Testy autobusů

Rozšířená řada verzí autobusů IVECO BUS

Společnost IVECO BUS u příležitosti přechodu na nové emisní limity Euro VI-E představila v Miláně modernizované verze modelů, ale i úplné novinky.

IVECO BUS je silný především produkty pro meziměstskou, příměstskou a městskou dopravu. Sortimentem vlastních produktů a služeb IVECO BUS potvrzuje své silné stránky: udržitelnost, mobilitu, řešení energetického mixu, technologickou dokonalost, celkové náklady na vlastnictví (TCO) a vysokou přidanou hodnotu na pomoc zákazníkům, veřejným orgánům a provozovatelům při jejich energetickém přechodu. A to s dostupnými cenami a ekologickými dopravními řešeními, která nabízejí široký mix energií (zemní plyn, plně elektrický, Euro VI-E HI-SCR) a množství modelů (URBANWAY, IMC, CREALIS, E-WAY, LINIUM, CROSSWAY, EVADYS nebo DAILY), které odpovídají všem potřebám mobility pro městské, příměstské, meziměstské přepravy a pro cestovní ruch.

Přečtěte si také

Úspěšný CROSSWAY

S rekordní produkcí 50 000 kusů je řada CROSSWAY nesporným lídrem ve svém segmentu. Dnes je každý druhý meziměstský autobus registrovaný v Evropě právě tento model. Modernizovaná verze CROSSWAY step E nabízí široký výběr se čtyřmi délkami (10,8, 12,1, 13 a 14,5 m 3nápravový) a třemi motory (Cursor 9 CNG a Diesel Tector 7, resp. Cursor 9) pro CROSSWAY LE, zatímco CROSSWAY LD je k dispozici ve třech délkách (10,8, 12,1 a 13 m) a se třemi motory (Cursor 9 CNG a Diesel Tector 7 a Cursor 9). Jak nám také prozradil Tomáš Nechuta, motory mají nově tři alternátory místo dvou, přičemž spolu současně dokáží optimálně spolupracovat, což by mělo prodloužit jejich životnost.

Iveco Crossway Natural Power

S přechodem na Euro VI-E dostal CROSSWAY dvě nové automatické převodovky – ZF Ecolife 2 a VOITH Diwa NXT zajišťující větší jízdní komfort a snižující spotřebu.

Nejviditelnější novinkou v interiéru je výrazně modernizovaný kokpit řidiče. Má zcela nový volant z tahače S-Way a přepracovanou palubní desku. Ta přináší lepší ergonomii, a to díky ovládacím prvkům blíže řidiči, přičemž jednotlivé prvky lze konfigurovat dle požadavků objednatele. Řidiči jistě ocení i větší počet úložných prostor, dva nabíjecí konektory 12V a dva USB porty. Po levé ruce mají konečně i dva držáky na pití. Mezi hlavními přístroji s vylepšenou grafikou je nový 7palcový barevný displej zobrazující celou řadu informací z palubního počítače.

Iveco Crossway

Ve verzi Natural Gas představuje CROSSWAY skutečné řešení trvale udržitelné mobility. Plynový motor má mimořádně tichý chod. Očekává se, že letos bude mít CROSSWAY s pohonem CNG podíl ve výrobě ve Vysokém Mýtě až 15 % oproti 10 % v roce 2020 a 6 % v roce 2019. Efektivní modely CROSSWAY CNG nabízejí nejsilnější motor na trhu s

IVECO Cursor 9 CNG o výkonu 360 k, kompatibilní i s biometanem. S celkovou kapacitou 1260 litrů ve čtyřech 315litrových nádržích má vůz dojezd až 600 km a je adaptován na rychlé i pomalé plnění.

Modely CROSSWAY CNG mají elegantní design s nádržemi na CNG instalovanými ve střeše s nejnižší celkovou výškou na trhu (3455 mm CROSSWAY, 3210 mm

CROSSWAY LE) – stejné jako klimatizované dieselové verze. To znamená, že

mohou fungovat bez ohledu na silniční infrastrukturu, jako jsou mosty nebo podjezdy.

Tato exkluzivní patentovaná funkce navíc optimalizuje těžiště vozu, což zvyšuje stabilitu na silnici.

EVADYS

EVADYS je vybaven motorem Cursor 9 o výkonu 400 k Euro VI-E. Jedná se o všestranný autobus o délce 12 a 12,96 metru. Stejně jako CROSSWAY má k dispozici dvě převodovky – ZF Ecolife 2 a VOITH Diwa NXT. Rozložení dveří se přizpůsobuje požadavkům dopravce (tři typy), rozložení sedadel je standardně 63 míst k sezení nebo německý standard 3GBK. EVADYS nabízí největší prostor pro zavazadla ve svém segmentu, a to o objemu až 12 m3, s vyšší vstupní nakládací plochou.

