Zprávy
Sherpa slaví druhé vítězství ve dvou dnech
Je jako utržený ze řetězu! Severočeský kamion z dílny MKR Technology vyhrává další etapu na nejdelší rally světa na Silk Way.
Druhé zlato ve dvou dnech získal opět pilot Martin van den Brink, když ovládl 8. etapu a upevnil si průběžné vedení.
„Dosavadní průběh je opravdu skvělý. Všichni makáme naplno a pak přichází odměny. Najíždíme dlouhé kilometry, technika podléhá těžkým prověrkám a z toho všeho získáváme
cenná data, která nám pomáhají v celkovém vývoji. Atmosféra v týmu je proto parádní,“ sdělil spokojeně Mario Kress z MKR Technology, šéfkonstruktér severočeského týmu vývojářů závodních speciálů.
Osmá etapa se jako první celá jela na území Číny. Piloti se museli porvat především s dlouhým přejezdem. Během neděle na ně čekalo přes devět set kilometrů z Bortaly do Urumči. Šlo o nejdelší přejezd letošního ročníku. Měřená část pak měla lehce přes dvě stě padesát kilometrů a právě na ní znovu řádil holandský jezdec Martin van den Brink. Převaha ruských kamazů z něj musí mít těžkou hlavu, na severočeský speciál jednoduše nestačí. Van den Brink etapu zvládl za necelé tři a půl hodiny. Druhý Rus Mardějev na něj ztratil téměř šest minut. Parťák z týmu Mammoet Rally Sport Pascal de Baar tentokrát po menších problémech zaostal o více než půlhodinu, když přijel na desáté příčce.
V průběžném hodnocení si van den Brink jen upevnil vedoucí pozici. Druhý v pořadí Rus Sotnikov zaostává o téměř devatenáct minut a i další tři příčky patří jezdcům na kamazech, když předloňský vítěz Dakaru Mardějev je průběžně čtvrtý. Pascal de Baar po nedělní etapě o dvě příčky klesl. Aktuálně po víkendu uzavírá elitní desítku nejrychlejších.
Posádky nový týden otevřou 9. etapou z Urumči do Hamio o celkové délce sedm set devatenáct kilometrů, kdy měřená speciálka bude mít bezmála čtyři sta kilometrů. Na řadu ale poprvé letos přichází těžké písečné duny. Ty prověří severočeskou techniku. Na tu čeká opravdová zkouška, protože se posádky dostanou na nejníže položené místo v Číně a na jedno z nejteplejších míst na planetě. V Turfanské proláklině, která dosahuje hloubky až -154 m. n. m., teploměr umí překonat hranici šedesáti stupňů Celsia. „Etapa začne působivým přejezdem stěny z dun, potom se budou střídat offroadové sektory s těmi písečnými. Bude to doslova očistec a s tím, že stále ladíme teplotu motoru i veliká zkouška techniky, ale věřím, že etapu zdoláme úspěšně,“ drží pěsti svým posádkám Mario Kress.
Výsledky – 8. etapa (256,93 km):
1. van den Brink (Renault Sherpa) 3:27:30
2.Mardějev (Kamaz) +5:47
3. Sotnikov (Kamaz) +6:11
4. Shibalov (Kamaz) +18:12
5. Hongning (Kamaz) +18:28
10. de Baar (Renault K520) +36:22
12. Ardavičus (Tatra) +1:28:39
14. Vrátný (Tatra) +1:30:03
Celkově:
1. van den Brink (Renault Sherpa) 16:33:44
2. Sotnikov (Kamaz) +18:40
3. Shibalov (Kamaz) +24:37
4. Mardějev (Kamaz) +30:32
5. Hongning (Kamaz) +56:40
10. de Baar (Renault K520) +1:36:39
13. Vrátný (Tatra) +4:02:55
15. Ardavičus (Tatra) +9:06:31