Testy osobních vozů

Volkswagen Multivan – Dlouhá jízda

Volkswagen Multivan – Dlouhá jízda. Vyzkoušeli jsme sedmou generaci Volkswagenu Multivan v prodloužené verzi Long a s nejvýkonnějším motorem 2.0 TSI se 150 kW. Dokáže dynamika obhájit značnou základní cenu přes milion korun i vyšší spotřebu?

Volkswagen Multivan T7 jsme testovali již třikrát, vyzkoušeli jsme základní motor 1.5 TSI/100 kW, plug-in hybrid 1.4 TSI/110 kW i jedinou naftu 2.0 TDI/110 kW. Nyní jsme dostali možnost si vyzkoušet vrcholný motor, benzinový dvoulitr 2.0 TSI. 

Přečtěte si také

Sametově výkonný

Tento zážehový čtyřválec pracující s přímým vstřikováním paliva disponuje maximálním výkonem 204 k v pásmu 5000–6500 min-1, stejně tak nejvyšší točivý moment 320 Nm má řidič k dispozici už od 1600 až do 4300 otáček, což je víc než u naftového TDI. A přestože plně vybavený Multivan v prodloužené variantě Long váží 2,1 t, maximálně až 2,85 t, motor mu propůjčuje na tak veliké auto opravdu skvělou dynamiku. Ta je navíc k dispozici prakticky kdykoliv. Čtyřválec je také mimořádně dobře odhlučněný. Standardně je doplněn sedmistupňovým automatem DSG, jehož spojky si při rozjezdu nedokážou úplně poradit se silou motoru. Aby byl rozjezd plynulý a neprotočila se přední kola, chce to opravdu jemnou práci s plynem. 

Příplatek za prodlouženou verzi je 41 000 Kč bez daně 

Dost hladový

Ta se ale hodí vlastně pořád, protože motor je dost citlivý na zacházení i z hlediska spotřeby. Vysoká hmotnost spolu s velkou čelní plochou představují značné odpory, které je třeba překonat. Rozptyl spotřeby dokáže být opravdu značný. S hodně velkým vypětím jsme dosáhli minima 7,8 l benzinu na 100 km, běžným stylem si motor nárokuje kolem 9 l, a když se vydáte na dálnici a dodržujete rychlostní limity, pod 10 l se nedostanete. To platí i pro město. A jelikož palivová nádrž má objem 60 l, dojezd se pohybuje kolem 550 km. A to u rodinného vozu, který svým komfortem a obřím vnitřním prostorem přímo vybízí ke dlouhým cestám, prostě není mnoho.

Digitální přístrojová deska je v základu 

Ideál nejen pro rodiny 

Multivan T7 již není derivát dodávky, ale je postavený na osobní platformě MQB. Nabízí se ve dvou délkových variantách se shodným rozvorem 3124 mm, Long má ale o 200 mm delší zadní převis, což přineslo zejména zvětšení zavazadlového prostoru, který má za třetí řadou sedadel objem 1900 l (krajní pozice sedadel). Nicméně díky důmyslnému systému uchycení samostatných sedadel do kolejnic si lze s vnitřním prostorem dost hrát a upravovat místo pro cestující a jejich náklad. Když na to přijde, je velmi snadné sedadla z kolejnic vyjmout. Testovaný vůz měl konfiguraci 2+2+3, nicméně variací je mnohem víc, maximum cestujících je ale sedm. 

Důmyslné uchycení sedadel umožňuje vysokou variabilitu 

Nemá konkurenci 

Cestovatelský komfort zajišťuje nejen velký vnitřní prostor, ale i skvělé odhlučnění, vyhřívání všech sedadel, elektrické otvírání všech dveří nebo adaptivní podvozek DCC. Své limity však má při přejezdu ostrých děr, kdy nedokáže zabránit větší ráně. Jinak se ale Multivan, přestože měří na délku přes pět metrů, řídí spíš jako osobní vozidlo než jako dodávka. A to je hlavní rozdíl proti předchůdci T6.1, který se mimochodem stále ještě prodává. 

Nicméně naší volbou by byl jasně motor TDI, a to i přes horší dynamiku. Jeho spotřeba není zdaleka tak citlivá na jízdní styl. 

Pevné plato funguje jako praktický organizér 

Volkswagen Multivan Long Style 2.0 TSI

Motor: Ř4/zážehový, přeplňovaný

Zdvihový objem: 1984 cm3

Max. výkon: 150 kW (204 k)/5000–6500 min–1

Max. točivý moment: 320 Nm/1600–4300 min–1

Maximální rychlost: 200 km/h

Zrychlení 0–100 km/h: 9,4 s

Převodovka: A7

Kombinovaná spotřeba: 7,7 l/100 km

Spotřeba v testu: 8,8 l/100 km

Emise CO2: 175 g/km

Pohotovostní hmotnost: 2062 kg

Celková hmotnost: 2847 kg

Objem zavazadlového prostoru: 1900/3500 l

Rozměry d × š × v: 5173 × 1941 × 1907 mm

Rozvor: 3124 mm

Základní cena test. vozu: 1 271 401 Kč bez DPH

Zdroj
Redakce

Přečtěte si také

Back to top button