Testy osobních vozů

Mercedes-Benz třídy C: Revoluce v ovládání

Mercedes-Benz třídy C: Revoluce v ovládání. Nová generace Mercedesu-Benz třídy C přináší několik paradoxů. Přestože vyrostla, je vlastně menší. Ačkoliv má modernější ovládání, ve výsledku to není lepší. Co nás naopak nadchlo, je bezedná nádrž základní naftové verze 220 CDI. 

Třída C zastupuje Mercedes-Benz ve střední třídě od roku 1993 (W202), kdy převzala žezlo po legendární „stodevadesátce“. Vloni pak byla zahájena výroba již páté generace (W206), která na trh vstoupila jako námi testovaný sedan a kombi. 

Mercedes-Benz třídy C: Narostl do všech směrů

Nové „céčko“ se vzhledově nechalo inspirovat nejen třídou S, silueta vozu má i něco z modelu CLA. Na první pohled je opravdu velmi atraktivní, obzvláště v modré metalíze, jež zdobila testované vozidlo. Novou třídu C poznáte podle nižší a širší masky chladiče a užších světlometů, díky čemuž vypadá elegantně a sportovně zároveň. 

Sedan mezigeneračně narostl o 65 mm do délky (4751 mm), o 10 mm do šířky (1820 mm) a na rekordních 2856 mm se natáhl rozvor (+25 mm). Kvůli zlepšení aerodynamiky se karoserie nepatrné snížila na 1438 mm (–9 mm).

Kam ty centimetry zmizely?

Prémiové modely střední třídy nikdy nebyly etalonem vnitřního prostoru. Jenže vzhledem k výše uvedenému nás překvapilo, jak stísněně uvnitř třída C subjektivně, ale i objektivně působí. Dokonce i vpředu se člověk cítí tak nějak utlačovaný, a to hlavně v příčném směru. Z jedné strany řidiče omezuje madlo dveří, z druhé opravdu široký středový tunel.

Ve Škodě Octavia je místa daleko víc. Dokonce ani na zadních sedadlech jsem před koleny ty dva centimetry navíc proti předchůdci „nenašel“. Ke všemu nízká hrana čelního skla nutí i průměrně vzrostlého řidiče spustit si sedadlo co nejníž, takže cestující vzadu nemá šanci si strčit nárty pod přední sedačku.

Jako v S-klasse

Třída C převzala koncepci přístrojové desky včetně ovládání z třídy S, což přináší opravdovou revoluci. Třeba v tom, že zmizela prakticky veškerá tlačítka. A to i ovládání klimatizace, jejíž virtuální panel je nyní součástí obřího, na výšku orientovaného displeje.

Ze středového tunelu zmizelo i ovládací kolečko s touchpadem, palubní systémy se ovládají přes displej nebo hlasem. Pod displejem se nachází lišta, kde jsou dva kolébkové přepínače – jeden pro nastavení jízdního režimu, druhý pro hlasitost audia.

Uprostřed je čtečka otisků prstu a dotykové plošky pro další funkce. Bohužel už jen dotykové plošky jsem našel na volantu, kde mi to ale vysloveně vadí. Obzvláště když vím, jak geniálně to měl Mercedes u předchůdce. Nastavit citlivě hlasitost audia posouváním prstu po plošce je téměř nadlidský úkol. 

Díky za emise

Testovaná verze C220 CDI zatím představuje základ naftové nabídky. Za označením se skrývá modifikovaný dvoulitrový čtyřválec, který má ve srovnání se svým předchůdcem mírně zvětšený objem a vstřikovací tlaky vzrostly z 250 na 270 MPa. Používá dvoustupňové přeplňování a jeho výkon vzrostl ze 143 na 147 kW. Mnohem zajímavější je ale nárůst točivého momentu ze 400 na 440 Nm.

Mercedes-Benz třídy C

Čtyřválec se dodává výhradně s devítistupňovým automatem, který skvěle využívá jeho charakteristiku, aniž by časté řazení nějak obtěžovalo. Zvenku poněkud jadrněji znějící, ale uvnitř skvěle odhlučněný čtyřválec podporovaný 48V mildhybridní technologií má téměř zázračnou spotřebu od 4,7 po 5,2 l/100 km. Přesuny dálničním tempem dokáže zvládat za pět litrů, takže na jednu nádrž překoná skoro 1300 km. Zázrak. 

Dražší, ale vybavený

Nová třída C začíná na 877 000 Kč, resp. 1 060 000 Kč za testované provedení, což je výš než další prémiová konkurence. Na druhé straně má v sobě prvky výbavy, za které se jinde běžně připlácí.

Technická data:  
Mercedes-Benz C220 CDI Avantgarde 
Motor: Ř4/vznětový, přeplňovaný 
Zdvihový objem: 1992 cm3 
Max. výkon: 147 kW (200 k)/4200 min–1 
Max. točivý moment: 440 Nm/1800–2800 min–1 
Maximální rychlost: 245 km/h 
Zrychlení 0–100 km/h: 7,3 s 
Převodovka: A9 
Kombinovaná spotřeba: 5,1–5,8 l/100 km 
Spotřeba v testu: 5,0 l/100 km 
Emise CO2: 130–148 g/km 
Pohotovostní hmotnost: 1680 kg 
Celková hmotnost: 2380 kg 
Objem zavazadlového prostoru: 455 l 
Rozměry d/š/v: 4751 × 1820 × 1438 mm 
Rozvor: 2865 mm 
Základní cena test. vozu: 1 060 000 Kč bez DPH 

Zdroj
Michal Štengl

Přečtěte si také

Back to top button