Iveco Evadys

E-WAY, LINIUM, URBANWAY a CREALIS

IVECO BUS vyvinul 100% elektrické autobusy pro udržitelnou městskou dopravu.

Vyvinuli průkopnický trolejbus nové generace s nulovými emisemi: CREALIS

In-Motion Charging. Tato inovativní technologie kombinuje nadzemní elektrické vedení s malými palubními bateriemi. Tato vozidla se nabíjejí při podjezdu

nadzemními kabely. Mohou být také napájeny z baterie až na 25 až 40 % trasy linky.

IVECO BUS také vyvinul model E-WAY (značka GX electric ve Francii). Tato řada autobusů poháněná baterií je dostupná ve čtyřech délkách (9,5, 10,7, 12 a 18 m), ve dvou verzích – standardní a BRT s názvem LINIUM a se třemi režimy nabíjení: přes noc v depu a přes pantograf (vzestupný nebo klesající).

E-WAY nabízí dvě technologie baterií pro každou specifickou aplikaci: vysokoenergetické NMC (nikl-mangan-kobaltové) články pro pomalé nabíjení v depu, vysokovýkonné články LTO (titaničité lithium-iontové) pro rychlé nabíjení. Poskytují dojezd až 300 km.

Iveco E-Way

IVECO BUS přistupuje k elektromobilitě jako k ucelenému ekosystému prvků a technologií baterií a řešení nabíjení, až po finanční služby a telematiku. Tento modulární přístup umožňuje flexibilní řešení šitá na míru tak, aby nabídla nejlepší kompromis na celkových nákladech na vlastnictví (TCO).

URBANWAY

Nový URBANWAY line-up je opět k dispozici ve třech délkách (10,5, 12 a 18 m) a dvou verzích – standardní a CREALIS BRT, při zachování plného energetického mixu. Hlavní novinkou je nová architektura motoru Cursor 9, který je nyní uložen v podélné poloze, což přináší úsporu hmotnosti, lepší rozložení hmotnosti a dostupnost motoru pro údržbu. Modernizovaný URBANWAY CNG těží z osvědčeného a výkonného motoru Cursor 9 na CNG, nyní s nádobami o objemu 960 až 1610 litrů plynu a dojezdem více než 650 km (12 m), resp. 600 km (18 m) při zachování celkové výšky vozidla pod 3,30 m. Kromě stávající převodovky VOITH je dostupná i nová ZF Ecolife 2. Ve srovnání s předchozí generací má modernizovaný URBANWAY CNG až o pět procent nižší spotřebu a v případě verze s naftovým motorem až o 10 % (testy SORT).

Nejnovější generace URBANWAY dostala nový design zadního čela, zadní světla jsou zvýrazněna širšími červenými pásy. Prostor pro řidiče také přináší řadu změn, které poskytují vyšší komfort a modernější prostředí. Nová palubní deska Actia Podium 2 integruje 7palcový plnobarevný displej s vyšším rozlišením pro lepší čitelnost obsahu. Zadní stěna řidiče tlumí hluk. URBANWAY také může být osazený kamerovým systémem místo klasických zpětných zrcátek, s nimiž se jezdí docela přirozeně.

Minibusy DAILY

DAILY MY22 nabízí jedinečnou sestavu motorů – dvě výkonové verze na naftu

(180 k a 210 k) a verzi na zemní plyn (136 k). Verze na CNG je plně kompatibilní s biometanem. Minibus DAILY nabízí na výběr dvě dostupné převodovky – novou

6stupňovou manuální a 8stupňovou automatickou převodovku Hi-Matic. DAILY posouvá komfort řidiče i cestující na novou úroveň. Je to první minibus v této kategorii, který má sedadlo řidiče s paměťovou pěnou.

Novinkou v řadě je DAILY Access, což je městský minibus pro pravidelné linky, dostupný hlavně ve verzi na zemní plyn (CNG). Je nabízen ve třech verzích – pro 25, 28 až 35 cestujících, a s délkou 7,1, 7,5, nebo 8 m. Prostor pro řidiče je zcela oddělen a snadno přístupný.

DAILY Line je určen pro exkurze, kyvadlovou dopravu, meziměstské a školní i městské přepravy. DAILY Pop poslouží jako školní minibus, speciálně navržený pro italský trh. DAILY Start je vhodný pro širokou škálu použití, od letiště nebo kyvadlové dopravy až po taxislužbu a DAILY Tourys vyniká komfortem a turistickým stylem.

Iveco Daily Acces

Přečtěte si také

Back to top button