Různé

Volkswagen užitkové vozy vloni prodal skoro o třetinu méně vozů

Značka zakončila loňský rok na českém trhu na prvním místě v kategorii M1 a na 2. místě v kategorii N2. Celkově jí v segmentech N1+N2/M1+M2 za 4588 nových vozů patřilo druhé místo. Omezení výroby a prodeje v důsledku pandemie covid-19 tak způsobila pokles o 30,9 % v porovnání s rokem 2019.

Volkswagen Užitkové vozy dosáhl v příslušných segmentech celkového tržního podílu 14,3 %. V celosvětovém měřítku dodala značka Volkswagen Užitkové vozy zákazníkům v roce 2020 o 24,4 % méně vozidel
(celkem 371 700).

„Přestože byl rok 2020 výrazně poznamenaný vládními opatřeními proti šíření koronaviru, přinesl naší značce i řadu světlých momentů,“ říká Jakub Šebesta, ředitel divize Volkswagen Užitkové vozy. „V loňském roce například zaznamenala rekordní prodeje kempovacích vozů. Počet objednaných vozů Grand California se meziročně zvýšil o 63 %, u modelu California T6.1, který byl loni v rámci oslav ‚sedmdesátin‘ Transporteru nabízen také v akční verzi ‚70 let Bulli‘, činil nárůst dokonce 328 %.“

Kromě významně omezené kapacity výroby v důsledku koronavirové pandemie po většinu loňského roku se na výsledcích podepsalo také dlouhé přerušení výroby modelu Caddy, který v rámci generační obměny přechází na zcela novou platformu. Volkswagen Užitkové vozy navíc ukončil v roce 2020 výrobu modelu Amarok. Pozitivním impulzem byla velmi úspěšná kampaň „70 let Bulli“ na oslavu kulatého výročí legendárního Transporteru.

Volkswagen Užitkové vozy vstoupil do roku 2021 zahájením prodeje páté generace modelu Caddy s akčními cenami. Modernizace nabídky se týká také modelové řady T6.1, která je nově k dispozici s ještě čistějšími a hospodárnějšími vznětovými motory TDI. V polovině roku 2021 se ve světové premiéře představí zcela nová generace T7, jejíž předprodej v České republice bude spuštěn na konci roku 2021. S oficiálním uvedením na trh se počítá na začátku roku 2022.

Společnost Porsche Česká republika, největší importér nových osobních a užitkových vozidel do České republiky, vykázala v uplynulém roce 28 138 registrací vozů značek Volkswagen, Audi, SEAT, Volkswagen Užitkové vozy a CUPRA (- 23,5 % ve srovnání s rokem 2019) a dosáhla obratu 19,3 mld. Kč (- 24,6 %). Výsledky odrážejí celkový pokles (- 18,8 %) českého trhu v důsledku pandemie nemoci covid-19 a z toho plynoucích restriktivních opatření.

„Zavřené showroomy na jaře, následně zastavené linky nejen výrobních závodů, ale i ve sféře subdodavatelů, z toho plynoucí dlouhé čekací doby a opět zavřené prodejny na podzim, to jsou hlavní důvody poklesu prodejů,“ komentuje loňský rok Jan Hurt, jednatel společnosti. „Zejména výpadky ve výrobě kvůli lockdownu citelně ovlivnily celoroční výsledky. Prizmatem těchto naprosto extrémních celospolečenských problémů, naše výsledky dopadly ještě relativně solidně.“

Jan Hurt (FOTO: Porsche)

Přečtěte si také

Back to top button