Motorismus

Aplikace kurýrovi poradí, jak optimálně třídit zásilky v autě

Volkswagen Užitkové vozy spolupracuje se společností Hermes na optimalizaci doručovacích vozidel. Pilotní projekt start-upu Viscopic z Mnichova kurýrům poradí, jak správně uskladnit balíky ve vozidle a jak je co nejrychleji najít. Cílem je zabránit zdlouhavému hledání a třídění při doručování, aby se mohl každý balík dostat k příjemci ještě rychleji.

Kurýrní, expresní a balíkové služby trhají v celé Evropě rekordy. Například v Německu bylo vloni doručeno více než čtyři miliardy balíkových zásilek. Tato část logistického odvětví nyní stojí před otázkou, jak by bylo možné doručování balíků zákazníkům ještě více optimalizovat.

Užitečná spolupráce

Volkswagen Užitkové vozy v této oblasti spolupracuje s logistickou společností Hermes. Výsledkem společného úsilí je inovativní asistenční systém pro doručovací vozidla Volkswagen Transporter a Volkswagen Crafter, který usnadňuje práci doručovatelům balíků. V Bavorsku nyní začíná s tímto asistenčním systémem pilotní projekt mnichovského start-upu Viscopic. Jeho softwarové řešení se na začátku učí místní trasy doručovatelů. V dalším kole již vybírá balíky v logickém pořadí pro nakládání do vozidla, aby byl řidič ušetřen zdlouhavého hledání a třídění.
„Velké množství nákladu nejprve rozdělíme na malé části, které se vejdou do tašky,“ vysvětluje generální ředitel společnosti Viscopic Felix Meißgeier. Tyto tašky ve tvaru kvádru se následně naloží do Crafteru. „Rozhodující je přitom pořadí,“ říká Meißgeier. „Jízdy mají při doručování podobný průběh. Proto je vhodné přizpůsobit mu při nakládání pořadí tašek se zásilkami.“

Aplikace vede

Přínosem pro řidiče je příslušná aplikace, která mu ukazuje tašku, v níž je balík pro příštího zákazníka. Na základě souřadnic GPS jsou v informačním a zábavním systému vozidla Volkswagen Crafter a na ručním zařízení zobrazovány tašky s balíky, čekajícími na doručení v blízkém okolí. Toto řešení slibuje značné úspory času při vyhledávání balíků na jednotlivých doručovacích adresách.

Snazší práce pro kurýra

Nejde však jen o úsporu času, ale také o zlepšování pracovních podmínek pro řidiče. Artur Hasselbach, vedoucí projektu značky Volkswagen Užitkové vozy, tento aspekt vysvětluje následovně: „Doručování balíků je velmi náročná práce. Především v městské dopravě vyžaduje maximální soustředění, možnosti pro zastavení s našimi velkými vozidly jsou vzácné a kvůli koronaviru a souvisejícím bezpečnostním opatřením je doručování ještě složitější. Proto jsou taková inteligentní řešení pro poslední úsek přepravy pro naše zákazníky v logistickém odvětví velmi zajímavá.“

Výsledek soutěže

Společnost Hermes uspořádala se značkou Volkswagen Užitkové vozy soutěž Future Logistics Challenge. Úkolem pro účastníky bylo navrhnout nejslibnější řešení v oblastech „Delivery Driver Experience“ a „Smart Delivery Vehicles“, která by usnadňovala práci řidičům a zvyšovala efektivitu doručovacího procesu. Ze 180 soutěžících z celé Evropy uspěl start-up Viscopic a ještě jeden projekt. Do konce března 2021 se budou v jedné provozovně u Augsburgu testovat v každodenním provozu s různými řidiči přínosy pro efektivitu a akceptace systému.

Očekává se další růst

Digitální pomocník přichází v pravý čas, protože podle studie Parcel Shipping Index 2021 má růst doručovacího odvětví pokračovat. Prognózy očekávají do roku 2026 tempo růstu minimálně šest procent ročně. Jen v předvánočním obchodním období (od října do prosince) 2020 doručila společnost Hermes v Německu rekordních 126 milionů zásilek – to představuje nárůst o cca 25 procent oproti stejnému období v předchozím roce.

Přečtěte si také

Back to top button