Silniční doprava

Českobudějovický DP bude mít příští rok vyrovnaný rozpočet

Českobudějovický dopravní podnik bude mít v příštím roce vyrovnaný rozpočet s příjmy a výdaji 420 milionů korun.

Letos i loni měl plánovanou ztrátu sedm milionů. Návrh rozpočtu, který projednali radní, počítá s dotací města na prokazatelné ztráty ve výši 180 milionů korun a kraje 10,5 mil. Kč. Obce, do nichž autobusy MHD zajíždějí, by měly přispět téměř 13 miliony korun. Novinářům to dnes řekl primátor Juraj Thoma (OPB). 


Nové vedení podniku chce na nákladech uspořit 16 milionů korun. V plánu investic počítá s pravidelnou obnovou vozového parku až do roku 2018 tak, aby autobusy i trolejbusy stářím odpovídaly evropské legislativě. V příštím roce to podle předsedy představenstva DP Slavoje Dolejše bude více než 70 milionů Kč. „Za zhruba 25 milionů nakoupíme nové autobusy, zbytek půjde na nové trolejbusy,“ řekl ČTK. V příštím roce podnik podle náměstkyně hejtmana Ivany Popelové (OPB) dále počítá s pěti miliony korun na vybavení vozidel městské hromadné dopravy pro dynamickou preferenci na světelných křižovatkách. Na přelomu let 2012 a 2013 už by ve městě měly začít fungovat preferenční pruhy. Na křižovatkách se semafory dostanou autobusy a trolejbusy přednost nejprve na trase mezi sídlištěm Máj a nádražím a také v Lidické ulici. 

    
Město má k dispozici vyhodnocení provozu nových jízdních řádů, které vycházelo z generelu městské hromadné dopravy. K jízdním řádům přišlo 211 připomínek, stížností a dotazů. „Zhruba čtvrtina se jich týkala obslužnosti sídliště Vltava, kde byl největší požadavek na rozšíření linky číslo 15 ve večerních hodinách a o víkendech, asi deset procent připomínek bylo k dopravě do okolních obcí, zbytek byl individuálního charakteru,“ uvedla Popelová.

Většina připomínek byla akceptována a spoje v nových jízdních řádech, které platí od 11. prosince, byly podle nich upraveny. Českobudějovická MHD loni přepravila 40,2 milionu cestujících, meziročně zhruba o 64.000 méně. Autobusy a trolejbusy najely 5,7 milionu kilometrů, meziročně téměř o pět procent méně. Podnik měl loni 414 zaměstnanců, meziročně jich 20 ubylo. Dopravu zajišťoval 95 autobusy a 55 trolejbusy.
 

Přečtěte si také

Back to top button