Testy užitkových vozidel

Renault v Praze představil nové Kangoo Van bez B-sloupku a s ním i nový Express Van a Traffic Combi a SpaceClass

Modely Express Van, Kangoo Van a Traffic Combi, resp. Traffic SpaceClass jsme si krátce vyzkoušeli v české metropoli a jeho okolí. Nejvíc zvědavi jsme ale stejně byli na unikátní řešení dveří Open Sesame bez B sloupku u nového Kangoo. 

Velkou užitkovou ofenzivu Renault představil na konci loňského roku. Na osobní setkání jsme si ale museli počkat až na léto, kdy do Prahy na dva dny přijela karavana testovacích vozidel. Ta kvůli COVIDu pendluje po celé Evropě a nahrazuje tak klasickou mezinárodní prezentaci, při níž se novináři sjíždějí na jedno místo. 

Kangoo Van

Od roku 1997 je to teprve 3. generace malého užitkového automobilu, jehož se prodalo čtyři miliony. Nové Kangoo je postaveno na zcela nové platformě CMR a do vínku dostalo i unikátní řešení nazvané Open Sezame, což je konstrukce karoserie bez B-sloupku na levé straně. Díky tomu nabízí vstupní otvor široký 1466 mm, což se hodí třeba pro dílenské vestavby. Funkci B-sloupku přebírají posuvné i klasické dveře, nicméně zpevněna musela být i samotná karoserie. Ale nebojte se, Open Sesame je příplatková věc, v základu má Kangoo klasický B-sloupek. Součástí této opece je i sklopné opěradlo o posuvná klec umožňující celou řadu konfigurací (viz galerie).

Kangoo Van zatím přichází na trh ve verzi L1 s nákladový prostorem velkým až 3,3, resp. 3,9 m3 s posuvnou drátěnou přepážkou a sklopným sedadlem spolujezdce. Příští rok ji doplní prodloužené provedení L2 s kapacitou 4,2, resp. 4,9 m3. Zajímavou novinkou je vnitřní nosič Easy Inside Rack umožňující vozit dlouhé předměty těžké až 30 kg pod střechou uvnitř vozu. Celkové užitečné zatížení se pohybuje od 600 do 800 kg, resp. až do jedné tuny u prodloužené verze.

Vozidlo zatížené 280 kg jsme testovali s nejsilnější naftou 1.5 dCi 90 k, což je tak akorát. Silnou stránkou motoru je hlavně spotřeba kolem 5,5 l/100 km. Mile mě překvapil komfortní a zároveň jistý podvozek, který se mezigeneračně díky nové platformě CMF hodně vylepšil. Skvělé je i celkové odhlučnění. Testované vozidlo bylo vybavené i systémem Rear View Assist, což je kamera promítající obraz za vozem na displej umístěný místo vnitřního zpětného zrcátka. Tento systém je homologovaný jako digitální zpětné zrcátko, takže se za jízdy nevypíná. Chvíli mi ale trvalo, než jsem si na míhající se obraz zvykl.

Již příští rok nabídku motorů (1.3 TCe 100 a 130 k a 1.5 dCi 75 a 95 k) rozšíří nejsilnější 130k nafta a plně elektrická varianta E-Tech se 44kWh baterií a dojezdem 265 km. Základní cena Kangoo startuje na 443 000 Kč, varianta s Open Sesame je o 24 000 Kč dražší.

Express Van

Bližší informace o této novince najdete v samostatním testu, protože Express Van jsme si vyzkoušeli ještě před prezentací během klasického týdenního testu s naftovým motorem 1.5 dCi 90 k. Proto jsme tentokrát sáhli po základním benzinovém motoru 1.3 TCe o výkonu 115 k. Ten je dynamičtější a tišší než nafta, počítat ale musíte se spotřebou kolem sedmi litrů. Špatná volba to ale rozhodně není a vzhledem k ceně se očekává, že u nás bude i nejčastější. Mile nás překvapilo, jak moc Renault vylepšil podvozek Expressu, který převzal z Dacie Dokker. Rozdíl proti Kangoo totiž není tak dramatický.

Renault Express Van přebírá roli modelu Dacia Dokker, přebrala od něj i podvozek. Ten ale Renault hodně upravil (FOTO: Tomáš Devera)

Traffic Combi a Traffic SpaceClass 

Třetí generace těchto modelů, které se od sebe liší počtem sedadel a úrovní vnitřní výbavy, prošla pouze další modernizací. Na první pohled ji prozrazuje nová čelní partie s full LED světly. Lehce upravena byla i koncová světla. Naopak zcela nový je volant a přístrojová deska, která má výhradně analogové přístroje i většinu ovladačů. Také Traffic může mít uprostřed velký dotykový displej s plnou konektivitou a navigací. Modernizace přinesla i rozšíření seznamu bezpečnostních asistentů jako adaptivní tempomat, aktivní nouzové brzdění, varování před pouštěním jízdního pruhu, sledování mrtvého úhlu zrcátek či sledování bdělosti řidiče.

K pohonu slouží dobře známý naftový čtyřválec 2.0 dCi nabízený ve výkonových variantách 110, 150 a 170 k spojený buď se šestistupňovým manuálem, nebo dvouspojkovým sedmistupňovým automatem EDC.

Traffic Combi startuje na 622 500 Kč, Combi Van na 564 400 Kč a SpaceClass stojí od 888 100 Kč (všechny ceny bez DPH).

Back to top button