Testy osobních vozů

BMW M2 – Nejrychleji do pekla

BMW M2 – Nejrychleji do pekla. Jak známo, cesta do pekla je dlážděna dobrými úmysly. Nová generace kompaktního kupé BMW M2 je řidičsky skvělé auto, které ve vás ale může během jediného stisku tlačítka vyvolat takové běsy, až z nich během chvíle můžete přijít nejen o rozum, ale i o řidičák. 

BMW novou generaci M2 odhalilo přesně před rokem, do prodeje se dostala letos v létě. Před inženýry v Mnichově stál nelehký úkol, protože předchůdce, představeného v roce 2015, se celosvětově prodalo skoro 60 000 kusů. 

Co ta hmotnost?

Nástupce řádně povyrostl, s vnějšími rozměry 4580 × 1887 × 1403 mm je o 119 mm delší, o 16 mm širší a také rozvor má o 54 mm víc (2747 mm). Milimetry (a to jedenáct) ubyly pouze na výšku (1403 mm). Rozchod vpředu je 1617 mm, vzadu 1605 mm, což téměř odpovídá M4 Coupé. Ve srovnání s klasickou řadou 2 je „emko“ o 49 mm širší, a to především díky širokým zadním blatníkům, jejichž podběhy zcela zaplňují pneumatiky o rozměru 285/30 R20. Směr jízdy zajišťují pláště 275/35 R19. Spolu s vnějšími rozměry ale výrazně narostla i hmotnost vozu, a to skoro o 300 kg na 1800 kg. Pokud máte dost peněz, můžete si ji částečně snížit karbonovými doplňky, náš testovaný exemplář vážil díky střeše s tímto materiálem o 6 kg méně. 

BMW M2 – Líbí, nelíbí 

Nová M2, obzvláště v modré barvě Zandvoort Blue, je doslova šokující auto. Nemusí se líbit každému, hranaté tvary mohutných nárazníků jako by udělal tvůrce Minecraftu. Faktem ale zůstává, že M2 je hodně hustá kára, která budí zaslouženou pozornost. 

Karbonové dekory najdeme i v interiéru, samozřejmostí je „emkový“ volant s extrémně tlustým věncem a dvěma červenými tlačítky M1 a M2, která jsou vstupenkou do ráje, nebo do pekla. To podle toho, jak moc dobře umíte jezdit a nakolik dokážete udržet disciplínu na silnici z hlediska rychlosti.

Plnotučný petrol 

BMW M2 má totiž pod dlouhou kapotou podélně uložený řadový šestiválec se dvěma turby (S58), známý z M3, resp. M4. Zde je ale mírně podladěný, aby si větší modely zachovaly odstup. I tak jsou ale parametry tohoto motoru impozantní – výkon 338 kW neboli 460 k, což je o 90 k (!) víc než u předchůdce, a 550 Nm, které přes osmistupňový měničový automat ZF a diferenciál s řízenou svorností směřují na zadní kola. Stovku tento modrý bolid zvládne za 4,1 s, o moc déle mu to netrvá ze stovky na dvoustovku. Motor je obrovská zásobárna neutuchající síly, kterou lze dávkovat buď hodně plynule, nebo tak ostře, že se odkrvují vnitřní orgány a odtrhávají kusy pneumatik. M2 totiž nabízí hodně široké možnosti naladění kousavosti motoru, řízení, pérování, brzd i opatrnosti ESP. 

Svatá pravda

Největší divočina nastupuje po aktivaci tlačítek M1 nebo M2, kdy se z auta stane doslova zabiják, který s sebou při řazení směrem nahoru škube, dolů zase střílí do výfuku. S vypnutým ESP sebou umí záď vozu pod náporem newtonmetrů škubat jako klubko zmijí. Pokud ale s plynem pracujete správně a s citem, je míra gripu v zatáčkách naprosto neskutečná. Znovu jsem si vzpomněl na starou reklamu, která říkala, že zatáčky se dají projet rychle, pomalu a s vozem BMW. Přetížení v zatáčkách umí být opravdu šílené. 

Jenže úžasné na M2 je to, že umí být příjemně civilní, že s ním může vlastně jezdit úplně každý, nejen vlastník závodní licence. Když na to přijde, umí jezdit i za 8,5 l/100 km. Na druhé straně ale motor dokáže vycucnout 52litrovou nádrž za 200 km. Za ty zážitky to ale stojí. Navíc základní cena 1,5 milionu je vzhledem ke schopnostem opravdu férová. 

BMW M2 Coupé

Motor: Ř6/zážehový přeplňovaný

Zdvihový objem: 2993 cm3

Max. výkon: 338 kW (460 k)/6250 min-1

Max. točivý moment: 550 Nm/2650–5870 min-1

Max. rychlost: 250 km/h

Zrychlení 0–100 km/h: 4,1 s

Převodovka: A8 

Kombinovaná spotřeba: 9,7–9,8 l/100 km

Spotřeba v testu: 8,5 l/100 km

Emise CO2: 218–222 g/km

Objem zavazadlového prostoru: 390 l

Pohotovostní hmotnost: 1800 kg

Celková hmotnost: 2155 kg

Rozměry d × š × v: 4580 × 1887 × 1403 mm

Rozvor: 2747 mm

Základní cena testovaného vozu: 1 541 661 Kč bez DPH

Přečtěte si také

Back to top button