Testy osobních vozů

BMW M 340d xDrive: Naftová raketa

BMW M 340d xDrive: Naftová raketa. BMW M 340d xDrive je vysokovýkonný vůz určený pro každodenní použití. Má všechno, abyste si s ním zařádili na okruhu, zároveň poskytuje pohodlí i do běžného provozu. Navíc s vynikající spotřebou. 

Podívejme se hned na úvod na spotřebu, která je v poměru k síle vozu skutečně zajímavá. I když jsme se po dálnicích přesouvali víc než svižně a používali ho ve městě, výsledná spotřeba byla 8,5 litru na 100 km. Zároveň ale při klidné jízdě na silnici první třídy auto umí jet i pod pět litrů. Díky 48V mildhybridnímu systému totiž v režimech Eco a Comfort můžete plachtit s vypnutým motorem. Při váze 1,9 tuny máte k dispozici významně se projevující setrvačnost. Připojování motoru není vůbec slyšet, startérgenerátor s výkonem 8 kW (11 k) skvěle vyhlazuje nástup záběru. Hladkému probuzení motoru k činnosti sekunduje osmistupňová automatická převodovka volbou optimálního převodu. 

BMW M 340d xDrive: Jízdní výkony

Některé vlastnosti důležité pro každodenní použití jsme si popsali. Teď pár čísel pro ty, kteří by s takovým vozem chtěli občas na okruh. Nafta sice není klasickým palivem pro okruhová auta, ovšem s tímhle si užijete hodně radosti. Vůz se dere vpřed bez jakékoliv známky ztráty tažné síly až do rychlosti 250 km/h, ve které zasáhne omezovač. Dvojitě přeplňovaný šestiválec o výkonu 340 koní a s maximálním točivým momentem 700 Nm akceleruje ve sportovním režimu z nuly na sto za 4,6 sekundy.

Když máte na výjezdu ze zatáčky stovku, za 14 sekund máte na rovince 200 km/h. Protože maximálního výkonu dosahuje vůz už ve 4400 otáčkách a převodovka optimálně využívá točivý moment, může někomu chybět zpětná vazba od zvuku motoru. Tu můžete posílit volbou v infotainmentu. Realistický zvuk motoru a dunění výfuku se ozývá, odkud byste ho čekali, ale je za tím audiosoustava Harmann Kardon. 

Sportovní podvozek

Pro jízdu na okruhu jsou dimenzované také brzdy. Snížený sportovní podvozek nabízí navíc elektronicky řízené tlumiče s řízenou charakteristikou komprese a odskoku pro každé kolo zvlášť. Elektronika při průjezdu zatáčkou upřednostňuje zadní nápravu a rychlé výjezdy usnadňuje sportovní diferenciál rozdělující točivý moment mezi zadní kola. Vůz vás nechá na výjezdu ze zatáčky sklouznout, ale jenom v zájmu co nejlepšího zrychlení. Kdo si věří, může vypnout kontrolu trakce a stabilizaci a driftovat podle libosti. Řízení s variabilním převodem se takovém řádění přizpůsobí a dovolí korigovat jízdu ve smyku jen malými pohyby volantu. 

Pohoda na palubě

V režimu Comfort se auto nese pohodlně. Na zpomalovacích pruzích je cítit, jak se nerovnostem poddávají pouze komponenty podvozku. Do řízení ani do interiéru se nepřenášejí žádné vibrace. To je pro každodenní použití velmi příjemné. Stejně tak luxusní komfortní i bezpečnostní výbava. Ergonomie „trojky“ je dnes již ikonická a bezpečnost je na nejvyšší úrovni. Za nás má tohle auto všechno a nic mu nechybí. 

Technická data:

BMW M 340 xDrive

Motor: Ř6/vznětový přeplňovaný

Zdvihový objem: 2993 cm3

Max. výkon: 250 kW (340 k)/4400 min-1

Max. točivý moment: 700 Nm/1750–2250 min-1

Max. rychlost: 250 km/h

Zrychlení 0–100 km/h: 4,6 s

Převodovka: A8

Kombinovaná spotřeba: 5,8 l/100 km

Spotřeba v testu: 8,5 l/100 km

Emise CO2: 153 g/km

Objem zavazadlového prostoru: 480 l

Pohotovostní hmotnost: 1875 kg

Celková hmotnost: 2340 kg

Rozměry d × š × v: 4713 × 1827 × 1445 mm

Rozvor: 2851 mm

Základní cena testovaného vozu: 1 433 305 Kč bez DPH

Přečtěte si také

Back to top button