Testy užitkových vozidel

Opel Vivaro Van – Více energie a kilometrů

Opel Vivaro Van – Více energie a kilometrů. Opel Vivaro Van v prošel v roce 2024 velkou celokoncernovou modernizační vlnou, a to včetně elektrické verze. Ta přinesla nové označení, hezčí vzhled a větší baterku. 

Až do modernizace se elektrická verze tohoto středního užitkového modelu, který má v rámci koncernu Stellantis sourozence Citroën ë-Jumpy, Fiat e-Scudo a Peugeot e-Expert (plus Toyota Proace Electric), označovala jako Vivaro-e, nyní v nabídce německé značky figuruje jako Vivaro Electric Van.

Přečtěte si také
Boční dveře mají šířku 935 mm, mohou být i na druhé straně

Poznáte na první pohled 

Nejviditelnější změnou je nová příď ve stylu Opel Vizor. Tento prvek, známý z osobních modelů jako Mokka nebo Astra, sjednocuje masku chladiče s LED světlomety do jednoho elegantního celku. Přední část vozu tak působí moderněji a dynamičtěji. Objednat můžete full LED světlomety, z osobních aut opěvovanou funkci maticového vykrývání byste ale v ceníku hledali marně. To se ale dá celkem pochopit. 

Po modernizaci má Vivaro nový přístrojový displej

Také uvnitř lze modernizací odhalit poměrně rychle, a to podle nového 10″ digitálního přístrojového štítu a 10″ dotykového infotainmentu s podporou bezdrátového Apple CarPlay a Android Auto. Vyšší výbavy nabízejí také dvouzónovou automatickou klimatizaci, bezklíčové odemykání a startování, vyhřívaný kožený volant nebo indukční nabíjení telefonu.

Dvě délky 

Elektrické Vivaro Van je k dispozici ve dvou délkách karoserie, námi testované kratší provedení M měří 4,98 metru, delší L pak 5,30 metru. Užitné vlastnosti přitom zůstávají na velmi dobré úrovni, objem nákladového prostoru se pohybuje od 5,3 do 6,6 m³, užitečné zatížení činí skoro tunu a vlek lze táhnout až do hmotnosti 1000 kg. 

Nákladový prostor má v základu jen boční ochranu

Přední kola pohání přes jednostupňovou převodovku elektromotor o výkonu 100 kW (136 koní) a točivém momentu 260 Nm. Vzhledem k městskému a případně příměstskému charakteru je to naprosto dostačující. Maximální rychlost je omezena na 130 km/h, což také odpovídá zaměření na užitkový provoz a snaze o co nejdelší dojezd. Protože při dálničním tempu je spotřeba přes 30 kWh/100 km a dojezd se tím prudce zkracuje.

Do 250 km

Kupující si mohou vybrat mezi dvěma velikostmi lithioiontové baterie, 50 kWh a 75 kWh. Menší baterie nabídne reálný dojezd kolem 180–220 km, větší pak až 310 km v závislosti na stylu jízdy a zatížení vozu. S větší baterií slibuje WLTP měření až 352 km. Nicméně to jsou hodnoty prázdného vozu a v ideálních podmínkách. Realita je s nákladem mezi 200 a 250 km. Průměrná spotřeba se pohybuje kolem 22 až 24 kWh/100 km. Dojezd lze ovlivnit i mírou rekuperace, řidič si může pádly pod volantem nastavit až tři úrovně brzdného výkonu, díky čemuž nemusí příliš často šlapat na brzdy. 

Užitečné zatížení činí 926 kg

Nabíjení je možné jak střídavým proudem (AC), tak rychlým stejnosměrným (DC). Standardně je palubní nabíječka s 7,4 kW, za příplatek lze mít 11 kW třífázově. Na rychlonabíječce s výkonem 100 kW se baterie o kapacitě 50 kWh nabije na 80 % přibližně za 38 minut, větší to trvá o sedm minut déle.

Snížení ceny

Vysoká konkurence na trhu i nutnost navyšovat podíl elektrických verzí na prodejích vedou k tomu, že dochází ke zlevňování elektrických dodávek. Na nejlevnější Vivaro Electric už vám stačí 789 900 Kč, s větší 75kWh baterií vyjde na 919 900 Kč. Příplatek za delší karoserii činí 20 000 korun. Všechny ceny jsou bez DPH.

Opel Vivaro Electric Van M

Motor: elektrický

Max. výkon: 100 kW (136 k)/3673–10 000 min-1

Max. točivý moment: 260 Nm/300–3673 min-1

Maximální rychlost: 130 km/h

Zrychlení 0–100 km/h: výrobce neudává

Převodovka: A1

Kombinovaná spotřeba: 24,4–27,3 kWh/100 km

Spotřeba v testu: 27,5 kWh/100 km

Kapacita baterie: 75 kWh 

Dojezd (WLTP): 352 km

Pohotovostní hmotnost: 2025 kg

Celková hmotnost: 3021 kg

Objem nákladového prostoru: 5,3 m3

Rozměry nákl. prostoru d × š × v: 2152 × 1628 (1258) × 1397 mm

Rozměry d × š × v: 4983 × 1920 × 1895 mm

Rozvor: 3275 mm

Základní cena test. vozu: 919 900 Kč bez DPH

Zdroj
redakce

Přečtěte si také

Back to top button