Silniční doprava

COVID na hranicích: 1000 hodin čekání

Řidiči firmy ICOM transport prostáli kvůli restrikcím ze strany Německa 1000 hodin na hranicích a podstoupili více jak tři stovky testů. Pozitivní byli jen tři.

Do Německa jen s negativním testem a registrací – tak zní zpřísněné opatření západního souseda proti šíření COVID-19. Dopad to má i na řidiče kamionů firmy ICOM transport, kteří tak prakticky od neděle 14. února musí každých 48 hodin podstoupit antigenní testy.

ICOM transport v rámci testování zjistil, že jeho řidiči na sebe dávají pozor a nákaza se jim vyhýbá. Za prvních pět dní koncern objednal řidiče mezinárodní a kamionové dopravy na 320 testů, a pouze tři z nich měli pozitivní výsledek.

Časté testování ale způsobuje problémy, a to nedostatkem kapacit odběrových míst. „Míst je sice dost, ale kapacity mají nedostatečné. Žádalo se o navýšení kapacit, ale zatím se nic nestalo,“ přiznala předsedkyně představenstva ICOM transport Kateřina Kratochvílová, podle ní by bylo ideální, kdyby se na odstavných parkovištích postavily stany na odběr. Řidiči se navíc kromě testu musejí registrovat do systému, kde hlásí každou svou cestu.

Vláda také slíbila pomoc při vyjednání zmírnění restrikcí, ta zatím ale nepřišla. „Kdyby alespoň stačil test jen jednou za týden,“ prozradil návrh vedoucí Mezinárodní kamionové dopravy Jiří Langr.

Minulý týden, kdy vešla v platnost zpřísněná opatření při vjezdu do Německa, prostáli řidiči ICOM transport na hranicích odhadem 1000 hodin. Nařízení platí od pondělí 15. února. První dva dny se proto na hranicích tvořily několikakilometrové kolony. Řidiči koncernu tak strávili čekáním až sedm hodin.

Přečtěte si také

Back to top button