Nový Mercedes-AMG GT 63 PRO
Nový Mercedes-AMG GT 63 PRO. Společnost Mercedes-AMG představila na automobilové slavnosti Goodwood Festival of Speed nejnovější přírůstek do rodiny supersportovních vozů AMG GT – nový Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+.
Novinka se zaměřuje na ryzí automobilové nadšence, kteří požadují mimořádnou dynamiku. Okamžitá odezva na pokyny řidiče a špičkové výkony přinášejí ještě sportovnější zážitek z jízdy, který je patrný zejména při příležitostných jízdách na závodních tratích. Vyšší výkon, dokonalé vyladění aerodynamiky s dále sníženým aerodynamickým vztlakem a účinnější chlazení přispívají ke zlepšení jízdní dynamiky a kratším časům na okruhu.

Zdokonalené výkony
Motor AMG 4,0 l V8 biturbo ve výkonovém provedení s maximem 450 kW (612 k) je skvělým pohonem pro vůz této kategorie. Upravená jednotka poskytuje o 20 kW (27 k) více než v AMG GT 63 a pro ještě výraznější akceleraci zvýšili motoráři v Affalterbachu rovněž maximální točivý moment o 50 Nm na 850 Nm. Těchto parametrů bylo dosaženo úpravou řídicí jednotky. AMG GT 63 PRO zaujme celkovými jízdními schopnostmi, zejména ve vyšších rychlostech. Z nuly na 200 km/h dokáže sprintovat za pouhých 10,9 sekundy (o 0,5 sekundy rychleji než AMG GT 63). Maximální rychlost činí 317 km/h.

Účinnější chlazení
Při ladění AMG GT posílili specialisté vysokoteplotní a nízkoteplotní chladicí okruhy pro vyšší teplotní zátěž pohonného ústrojí při jízdě na závodním okruhu. Dva chladiče jsou nyní umístěny v podbězích levého a pravého předního kola. Zvyšuje se tím chladicí schopnost pohonné soustavy a zároveň i celkový výkon vozidla na závodní trati.
Chladiče diferenciálů umístěné shora na přední a zadní nápravě jsou nyní stejně jako rozdělovací převodovka plně variabilního pohonu všech kol AMG Performance 4MATIC+ chlazeny aktivně. Chladicí kapalina proudí pomocí elektricky ovládaných čerpadel v jednotlivých chladicích okruzích a může tak lépe a nepřetržitě odvádět teplo.

Nově tvarovaná žebra pro vedení vzduchu na spodní části karoserie a přepracované ochranné štíty brzd pomáhají přivést více vzduchu k brzdám. To zvyšuje odolnost brzd a zabraňuje jejich příliš vysoké teplotě.
Zlepšené aerodynamické vlastnosti
Pečlivé aerodynamické vyladění přispívá k zvýšení jízdních výkonů, a to jak z hlediska podélné, tak příčné dynamiky. Na tomto výsledku se podíleli odborníci na aerodynamiku a specialisté na jízdní vlastnosti. Přepracovaný přední nárazník je ještě výraznější. Kolem zvětšených krajních vstupů vzduchu se nacházejí další deflektory vyrobené z přiznaných uhlíkových vláken. Součástí standardní výbavy je také aktivní aerodynamický profil ve spodní části karoserie, systém aktivní regulace proudění vzduchu AIRPANEL v předním nárazníku a aerodynamická sada s pevným zadním přítlačným křídlem na víku zavazadlového prostoru. Aerodynamický vztlak na přední nápravě byl snížen o více než 30 kilogramů. Výsledkem je ještě přesnější řízení. AMG GT 63 PRO má také přídavné vzduchové deflektory na spodní části – podobné jako u vozu Mercedes‑AMG ONE. Tato žebra, která jsou umístěna v úrovni přední a zadní nápravy, urychlují proudění vzduchu pod vozem. Všechny tyto úpravy vzájemně působí spolu se zadním křídlem, které zvyšuje přítlak na zadní nápravu o zhruba 15 kilogramů.
Spolehlivé keramické brzdy
Standardní vysoce výkonný keramický kompozitní brzdový systém AMG se šestipístkovými pevnými třmeny vpředu a jednopístkovými plovoucími třmeny vzadu je na přední nápravě vybaven brzdovými kotouči o průměru 420 milimetrů. V současnosti se jedná o největší standardní keramické brzdové kotouče Mercedes‑AMG. Stejně jako v motoristickém sportu jsou vnitřní části výkonných brzdových kotoučů vyrobeny z lehkého, vysoce pevného titanu. Brzdový systém přispívá ke snížení hmotnosti, zejména neodpružené hmoty. Dalšími výhodami jsou ještě větší spolehlivost a odolnost proti vadnutí při prudkém brzdění, což zajišťuje rychlé časy na kolo. Brzdová soustava vyniká také dlouhou životností a bezprostředními reakcemi. To je rovněž zásadní pro vysokou úroveň bezpečnosti v každodenním provozu na silnici.

Lehká 21palcová kovaná kola AMG Performance s křížovými paprsky jsou lakována pouze v matně šedém odstínu.. Standardně se dodávají s pneumatikami Michelin Pilot Sport 5. Jako volitelnou výbavu bez příplatku lze objednat vzor Michelin Pilot Sport Cup 2R Cup. Rozměry činí 295/30 ZR 21 vpředu a 305/30 ZR 21 vzadu.
Základní technické údaje
Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+ | ||
Motor | Osmiválec do V s dvojitým přeplňováním | |
Zdvihový objem | cm3 | 3 982 |
Výkon | kW/k | 450/612 |
při | 1/min | 5 500 – 6 500 |
Točivý moment | Nm | 850 |
při | 1/min | 2 350 – 5 000 |
Přenos točivého momentu | Plně variabilní pohon všech kol AMG Performance 4MATIC+ | |
Převodovka | AMG SPEEDSHIFT MCT 9G | |
Hmotnost DIN / EU | kg | 1 875 / 1 950 |
Zrychlení 0–100 km/h | s | 3,2 |
Nejvyšší rychlost | km/h | 317 |
Kombinovaná spotřeba paliva | l/100 km | 14,1 |
Kombinované emise CO2 | g/km | 319 |
Emisní třída CO2 | G |