Testy autobusů

Nová generace autobusů Setra

Nová generace autobusů Setra. Vozy Setra TopClass a ComfortClass představují špičku v oblasti komfortních autobusů. Jejich nová generace měla premiéru na zářijovém veletrhu IAA Transportation vloni v září. 

První z nich zosobňuje všestranný zájezdový autobus pro dálkovou dopravu, zatímco druhý kombinuje maximální komfort pro cestující na dlouhé vzdálenosti, individuální luxus a špičkové technologie.

Podle světel poznáte je

Nové modely TopClass a ComfortClass jsou na první pohled rozpoznatelné podle inovovaného designu přední části, který je zvýrazněn kombinací černého čelního panelu a stříbrných prvků; LED světlomety byly nově stylizovány a nové je i zadní osvětlení. Přední mřížka decentně skrývá radarovou technologii asistenčních systémů a původní jasně viditelný výřez pro tuto technologii je nyní sotva patrný. Celkově se však jedná o evoluci, nikoli o revoluci. Protože ačkoli design byl v rodině Setra vždy na prvním místě, pečlivé změny vzhledu přinášejí i praktické výhody.

Přední světlomety jsou full LED

Nová generace autobusů Setra

Uvnitř vypadá nová generace modelů TopClass a ComfortClass ještě prostorněji a kultivovaněji, což podtrhuje její prémiové postavení. Je tomu tak díky vizuálně i technicky propracovanému interiéru – podlaha má vzhled dřeva, vysoce kvalitní sedadla Setra Voyage Plus a Voyage Ambassador s efektní kombinací látek sedáků a opěradel jsou mimořádně pohodlná a závěsy jsou vyrobeny z vysoce kvalitních textilií. Také zábavní elektronika je na vysoké úrovni. O přístup k internetu se stará Coach MediaRouter, zatímco relaxaci zajišťuje nový multimediální systém Coach Infotainment Series s novými 21,5palcovými (na přání výklopnými) LCD monitory s vysokým rozlišením (1920 × 1080 pixelů) a špičkovým full HD displejem. Cestující mohou připojit své telefony do zásuvek USB mezi sedadly (USB-A a C). Jejich kryty jsou modře podsvícené, aby je cestující snadno našli za jakýchkoli světelných podmínek.

Odměna pro řidiče

Pracoviště řidiče v nové generaci třídy ComfortClass je rozšířeno o bezklíčové startování a novou elektronickou parkovací brzdu a součástí výbavy je i multimediální systém Coach Infotainment Series. Řidič má k dispozici řadu bezpečnostních a asistenčních systémů. K dispozici jsou nové, ještě výkonnější světlomety s technologií LED, asistent dálkových světel, vylepšené couvací osvětlení a 360stupňový kamerový systém, který zajišťuje dokonalý přehled o celém okolí vozidla, přičemž příslušný pohled z ptačí perspektivy je přenášen na 10,1palcový monitor na sloupku A. Ergonomie pracoviště řidiče je příkladná, všechny prvky jsou přehledně a logicky uspořádány.

Přehledné pracoviště řidiče s novým infotainment systémem

Důraz na bezpečnost 

Bezpečnostní systémy společnosti Daimler Buses jsou na nejvyšší úrovni, představují absolutní technologickou špičku. Do výčtu systémů patří především ABA 5, který detekuje pomalu jedoucí a stojící objekty a při hrozící kolizi automaticky brzdí až do úplného zastavení. Jako první asistent nouzového brzdění pro zájezdové autobusy na světě je schopen zahájit automatické maximální brzdění s úplným zastavením při detekci chodců v jízdním pruhu až do rychlosti vozidla 50 km/h. Řada elektronických bezpečnostních prvků zahrnuje asistenta pro průjezd zatáčkou a samozřejmě systém TPM, který monitoruje tlak v pneumatikách. Vylepšený systém Active Drive Assist 2 představuje rozhodující krok na cestě k automatizovanému řízení zájezdových autobusů. Nabízí poloautomatický režim (úroveň 2), který zahrnuje například akceleraci, brzdění, sledování vzdálenosti, řízení, udržování jízdního pruhu, a dokonce i nouzové zastavení.

Setra, to je synonymum pro vysoký cestovní komfort

Úsporný šestiválec

Kompaktní řadový šestiválcový motor OM 470 nebo OM 471 je k dispozici s výkony od 290 kW (394 k) do 350 kW (476 k). V kombinaci s plně automatickou převodovkou GO 250-8 PowerShift a zadní nápravou RO 440 představuje úsporný pohon s nízkými emisemi. Modely Setra TopClass 500 a ComfortClass 500 se součinitelem odporu vzduchu cx 0,33 mají nejlepší aerodynamiku ve svém segmentu. K tomu se přidává automatické snížení světlé výšky při dálničních rychlostech. Efektivní provoz a úsporu paliva dále zvyšuje nejnovější generace systému prediktivní jízdní strategie (PPC). Vylepšený tempomat PPC například na základě uložených map automaticky snižuje rychlost při vjezdu do zastavěných oblastí, stejně jako před ostrými zatáčkami na silnicích nižších kategorií nebo před kruhovými objezdy a značkami Stop nebo Dej přednost v jízdě.

Řada Setra zahrnuje šest všestranných modelů HD ComfortClass s délkou od 10,465 do 14,495 m, tři luxusní modely cestovních autobusů HDH TopClass s délkou od 10,465 do 14,165 m a také dvoupodlažní S 531 DT s délkou 14 m. 

Zdroj
Redakce

Přečtěte si také

Back to top button