Testy osobních vozů

BMW X7 60i xDrive: Auto pro fajnšmekry

BMW X7 60i xDrive: Auto pro fajnšmekry. I když u nás nemůžete v běžném provozu využít jeho rychlost, vše ostatní, co auto nabízí, si užijete, kdykoli do něj nasednete.

Po faceliftu z loňského roku předvádí BMW X7 M60i xDrive následující jízdní výkony: maximální výkon 390 kW (530 k) při 5500 otáčkách, maximální točivý moment 760 Nm při 1800 až 4600 otáčkách, maximální rychlost 250 km/h a zrychlení 0–100 km/h za 4,7 s. A to vše při udávané kombinované spotřebě 12,9 l/100 km, která se při jízdě podle místních předpisů blíží spotřebě reálné. Tím ostatním, čím vás auto okouzlí, myslím především maximální výbavu, maximální pohodlí, vynikající ergonomii, snadnou ovladatelnost, vysokou praktičnost, originální design a vynikající zpracování. U konkrétního vozu je to však za cenu přes čtyři miliony korun. 

BMW X7 60i xDrive: Motor M60i

Pod kapotou pracuje nový přeplňovaný zážehový osmiválec o objemu 4,4 litru. Stejně jako slabší motory v X7 (třílitrové šestiválce 40i a 40d) je vybaven 48V mildhybridním systémem. Elektromotor dává maximální výkon 9 kW a točivý moment 200 Nm. Funkcí mildhybridního systému je „postrkovat“ vůz při rozjezdech už od nulových otáček a dopovat elektrický systém vozidla ze 48V akumulátoru, umístěného v motorovém prostoru. Ten se nabíjí rekuperačním brzděním a jízdou bez plynu. Elektromotor je součástí nové převodovky Steptronic Sport. Osmiválec má sametový zvuk a z výfuku se při ostřejším svezení při podřazení ozývají řízené detonace, které tady mají podobu hlubokého zachrčení. Při klidné jízdě není motor vůbec slyšet a na dálnici ho přehlušuje aerodynamika a zvuk od kol. 

Převodovka Steptronic Sport

Její název naznačuje, že kromě řazení pádly také umí sportovní funkce jako Launch Control a Sprint. Ta druhá je opravdu zábavná. Za jízdy podržíte levé pádlo pod volantem na jednu vteřinu, klidně i pod plynem, a auto vám vystřelí v maximálním sportovním nastavení všech systémů – motoru, převodovky, řízení, podvozku, pohonu všech kol, výkonu elektromotoru. Skvělé pro bezpečné předjíždění. Takový manévr se podobá spíše předjíždění se silnou motorkou než s autem s pohotovostní hmotností 2,6 tuny. Stejně jako motoru a ostatních systémů se volba jízdních režimů týká také převodovky. Kromě uvedené zkratky pro Sprint můžete jízdní režimy volit na ovladači na středovém tunelu. Extrapříjemný je režim Comfort, ve kterém X7 nemá daleko k Rolls-Royceu.

Pohon všech kol

Vyspělý pohon xDrive je tady doplněn M sportovním diferenciálem, zatáčením zadní nápravy, vzduchovým podvozkem s nastavitelnou výškou vozu a sportovním řízením. V režimu Sport+ dovolí vůz řidiči bezpečný skluz zadních kol při průjezdu zatáčkou, což je s takovou obludou opravdu zábavné. Pro toho, kdo se nebojí, třeba na okruhu, je možné kontrolu trakce deaktivovat úplně. Tohle auto umí být všechno – extrémně sportovní, extrémně pohodlné a extrémně reprezentativní. Je skvělou ukázkou vrcholného designu, techniky a vůbec toho nejlepšího, co v automobilovém průmyslu vzniká. 

Technická data:

BMW X7 60i xDrive

Motor: Ř8/zážehový přeplňovaný

Zdvihový objem: 4395 cm3

Max. výkon: 390 kW (530 k)/5500 min-1

Max. točivý moment: 760 Nm/1800–4600 min-1

Max. rychlost: 250 km/h

Zrychlení 0–100 km/h: 4,7 s

Převodovka: 8A

Kombinovaná spotřeba: 12,9 l/100 km

Spotřeba v testu: 13,3 l/100 km

Emise CO2: 274 g/km

Objem zavazadlového prostoru: 750/2120 l

Pohotovostní hmotnost: 2600 kg

Celková hmotnost: 3355 kg

Rozměry d × š × v: 4181 × 2000 × 1834 mm

Rozvor: 3105 mm

Základní cena testovaného vozu: 2 713 884 Kč bez DPH

Zdroj
Redakce

Přečtěte si také

Back to top button