Logistika a sklady

TIMOCOM pomáhá s prací i likviditou

TIMOCOM pomáhá s prací i likviditou. Společnost ALL FREIGHT SERVICE HK s.r.o. je menší dopravní firma, která ve své práci poměrně často používá služby od společnosti TIMOCOM. Nejčastěji se jedná o burzu přeprav, mimo ni ale také například o faktoring. 

Radomír Kučný a Petr Hurta založili svoji dopravní firmu, sídlící ve Lhotě u Vsetína, v roce 2017. S TIMOCOMem už ale přišli do kontaktu ve svých dřívějších zaměstnáních, proto se zaregistrovali a začali ho využívat i ve vlastní firmě. Provozují 13 souprav s rozšiřitelnými meganávěsy s vnitřní výškou tři metry a své služby zaměřují především na výrobní firmy ve strojírenství a v hutnictví. Mají ale veškerá povolení i na odpadové hospodářství. „TIMOCOM aktivně využíváme především pro vytížení aut na zpáteční cesty ze zahraničí, kde nemáme pravidelné zákazníky. V tom je to pro nás velmi užitečný nástroj,“ přiznává Radomír Kučný, přepravní manažer a jednatel firmy ALL FREIGHT SERVICE HK s.r.o. Nejčastěji využívají hotové přepravy, ale vyzkoušeli si i nějaké tendry, kam poslali několik nacenění, ale zatím přes ně přepravu nezrealizovali. Na marketplace od TIMOCOMu vedle široké databáze firem a nabídek oceňují také uživatelsky přívětivé prostředí, které jim maximálně vyhovuje.

Radomír Kučný a Petr Hurta, jednatelé AFS-HK

Důvěřuj, ale prověřuj

Zároveň ale Radomír Kučný upozorňuje na skutečnost, že se v burzách přeprav bohužel najdou i nespolehlivé firmy. „Je nám jasné, že je pro TIMOCOM asi nesmírně složité, ne-li nemožné kontrolovat a prověřovat solventnost jednotlivých firem. Párkrát jsme si užili horké chvilky, kdy jsme z některých firem horko těžko dostávali peníze.“ Po této zkušenosti, kterou si musí projít téměř každý, proto lustrují firmy dopředu pomocí internetu a veřejně dostupných informací, k čemuž je TIMOCOM velmi dobrý prvotní zdroj. V prvé řadě si zjišťují u klientů zkušenosti s již realizovanými přepravami. 

Marketplace ale využívají i opačným směrem, tedy pokud mají více práce, nabídnou ji. „Bohužel na TIMOCOMu se nabídky mnohokrát přeprodávají a finální ceny jsou tak daleko nižší, protože každý si z toho chce celkem logicky něco utrhnout,“ upozorňuje Radomír Kučný na další nešvar, s nímž se v burze přeprav setkává. Říká také, že se to týká hlavně firem, které díky své územní příslušnosti mohou nabízet nižší ceny, aniž by se musely potýkat s tuzemskými cenami paliv, s odvody státu a byrokratickou zátěží, tedy s faktory, které ovlivňují konkurenceschopnost.

Firma provozuje třináct souprav

Jak nám potvrdil Marek Kocourek z TIMOCOMu, fenomén přeprodávání je mu znám a k omezení tohoto nešvaru dává své doporučení: „Při zadávání nabídky napište do sekce Veřejná poznámka, že přeprava je určena pouze pro firmy s vlastními vozy. V nabídce přepravy může uživatel rovněž zaškrtnout, aby bylo vozidlo sledovatelné. Asi nejvhodnějším nástrojem jsou potom objednávky generované přímo v marketplace. Díky tomu navíc vzniká uživatelům možnost se po dokončení zakázky vzájemně ohodnotit. Všemi těmito kroky se dají překupníci částečně eliminovat.“ 

Faktoringová služba

TIMOCOM vedle produktů, jako je burza přeprav, nabízí i platební faktoringovou službu, kterou pro něj zajišťuje externí partner, německá společnost JITpay. Hlavní výhodou této placené služby je rychlé získání peněz za přepravu do 24 hodin, čímž dopravní firma zvyšuje svou likviditu. Tato služba také výrazně snižuje riziko nezaplacení faktury v téměř 30 zemích. „Faktoring od TIMOCOMu využíváme pro přechodné období, kdy máme spoustu peněz v oběhu, ale potřebujeme hotovost. I přes určitý poplatek se nám tato služba prostě vyplatí,“ vysvětluje důvody používání Radomír Kučný. 

Digitální revoluce

TIMOCOM však už není pouhou burzou nákladů. V rámci nové dlouhodobé strategie se bude dále zaměřovat na digitalizaci přeprav. Základem je odbourání zastarávajících procesů souvisejících s objednávkami, sledováním vozidel a fakturací. I v 21. století velká část těchto činností probíhá „analogově“ pomocí mailů, telefonů či přes excelovské tabulky. TIMOCOM dnes všechny tyto procesy integroval do svého softwarového řešení, které tak má za cíl uživatelům významně usnadnit každodenní práci. Jeho součástí je on-line trackování vozidel a zásilek včetně statusování nebo API rozhraní umožňující plně automatizovanou komunikaci mezi marketplace a firemními softwary uživatelů. Blíže jsme o této digitální revoluci psali v minulém čísle, rozhovor s Danielem Pribanem najdete i na našem webu

Předností aplikace je uživatelská přívětivost

Zdroj
Redakce
Back to top button