Logistika a sklady

TIMOCOM chystá digitální revoluci

TIMOCOM chystá digitální revoluci. Společnost DPN CZ Team, zastupující u nás více než dvacet let firmu TIMOCOM, se na začátku září přestěhovala do nových reprezentačních prostor CPI City Center v samotném centru Ústí nad Labem. To souvisí s dalším rozvojem a novým směřováním. I o něm jsme při té příležitosti mluvili s ředitelem českého zastoupení Danielem Pribanem.

Česká pobočka vznikla jen půl roku po založení TIMOCOMu a od začátku je s touto firmou neodmyslitelně spojen Daniel Priban, který tehdy začínal formou „one-man show“ v budově bývalých skláren. Nyní se firma DPN CZ Team přestěhovala do nových kanceláří v samotném srdci Ústí nad Labem, které za celou dobu neopustila. 

Po třinácti letech měníte, tuším, už počtvrté od svého založení, adresu. Byly vám bývalé prostory na Klíši už malé? 

Vlastně ano, chystáme totiž expanzi firmy související s novou strategií 2024–2026, která předpokládá i další nábor nových zaměstnanců. Nové kanceláře jsme si mohli navíc hodně přizpůsobit podle svých představ. Dalším benefitem je, že sídlíme uprostřed města v těsné blízkosti hotelu. 

Můžete prosím nastínit více o nové strategii? V čem spočívá? 

V další fázi digitalizace. TIMOCOM existuje 26 let a ještě donedávna to byla primárně elektronická inzertní nástěnka, kde se zobrazovaly nabídky přeprav a prázdných vozů. Nicméně už před pár lety jsme se podívali na logistické procesy pokrývající veškeré články přepravy, jako jsou zadání poptávky po dopravě, vyhledání přepravní kapacity, odeslání a příjem objednávky, sledování vozidel, dokončení objednávky a fakturace. A i dnes tyto procesy probíhají velmi často převážně „analogově“, myšleno maily, telefony či excelovskými tabulkami. My jsme se pustili do digitalizace a celý tento proces jsme integrovali do našeho softwarového řešení, které významně usnadňuje práci všem stranám. 

O digitalizaci mluví všichni, nejen v dopravě. To ale není nic nového. V čem tedy spočívá revolučnost vašeho řešení?

Proces, který jsem popsal výše a jejž už máme funkční, by se dal v našem pojetí nazvat digitalizace 1.0. Nyní však přecházíme na verzi 2.0, přičemž hlavním benefitem tohoto kroku bude tzv. real time visibility neboli sledování zásilek v reálném čase. V současné době máme integrováno 300 různých sledovacích systémů v celé Evropě. Zjednodušeně řečeno dopravce poměrně snadno propojí jím používaný systém s tím naším a do něj následně udělí přístup svému klientovi. Je to obdobná služba, kterou známe například od kurýrních firem.

Ani to ale není tak úplně neobvyklé, tyto systémy už se dnes běžně používají.

To ano. Většinou je mají velké firmy, které si mohly dovolit zainvestovat do vývoje trackovacího systému, protože to není úplně jednoduché ani levné. To ale platí obecně o celé digitalizaci transportního procesu. A my tuto možnost chceme nabídnout úplně každému, i malému dopravci s jedním kamionem. Jednoduše mu zpřístupníme trackování jeho vozidel v našem systému a on po propojení s konkrétní zakázkou umožní sledovat průběh přepravy zásilky svému klientovi. Dovedu si představit, že tato služba může velmi dobře posloužit i jako konkurenční výhoda při získávání zakázek. 

Nicméně ani to není vše. Pro řadu zákazníků je velmi důležité znát i status zásilky, tedy jestli čeká na naložení, nebo už je naložená. Řada firem totiž fakturuje už ve chvíli, kdy je zásilka naložená. Všechny výše popsané služby budou k dispozici všem zákazníkům v Evropě. 

Už teď slyším dopravce, jak si stěžují, že budou muset pořídit drahé skenery nebo že budou muset kupovat nový software atd. 

Nikoliv. Řidiči bude stačit chytrý telefon nebo tablet s datovým tarifem, které už má dnes skoro každý. Na něm bude mít nainstalovanou naši aplikaci a přes ni bude všechno probíhat. Celé to bude poměrně jednoduché a intuitivní. 

Jak to ale bude se softwarem? Pokud přece budou chtít dopravci používat naplno vaše služby pro digitalizaci, musejí se vzdát svých přepravních management systémů. Buď si budou muset pořídit nové, nebo nechat nákladně přeprogramovat ty stávající, aby s těmi vašimi dokázali komunikovat. 

I na to jsme mysleli a chápeme, že by se nikomu nechtělo investovat a měnit něco zažitého. Proto jsme připravili univerzální API rozhraní, které umožní komunikaci mezi naším systémem a systémem používaným dopravcem. Díky tomuto rozhraní tak budou moci uživatelé pořád pracovat se svými programy, a přitom budou moci využívat veškeré výhody digitalizace, které TIMOCOM nabízí. 

A kdy začnete tyto služby nabízet? 

Celý projekt by se měl rozjet už v příštím roce.

Zdroj
Redakce

Přečtěte si také

Back to top button