Logistika a sklady
PPL bude doručovat i v sobotu
Společnost PPL (Professional Parcel Logistic), která se v roce 2006 stala součást nadnárodní skupiny Deutsche Post DHL Group, oslavila 20. let podnikání na českém trhu.
Jak prozradil Pavel Horák, generální ředitel, za tu dobu PPL přepravila 200 milionů zásilek. Zatímco na prvních sto milionů bylo zapotřebí patnáct let, zbývajících sto milionů se uskutečnilo během pouhých pěti let. Vedle pohledu do historie vzniku společnosti PPL jsme se ale dozvěděli i něco o budoucnosti. Jak prozradil Milan Loidl, ředitel marketingu a prodeje, PPL by chtěla do roku 2020 zdvojnásobit přepravovaný objem zásilek. Mimochodem v roce 2014 to bylo 21 milionů balíků.
Největší potenciál vidí hlavně v oblasti e-commerce. I kvůli ní PPL plánuje stavbu dalších dep ve velkých městech. A právě pro e-shopy bude primárně určena služba sobotního doručování zásilek, která nyní prochází testovacími procesy. Cena doručení se přitom nijak nebude lišit od běžného týden. Druhým klíčovým pilířem růstu je rozšiřování výdejních a prodejních míst, tzv. Parcel Shopů.
V České republice jejich počet přesáhl 700, v budoucnu by jich mělo fungovat kolem 2000. PPL také plánuje do roku 2020 zjednodušit a zrychlit formy komunikace výhradně přes „smart aplikace“. Značné usnadnění v dodávání zásilek by také mělo přinést zavedení doručování ve dvou denních vlnách (včetně noční). Doručení tak bude možné ještě v den objednávky.
Příjemci budou mít navíc možnost nechat si balík poslat například k sousedovi, bez nutnosti plné moci, nebo na takzvané „safe place“ (bezpečné místo). V tomto případě kurýr zanechá zásilku na jakémkoli místě, dle přání příjemce – například ve vybrané posilovně nebo v restauraci. Zákazníkům internetových obchodů by navíc mělo vyzvedávání zásilek ulehčit zavedení balíkomatů a balíkových schránek. Ty fungují už v řadě evropských zemí a těší se velké oblibě. Zákazník si díky nim může vyzvednout objednané zboží kdykoli a bez čekání.
PPL také nově dělí balíky do tří velikostí S, M nebo L, podle níž se řídí hodnota zásilky. Pokud se jedná o malý balík 30 x 30 x 30 cm, tedy velikosti S, zaplatí zákazník 79 Kč. Střední balík s rozměry 60 x 40 x 30 cm, odpovídající velikosti M, bude mít cenu 94 Kč a balík s mírami 100 x 50 x 50 cm pak bude odesílatele stát 124 Kč. Stejně snadné je nyní i zasílání mezinárodních balíků například do Polska, Rakouska, Německa a na Slovensko. V tomto případě jsou ceny za zásilky s velikostí S 264 Kč, s velikostí M 312 Kč a velikost L stojí 426 Kč.