Poslední nákladní Boeing 747
Poslední nákladní Boeing 747. Apex Logistics International, dceřiná společnost Kuehne+Nagel, uvede do provozu poslední nákladní letadlo Boeing 747-8, které získala v rámci dlouhodobé smlouvy o pronájmu s Atlas Air, Inc., dceřinou společností Atlas Air Worldwide Holdings, Inc (Nasdaq: AAWW).
Zákazníkům na nestabilních linkách nabídne letoun kombinaci spolehlivé přepravy zboží, kratších tranzitních časů a celkově vyšší efektivity.
Poslední nákladní Boeing 747
Boeing vyráběl tato velká letadla 50 let a poslední stroj 747-8F, pojmenovaný „Empower.“, byl představen veřejnosti během slavnostního ceremoniálu ve středisku Boeing Everett v Seattlu. Událost znamená konec éry produkce takzvané „královny nebes“, která zdokonalila odvětví letecké logistiky díky své jedinečné možnosti nakládky přes příď, vyšší nosnosti i efektivnější spotřebě paliva. Po prvním letadle pro Kuehne+Nagel, které nese jméno „Inspire.“, bude „Empower.“ v provozu na transpacifických trasách, čímž také zlepší vnitroasijskou logistickou síť.
Yngve Ruud, člen představenstva společnosti Kuehne+Nagel odpovědný za leteckou logistiku, říká: „Jména ‚Inspire.‘ a ‚Empower.‘, která jsme vybrali pro poslední dvě ikonická letadla, odpovídají jejich odkazu – jsou pro naše odvětví inspirací a posílením. Těšíme se, až poslední vyrobený stroj 747-8F vzlétne a začne plnit veškeré požadavky našich zákazníků po celém světě.“
„V roce 2001, kdy společnost Apex vznikla, bylo její hlavním cílem poskytnout zaměstnancům možnosti, jak nabízet zákazníkům skutečně flexibilní a spolehlivá řešení jejich logistických potřeb,“ uvedl Tony Song, výkonný ředitel Apex. „O dvacet let později, už jako součást skupiny Kuehne+Nagel, jsme hrdí na to, že můžeme představit letadlo ‚Empower‘“ – nejnovější a nejzajímavější přírůstek flotily Apex Logistics. Díky němu můžeme nabízet strategická řešení i jedinečné alternativy. S kolegy máme radost, že tento výjimečný okamžik sdílíme s týmy společností Kuehne+Nagel, Atlas Air a Boeing.“
„Těší mě, že toto letadlo můžeme jménem společnosti Apex Logistics provozovat. Jedná se o druhý letoun 747-8F v rámci našeho dlouhodobého strategického partnerství, součástí kterého je závazek poskytnout novou kapacitu pro síť leteckých nákladních přeprav Kuehne+Nagel,“ řekl John Dietrich, prezident a výkonný ředitel Atlas Air Worldwide. „Jako největší světový provozovatel nákladních letadel 747 je společnost Atlas Air obzvláště hrdá na to, že si může převzít úplně poslední vyrobené letadlo 747. Jsme vděční společnosti Boeing za její závazek vyrábět bezpečné, kvalitní a inovativní stroje, jež jsou také ohleduplné vůči životnímu prostředí. Děkujeme za partnerství, které zajistí úspěch Beoingů 747 i v příštích desetiletích.“
„Tento velký den je svědectvím o generacích zaměstnanců společnosti Boeing, kteří vyvinuli stroj, jenž zmenšil svět a jako první skutečně širokotrupý letoun přinesl revoluci v cestování a letecké přepravě,“ dodal Stan Deal, prezident a generální ředitel Boeing Commercial Airplanes.
O letounu Boeing 747-8 Freighter
Boeing 747 je širokotrupé přepravní letadlo s dlouhým doletem, které navrhla a vyrábí společnost Boeing Commercial Airplanes ve Spojených státech. Často je označován přezdívkou „Jumbo Jet“, patří mezi nejznámější letadla na světě a je prvním širokotrupým letadlem, které bylo kdy vyrobeno.
První letoun 747 byl výsledkem práce přibližně 50 000 zaměstnanců společnosti Boeing – těmto lidem se říkalo „The Incredibles“. Byly mezi nimi konstruktéři, mechanici, inženýři, sekretářky a administrátoři, kteří se zapsali do historie letectví tím, že koncem 60. let minulého století za zhruba 16 měsíců zkonstruovali 747 – největší civilní letadlo na světě. Od té doby bylo vyrobeno více než 1 500 těchto letadel v několika různých verzích.
V listopadu 2005 uvedla společnost Boeing na trh rodinu letadel 747-8: osobní letoun 747-8 Intercontinental a nákladní letoun 747-8 Freighter. Letadlo 747-8 Freighter poprvé vzlétlo 8. února 2010. Je dlouhé 76,3 metru, což je o 5,6 metru více než letoun 747-400 Freighter. V porovnání se svým předchůdcem poskytuje o 16 % více nákladního prostoru, což znamená další čtyři místa v hlavní palubě a tři místa v podpalubí.
Boeing 747-8F plní klíčovou roli v globální nákladní letecké logistice díky pokročilé technologii, která umožňuje nižší spotřebu paliva, vyšší kapacitu a jedinečnou možnost nakládky přes příď.