Silniční doprava

Aleš Loprais si objednal jubiljení 25. tisící spací kabinu PONY FANTASY

Tohoto milníku dosáhla společnost PONY Auto Trend z Hranic na Moravě od roku 1996. Jubilejní „spačku“ si na doprovodnou Tatru pro Rallye Dakar nechal namontovat Aleš Loprais.

Doprovodná tatrovka v barvách Lopraisova týmu má na korbě reklamu společnosti HE3DA, která provozuje v Horní Suché u Havířova továrnu na výrobu českých Li–Ion baterií. Auto proto bylo potřeba ve čtvrtek 17. září na doprovodné akci spojené se slavnostním otevřením podniku. „Jsme rádi, že si Aleš Loprais vybral na vůz spací kabinu od nás. Navíc to pěkně vyšlo, že jubilejní česká spací kabina byla osazena právě na české tatrovce aktuálně nejlepšího českého jezdce na Rallye Dakar. I proto jsme na montáži rádi pracovali přes noc,“ říká David Volek, prokurista společnosti PONY Auto Trend.

Kabiny PONY FANTASY si díky jedinečnému designu získaly mezi řidiči a majiteli autodoprav velkou oblibu. Snadno je poznáte na silnicích nejen v česku a na Slovensku, ale prakticky po celé Evropě. Zhruba polovina produkce firmy totiž míří na export. Zakladatel společnosti, pan Oldřich Sedláček, sám s nákladním vozem jezdil. Navrhoval si ji tedy primárně pro sebe, od roku 1996 je začal vyrábět sériově. Před administrativní budovou podniku v Rybářích u Hranic na Moravě dodnes stojí spací kabina s pořadovým číslem 1.

„Mezi řidiči se kabiny staly oblíbené především pro svou vynikající kvalitu zpracování, lehkost materiálu a nadčasový design. Firmě dlouhodobě pomáhá i to, že má vybudovanou širokou distributorskou síť v Česku i Evropě,“ říká David Volek, který se ujal funkce prokuristy ve firmě PONY Auto Trend před rokem. Přivedli jej noví majitelé, skupina drobných českých podnikatelů vzešlých z různých oborů, od potravinářství, zemědělství až po energetiku, kteří společnost od zakladatele před dvěma lety koupili.

Jeho hlavním úkolem bylo optimalizovat výrobu, k čemuž využil zkušenosti ze skupiny Brano, z níž do Pony přišel. Firma ovládá zhruba 90 % tuzemského trhu a plánovala větší expanzi do zahraničí. V době, kdy bylo vše připravené, zabrzdila vše pandemie koronaviru. „Měsíc jsme úplně stáli a čekali, až se znovu rozjedou automobilky. Naštěstí jsme vše zvládli a nyní již výroba opět běží. Je ale potřeba přiznat, že původně jsme spací kabinu s pořadovým číslem 25 tisíc plánovali již letos na jaře,“ vzpomíná David Volek.

Na trhu jsou výrobky společnosti PONY Auto Trend ze sklolaminátu velmi oblíbené pro svou vynikající kvalitu dílenského zpracování, nadčasovým designem samotného výrobku, který vytvořil a stále vytváří dvorní designer akademický sochař Aleš Machů z firmy IM design Zlín. Dalším aspektem oblíbenosti je propracovaná marketingová strategie společnosti, která se opírá o síť dealerů v České republice a o celoevropskou síť autorizovaných dealerů.

Prvním typem spacích nástaveb byl v roce 1996 typ FANTASY a je dosud velmi oblíbený. V roce 2010 byl ve spolupráci s francouzskou automobilkou REANULT představen nový typ spací nástavby AIRSPACE pro vozidla Renault. Od roku 2013 oblibě i prodejnosti napomohl nový design typu ADAPT od akademického sochaře Aleše Machů. Další novinkou v portfoliu byl v roce 2016 zcela nový typ spací kabiny s výřezem a prodloužením zadní části kabiny vozidla ADAPT SPACE MASTER.

Paletu svých výrobků firma v roce 2002 rozšířila o aerodynamické spoilerové aeropakety ISM WIND MASTER, které se opět díky nezaměnitelnému designovému pojetí dílny pana Machů staly žádaným doplňkem nákladních a užitkových automobilů všech renomovaných evropských značek. Od roku 2006 firma ve v spoilerovém sektoru vyrábí typ EUROMASTER pro Iveco Euro Cargo, určený pro vozidla s vysokou kabinou.

„Nyní máme před sebou další milník, milník, kdy se ocitáme uprostřed víru velkých změn, hlavně těch legislativních, které se dotýkají celého odvětví automotive. Do toho máme ve spolupráci panem Machů připraveny nové výrobky. V prvním kroku se jedná o nové spoilerové řady, které budou lehčí, budou mít jiný aerodynamický tvar a budou šetřit více paliva než ty stávající. Také připravujeme zásadní materiálovou inovaci v použité pryskyřici, která při lepších kvalitativních parametrech bude navíc šetřit i naše životní prostředí. Navíc máme připravený prototyp nové spací kabiny. Přece jenom, s 25 tisíci prodanými kabinami jsme největší hotel v Evropě,“ dodává David Volek.

Back to top button