Logistika a sklady

Gebrüder Wiess od srpna doručí zákazníkům trezory, velké lednice nebo kotle. Reaguje tak na rostoucí oblibu domácího doručování

Výsledky segmentu B2C doručování ukazují celoevropský nárůst zájmu o tento druh logistických služeb. České zastoupení Gebrüder Weiss tento trend potvrzuje. Od začátku eviduje více než 16% nárůst v počtu zásilek doručených koncovým zákazníkům. Do rozvoje programu Home Delivery investuje Gebrüder Weiss stovky milionů korun.

Logistická společnost Gebrüder Weiss doručila jenom v České republice za prvních 5 měsíců letošního roku přes 64.000 zásilek koncovým zákazníkům, v divizi Home Delivery se jednalo o téměř 17% nárůst B2C zásilek. „První pololetí letošního roku je v řadě ohledů výjimečné. Nárůst e-commerce jsme registrovali již před jarní koronakrizí, která ale v tomto segmentu zapůsobila jako katalyzátor. Značná část spotřebitelů si uvědomila výhody online nákupů spojených s doručovací službou a změnila svoje nákupní chování,“ potvrzuje Jan Kodada.

Přečtěte si také
Jan Kodada (FOTO: GW)

Od srpna letošního roku rozšíří Gebrüder Weiss ČR dále svoje služby a bude schopna dopravovat až na místo spotřeby rozměrná a těžká břemena, jako jsou Americké lednice, kotle, bojlery, nábytek nebo trezory. V programu Home Delivery, který zahrnuje vedle doručení na konkrétní místo také instalaci spotřebiče, bude možné ještě efektivněji a bezpečněji doručovat i zboží o vysoké hmotnosti. „Rozhodli jsme se investovat do mechanizace, která umožní dvoučlenným posádkám prakticky kamkoli přivézt a v případě zájmu také instalovat i značně rozměrné předměty o hmotnosti až 170 kilogramů. Jde nám nejen o efektivitu našich postupů a smysluplné využití techniky, ale také o ještě bezpečnější doručení a spokojenost našich zákazníků i koncových uživatelů,“ vysvětluje Jan Kodada.

Růst v segmentu elektronického obchodování B2C za první pololetí letošního roku přitom hlásí téměř všechny země v Evropě. Počet zásilek dodávaných konečným spotřebitelům, společností Gebrüder Weiss vzrostl v první polovině roku 2020 z přibližně 410 000 na 580 000. V divizi Home Delivery to v prvních šesti měsících roku 2019 představuje nárůst o 40 procent v geografické oblasti zahrnující Rakousko a dalších šest zemí střední a východní Evropy. Aby společnost jako lídr na trhu mohla uspokojit další požadavky, investovala 6,8 milionů EUR do rozšíření svého logistického centra v Maria Lanzendorf u Vídně, kde se odbavuje na 40% B2C zásilek pro rakouský trh. K dispozici tak má dalších téměř 5 000 metrů čtverečních manipulačního prostoru.

Crossdocková hala pro B2C zásilky Maria Lanzendorf (FOTO: GW)

„V maďarské Budapešti jsme přestěhovali B2C crossdock z původní 2.500 haly do větší, abychom zvládali rostoucí počty zásilek koncovým zákazníkům. Nová lokace, kterou máme od srpna k dispozici, je vybavena třinácti nakládkovými rampami. Nově využívané prostory mají rozlohu přes 5500 čtverečních metrů, což je o 3000 m2 více, než doposud,“ doplňuje Jan Kodada.

„Měření roku 2020 běžnými standardy je přirozeně stále obtížné. Nárůst počtu zásilek elektronického obchodu zasílaných našim zákazníkům je však v centru naší pozornosti, s odvahou investujeme do našich kapacit, abychom s našimi službami v segmentu doručování domů byli připravení na další rozvoj,“ říká Jürgen Bauer, člen vedení společnosti Gebrüder Weiss a dodává: „Mimořádné odhodlání našich zaměstnanců nám navíc umožnilo udržet vysokou kvalitu služeb při dodávkách koncovým zákazníkům a to i během rozsáhlých karanténních opatření.“

Přečtěte si také

Back to top button