proto jsou v základu parkovací senzory.
Mladí vpřed
Interiér Mercedesů dnes vedle tradiční kvality charakterizují dva na sebe téměř navazující obří displeje s vysokým rozlišením a skvělou čitelností i na ostrém slunci. Mercedes se může pochlubit palubním systémem MBUX s dnes asi nejlepší hlasovou komunikací nazvanou Linguatronic. Díky ní nemusíte prakticky sáhnout na středový dotykový displej nebo dotykovou plošku na středovém tunelu. Mě osobně víc překáží, protože jeden z konektorů USB-C je schovaný v loketní opěrce, a kabel vedoucí k telefonu se jí dotýká. Díky akční nabídce je interiér plný obvykle příplatkových prvků, takže sedadla jsou kožená, nechybí ambientní osvětlení interiéru (umí samo měnit barvu), automatická klimatizace, nebo sportovní volant s pádly pod řazením nebo navigaci.
At žije diesel
Zatímco základní naftový motor 180 CDI je z provenience Renaultu, 200 CDI je nový dvoulitr disponující 110 kW (150 k) a 320 Nm, což je na auto velikosti Octavie to pravé ořechové. Vždyť maximální rychlost je 221 km/h a stovku zvládne za 8,4 s. Ve standardu spolupracuje s osmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou DCT, která však v tomto konkrétním voze občas cukala při rozjezdu i při řazení. Samotný motor je mimořádně kultivovaný, a hlavně velmi úsporný, protože s ním není problém jezdit za papírových 4,3 l/100 km. Na dálnici si motor řekne jen o 5 l, takže ve výsledku ani nevadí jen 43litrová palivová nádrž odpovídající spíše malým autům. Prostě paráda.
Nemá rád zúžení
Řada CLA je díky moderní platformě v základu vybaven celou plejádou bezpečnostních systémů, jedním z nich je i aktivní systém pro udržování v jízdním pruhu, který funguje na principu přibrzďování kol. Bohužel asi kamery nečtou žluté čáry, takže když na dálnici přejíždíte do protisměru, registruje tlusté bílé čáry a pokud nedáte směrová světla, prudce přibrzdí, což je skoro i nebezpečné. Samozřejmě systém se dá vypnout, ale to člověk musí do menu palubního počítače.
Vozidlo | Mercedes-Benz CLA Shooting Brake |
Motor | Ř4/vznětový přeplňovaný |
Zdvihový objem | 1950 cm3 |
Max. výkon | 110 kW (150 k)/3400-4400 min-1 |
Max. točivý moment | 320 Nm/1400-2600 min-1 |
Maximální rychlost | 221 km/h |
Zrychlení 0-100 km/h | 8,4 s |
Převodovka | A8 |
Kombinovaná spotřeba | 4,3 l/100 km |
Komb. spotřeba v testu | 4,6 l/100 km |
Emise CO2 | 112 g/km |
Objem zavaz. prostoru | 505/1370 l |
Pohotovostní hmotnost | 1495 kg |
Celková hmotnost | 2120 kg |
Rozměry d/š/v | 4688 x 1830 x 1442 mm |
Rozvor | 2729 mm |
Základní cena testovaného vozu | 735 000 Kč (bez DPH) |