Testy osobních vozů

BMW iX1 xDrive30 – Elektrická prémiovka 

BMW iX1 xDrive30 – Elektrická prémiovka. Řídili jsme elektrické BMW iX1 xDrive30, jehož pohon ještě umocňuje radost z jízdy, pro kterou jsou známá všechna BMW se spalovacími motory. 

Řada X1 zahrnuje benzinové, naftové, plug-in hybridní a elektrické verze. Zajímavé je, že všechny sjíždějí z jedné linky. Flexibilní platformy tak umožňují výrobci pružně reagovat na poptávku zákazníků. Co se týká čistě elektrických verzí, tak z nich na lince v Řezně vyrábějí předokolku s označením eDrive20 nebo náš testovaný vůz s pohonem všech kol xDrive30. Výbavové linie se propisují do elegantního nebo sportovního vzhledu exteriéru a interiéru. Na fotkách vidíte, jak vypadá sportovní linie. Jak je u BMW zvykem, možností vylepšení položkami za příplatek je skutečně mnoho. 

Plnohodnotné BMW

Předchozí generace X1 vypadaly tak trochu jako chudí příbuzní větších modelů. Současná, třetí generace na první pohled působí stejně prémiově, a do řady X tedy zapadá lépe. Tvar nárazníků, světel, spoilerů nebo bočních prolisů pontonu karoserie připomíná X5. V porovnání s předchozí generací došlo také ke zvětšení interiéru. Nová generace má lépe tvarovaná sedadla, minimalistickou palubní desku a prohnutý displej nového systému BMW iDrive. Všude, kam se v interiéru podíváte, najdete pečlivě zpracované kvalitní materiály. Tady prémiovost opravdu cítíte. 

Elektrický pohon

Elektrický pohon všech kol tvoří dva elektromotory, pohánějící přední a zadní nápravu. Součinnost obou motorů zajišťuje systém řízení hnacího momentu, který je propojen s protiprokluzovým systémem. Regulace pohonu probíhá 10krát rychleji než u vozu se spalovacím motorem. Souhra obou motorů přináší skvělé jízdní vlastnosti – okamžité zrychlení, vynikající trakci i směrovou stabilitu. Integrované pohonné jednotky dosahují kombinovaného výkonu 230 kW/313 k a maximálního točivého momentu 494 Nm. Vůz zrychlí z klidu na 100 km/h za 5,7 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 180 km/h.

Nabíjení

Součástí systému je v podlaze umístěná baterie s využitelnou kapacitou 64,7 kWh. Udávaná průměrná spotřeba elektrické energie 18,4 kWh na 100 km je základem pro dojezd až 438 km. Naše spotřeba v testu byla 19,6 kWh na 100 km, což se od tabulkové příliš neliší. Kombinovaná nabíjecí jednotka umožňuje jednofázové a třífázové nabíjení střídavým proudem o výkonu až 22 kW, kterým lze vybitou baterii dobít za 3 hodiny a 45 minut. Stejnosměrný proud lze odebírat až do výkonu 130 kW, což umožňuje baterii nabít z 10 na 80 % celkové kapacity během 29 minut. Na rychlonabíjecí stanici tak můžete během pouhých deseti minut získat dostatek energie na dalších 130 km jízdy. 

BMW iX1 xDrive30

Motor: elektrický

Max. výkon: 230 kW (313 k)

Max. točivý moment: 494 Nm

Kapacita baterie: 64,7 kWh

Typ baterie: Li-ion

Maximální rychlost: 180 km/h

Zrychlení 0–100 km/h: 5,7 s

Převodovka: A1

Kombinovaná spotřeba: 18,4 kWh/100 km

Spotřeba v testu: 19,6 kWh/100 km

Dojezd: 438 km

Pohotovostní hmotnost: 2010 kg

Celková hmotnost: 2580 kg

Objem zavazadlového prostoru: 540/1600 l 

Rozměry d × š × v: 4500 × 1845 × 1616 mm

Rozvor: 2692 mm

Základní cena test. vozu: 1 191 766 Kč bez DPH

Zdroj
Redakce

Přečtěte si také

Back to top button