Motorismus

Elektrický Peugeot Boxer ujede až 340 km. Ne však v Česku

Peugeot oficiálně představil elektrickou verzi své nejprodávanější dodávky. K dispozici bude v široké nabídce verzí s užitečným zatížením až 1890 kg. S jeho dovozem k nám se zatím nepočítá.

Na rozdíl od některých elektrických konkurentů je Peugeot e-Boxer nabízen nejen jako skříňová dodávka, ale také jako podvozek s jedno- a dvoukabinou a plošina pro další nástavby. I samotná skříňová varianta není omezena na jediné provedení. Na základě 3 rozvorů (300 cm, 345 cm a 404 cm) jsou verze dodávky se skříňovou karoserií dodávány ve 4 délkách (L1, L2, L3 a L4) a 3 výškách (H1, H2 a H3). Celkem jde o 5 různých verzí karoserie s užitečným objemem od 8 do 17 m3 a v závislosti na verzi užitečnou hmotností až 1890 kg.

Přečtěte si také

100% elektrický

Nový e-Boxer pohání elektromotor s maximálním výkonem 96 kW (120 k) a okamžitým maximálním točivým momentem 260 Nm. Samozřejmostí vybaven mechanismus rekuperace energie, který se spouští jak při uvolnění pedálu akcelerace, tak při brzdění. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 110 km/h (90 km/hod. pro čtyřtunové verze).

200, nebo 340 km

Baterie jsou umístěny pod podlahou, takže nezmenšují objem nákladového prostoru. Toto umístění také podporuje tuhost a díky optimálnímu rozložení hmotnosti zajišťuje stejné, ne i lepší jízdní vlastnosti jako u verzí vybavených spalovacím motorem. Zákazník si bude moci stejně jako u menšího modelu e-Expert vybrat mezi dvěma sadami Li-ion baterií s kapacitou 37 kWh, nebo 70 kW. Verze L1 a L2 jsou k dispozici s kapacitou baterie 37 kWh pro dojezd až 200 km (hodnota prochází homologací) podle protokolu WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedures). Verze L3 a L4 (stejně jako verze šasi kabina L2) jsou vybaveny baterií o kapacitě 70 kWh s dojezdem až 340 km (hodnota prochází homologací) podle stejného protokolu.

Za hodinu 80 %

Nabíjení je kompatibilní se zásuvkami typu 2 (pro nabíjení v režimu 2 nebo 3 na střídavý proud) a zásuvkami combo CCS 4 (pro rychlé nabíjení v režimu 4 na stejnosměrný proud). Nový Peugeot e-Boxer je standardně vybaven duální palubní nabíječkou (jednofázová 7 kW a třífázová 22 kW), takže vyhovuje všem použitím a řešením nabíjení.

Přibližné doby dobíjení jsou následující:

  • přes veřejnou rychlodobíjecí stanici: 80% kapacity za 1 hodinu (baterie 37 kWh a 70 kWh) s nabíječkou 50 kW;
  • přes Wall Box 22 kW: plné nabití za 5 hodin (baterie 37 kWh) nebo 9 hodin (baterie 70 kWh) pomocí třífázové palubní nabíječky (22 kW);
  • přes Wall Box 7,4 kW: plné nabití za 6 hodin (baterie 37 kWh) nebo 12 hodin (baterie 70 kWh) pomocí jednofázové palubní nabíječky (7 kW).

K nám zatím ne

Nový Peugeot e-Boxer se vyrábí v závodě Sevel ve Val di Sangro (Itálie), elektrifikaci poté provede partner BEDEO. V Evropě se Peugeot e-Boxer začne prodávat ve druhé polovině roku, do Česka se ale zatím dovážet nebude.

Přečtěte si také

Back to top button