Toyota představila nový elektrický vozík
Toyota představila nový elektrický vozík. Společnost Toyota Material Handling Europe uvedla na evropský trh novou generaci univerzálních elektrických čelních vysokozdvižných vozíků s označením Traigo48. Ty přinášejí i jednu zásadní novinku.
Modelová řada Traigo48 byla na evropský trh uvedena v roce 2008 a svými rozměry se řadí mezi modely Traigo24 a Traigo80. Je určena především pro provozy, kde je klíčová variabilita použití a vysoká produktivita, ať už se jedná o sklady, logistická centra, nebo výrobní podniky. Světovou premiéru měla na letošním LogiMatu.
Skvělý výkon
Nové Traigo48 je dostupné ve variantách se třemi i čtyřmi koly, přičemž nosnost jednotlivých modelů se pohybuje od 1,5 do 2,0 tuny. Maximální výška zdvihu činí až 7,5 metru, což umožňuje efektivní využití i ve vícepodlažních skladech. Významným parametrem je také maximální rychlost pohybu, která dosahuje až 20 km/h, což představuje nárůst oproti předchozí generaci a zajišťuje rychlejší přesuny na větších pracovištích.

Vozíky jsou vybaveny synchronním motorem typu IPM (interior permanent magnet) a technologií SyncoDrive. Podle údajů výrobce došlo oproti předchozím modelům ke snížení spotřeby energie až o 18 %. Pro náročnější provozy je navíc k dispozici volitelný vysoce výkonný motor pro zvedání, který dále zvyšuje produktivitu při manipulaci s těžšími břemeny nebo při častém stohování.
Flexibilita baterií a nová verze
Traigo48 nabízí zákazníkům možnost volby mezi tradičními olověnými bateriemi (lead-acid/LAB) a moderními lithioiontovými články (LIB). Novinkou je také model Traigo_i, který využívá integrovanou lithioiontovou baterii. Tato konstrukce nabízí nejen vysoký výkon, ale také prostorově úspornou konfiguraci pro obsluhu, která poskytuje ergonomické umístění ovládacího panelu, chytře řešený multifunkční displej i komfortní prostor pro nohy, což ocení každý operátor.

Design inspirovaný japonskými tradicemi
I když vnější vzhled nepatří k nejdůležitějším parametrům při rozhodování zákazníka, zejména u modelu Traigo_i se na něj zaměřili. Dynamická linie rámu pod sedadlem řidiče a zvýrazněný design kabiny, inspirovaný ikonickým tvarem katany, přispívají k nezaměnitelnému vzhledu Traigo_i. Součástí důmyslné souhry konstrukce a vzhledu je i snadný přístup k nabíjecímu portu, integrovanému do zadní části šasi, což umožňuje rychlejší a efektivnější příležitostné nabíjení. U standardních modelů Traigo48 vybavených olověným akumulátorem umožňují boční dvířka panelu šasi rychlou a efektivní výměnu akumulátoru.
Více pohodlí pro řidiče
Prostor pro řidiče byl u obou modelů vylepšen o prvky, jako je menší volant, nastavitelný sloupek řízení a nová loketní opěrka s možností výběru ovládacích pák. K dispozici je také integrovaný barevný dotykový displej poskytující snadno ovladatelné rozhraní člověk–stroj. Pozice vylepšeného ochranného rámu řidiče a nového designu spodní palubní desky usnadňuje výhled operátora vpřed.
Kabina namontovaná na čtyřech zavěšených tlumičích zásadně snižuje vibrace a zajišťuje hladký a tichý provoz, který zvyšuje pohodlí obsluhy a snižuje únavu. Volitelná prosklená střecha s širokým výhledem dále zlepšuje výhled a umožňuje operátorům mít jasnější výhled nahoru na vidlice a náklad, což přispívá k celkové bezpečnosti.






