Logistika a sklady

Zásilkovna a Coca Cola HBC jsou novými nájemci v Panattoni Brno Airport Park

Do strategicky skvěle umístěného multimodálního komplexu u brněnského letiště přichází dva významní hráči. Ti obsadí moderní šetrnou halu o rozloze 9 500 m² aspirující na stupeň hodnocení udržitelnosti BREEAM „Excellent“ postavenou v rekordním čase i v době COVIDu-19.

Poslední měsíce ukázaly klíčový význam moderních hal pro evropskou ekonomiku a její každodenní fungování. E-commerce, výrobní a logistické společnosti jsou tahouny tohoto trendu a své podnikání přesouvají do klíčových lokalit střední Evropy.

Nová budova v logistické zóně u brněnského letiště přináší řadu inovací nejen z pohledu stavebního, ale i uživatelského. Modulární systém stavby umožnil nájemcům využívat paralelně dvě oddělené části jedné budovy při zachování dobré dopravní obslužnosti. Kombinací chytrého řízení logistiky a volbou bezkonfliktních logistických špiček v průběhu dne dosáhlo budova ideálního vytížení svého okolí. Zatímco logistický cyklus společnosti Coca Cola HBC má špičky v ranních a pak opět pozdních odpoledních hodinách, Zásilkovna má špičky dopoledne a začátkem odpoledne.

„V březnu letošního roku, po zavedení vládních opatření, nám ambiciózní termíny pro dodání prostor našim klientům již nepřišly ambiciózní, ale nereálné. Přes všechny výzvy od omezení ubytování, uzavření hranic, zpomalení dodávek materiálů, nedostupnosti úředníků pracujících z domova, se nám, díky skvělému týmu profesionálů z Panattoni, Accolade, řady dodavatelů, povedlo předat halu klientům v předstihu a s aspirací na certifikaci BREEAM Excellent,“ říká Pavel Sovička, generální ředitel společnosti Panattoni, která logistickou zónu u brněnského letiště buduje.

Sektor e-commerce kontinuálně roste řadu posledních let. „Letos očekáváme až 200 miliard korun obratu v české e-commerce s tím, že Packeta by měla z tohoto objemu převézt zboží ve výši přibližně 50 miliard korun,“ vysvětluje Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovna a generální ředitelka skupiny Packeta. Zvyšování objemu nakupování na internetu také výrazně napomohla pandemie koronaviru. Již za několik týdnů začne největší vrchol celé sezóny, a to předvánoční nákupy. I tady se očekávají rekordní čísla jak za celý sektor e-commerce, tak i za skupinu Packeta, kam patří také Zásilkovna. „Letos pravděpodobně překonáme další magickou hranici naší desetileté historie, a to půl milionu přepravených zásilek za jediný den. To je číslo, které bude mít z ostatních přepravců jen málokdo.“

I proto Zásilkovna výrazně posílila počet dep, aktuálně jich v České republice má již jedenáct, do konce října se dostane na číslo čtrnáct. Brno je přitom jedna z klíčových a strategických lokalit.

Právě geografická poloha této lokality byla důležitá i pro druhého nájemce, firmu Coca-Cola HBC. „Brno je pro nás strategické distribuční centrum, ze kterého servisujeme zhruba pět tisíc našich zákazníků na Moravě, u nichž je neefektivní závoz napřímo z výrobních závodů,“ říká Jan Turek, Suply chain manager Coca-Cola HBC. V roce 2012 Coca-Cola v Brně změnila do té doby tradiční pobočku s několikadenní skladovou zásobou v relativně unikátní distribuční model break-bulk cross-docku, kdy se na denní bázi přiváží jen tolik zboží, kolik je ho potřeba pro prodej následující den. Tento provoz je tak pro nás vysoce efektivní, nyní ještě v modernějších podmínkách – tedy přesně tak, jak potřebujeme, dodává Jan Turek.

Přečtěte si také

Back to top button