Motorismus
TATRA 815 BUGGYRA vyrazila na Dakar
Závodní speciál TATRA 815 BUGGYRA odjel na Rallye Dakar 2014.
Pilot speciálu Martin Kolomý, Buggyra team v čele s dalším závodníkem Davidem Vršeckým a zástupci společnosti TATRA TRUCKS oficiálně „vypravili“ Fat Boye, jak závodní speciál Buggyra pojmenovala, již na 35. ročník dakarské rallye. Tato tradiční maratónská soutěž startuje již 5. ledna 2014 v argentinském městě Rosario a skončí zhruba po 8 000 km 18. ledna 2014 ve Valparaisu v Chile.
Nová závodní tatrovka prošla vývojem, na kterém se společně podíleli tatrováčtí konstruktéři a Buggyra, zejména pak právě Martin Kolomý, který poskytl technickému řediteli kopřivnické automobilky Radomíru Smolkovi tu nejcennější a nejpřesnější zpětnou vazbu. Na základě jeho podnětů došlo ke zlepšení odpružení kabiny, brzd a řazení.
Co se konstrukce týče, závodní speciál TATRA 815 BUGGYRA vychází ze sériově vyráběných vozů, zejména pokud jde o konstrukci podvozku, nápravy a přídavný převod, který se jinak standardně montuje do vozidel značky TATRA PHOENIX. Motor Gyrtech dosahuje výkonu zhruba 950 koní, podvozek byl oproti standardu prodloužen. Převodovku dodala společnost ZF. Velkou novinkou je přední náprava vybavená kotoučovými brzdami, pro něž je dakarská rallye tím nejextrémnějším testem před zavedením do sériové výroby vozidel.
Dle Radomíra Smolky „Fat Boy na první pětku má.“ Jeho slova potvrzuje i nejúspěšnější český jezdec posledních dvou ročníků Rallye Dakar Martin Kolomý, který o svém speciálu prohlásil, že „je to nejlepší auto, se kterým jel.“ Věřme, že výsledku umu tatrováckých inženýrů a Martinu Kolomému bude štěstí na Rallye Dakar 2014 přát a že TATRA 815 BUGGYRA bude důvodem pro velkou oslavu práce obou týmů. Jak účastníci, tak fanoušci motoristických maratónských soutěží ví, že dojet do cíle mezi prvními vyžaduje nejen špičkové vozidlo, ale i velkou míru předvídavosti a štěstí. Nezbývá tedy nic jiného, než popřát Martinu Kolomému a tatrováckému speciálu hodně štěstí!