Silniční doprava

DAF CF s hydraulickým jeřábem

DAF CF s hydraulickým jeřábem. V polovině března předal dealer vozidel DAF, společnost NAPA TRUCKS spol. s r.o., ve svém pardubickém areálu zákazníkovi pozoruhodné vozidlo. Jde vůbec o první podvozek DAF tohoto typu v ČR. Tím zákazníkem je společnost TSR Czech Republic s.r.o. a vozidlem DAF CF 480 FAW, tedy čtyřnápravový podvozek v konfiguraci 8×4 TRIDEM s vlečenou řiditelnou a zvedací poslední nápravou.

Vozidlo je dále vybaveno hydraulickým jeřábem PALFINGER EPSILON M 12Z91, dodaným společností KUHN-MT s.r.o., a hákovým nosičem kontejnerů HYVA Lift, dodaným společností HYVA – CS s.r.o. Předání se zúčastnili i zástupci společnosti Montex, spol. s r. o., která vše zkompletovala – namontovala na podvozek a vdechla život celku.

Přečtěte si také

DAF CF s hydraulickým jeřábem

Nadnárodní společnost TSR se mimo jiné zabývá svozem a tříděním kovového odpadu a její česká pobočka je ve svém segmentu největším hráčem na trhu. Její vozový park čítá na 65 vozidel v nejrůznějších konfiguracích a tonážích, avšak značka DAF v zastoupení celkové hmotnosti nad 16 tun v něm doposud chyběla.

Pavel Švelch, technický manažer společnosti TSR Czech Republic, k tomu říká: „Vozidla pro manipulaci s kovovým odpadem jsou vystavena specifickému zatížení: u nich není klíčovým parametrem nájezd kilometrů (protože přibližně čtvrtinu své pracovní doby vozidlo tráví jako stacionární pracovní stroj), ale přepravená hmotnost. Proto je pro nás velmi důležitá tuhost podvozku. Ten je velmi zatěžovanou částí konstrukce – vždyť rameno jeřábu dokáže na plném vyložení devět metrů stále ještě uzvednout 1,5 tuny. Dovedete si tedy představit, jak velké síly rámem kroutí.

DAF CF s hydraulickým jeřábem

A kromě sil je tu ještě jeden druh zatížení – hydraulická manipulace s břemeny vyvolává rázy, kterými trpí celé vozidlo. My jsme doposud nikdy takový nosič na podvozku DAF nestavěli. Toto je poprvé, takže to pro nás bude ostře sledovaná premiéra. Při výběru dodavatele prvního vozidla této konfigurace nás také přesvědčil fakt, že výrobce DAF Trucks dokázal nabídnout přípravu podvozku pro námi požadovanou dostavbu přímo z výrobního závodu formou zvláštního požadavku pro výrobu. Myslím, že mohu neskromně říct, že patříme v našem segmentu k průkopníkům a jistým způsobem udáváme trendy. Pokud tedy vozidlo prokáže své kvality, myslím, že se se značkou DAF budeme v segmentu těžké přepravy setkávat častěji i u dalších společností.“

Premiéra pro DAF Trucks i NAPA TRUCKS

Na jeho slova navazuje David Kyncl ze společnosti NAPA TRUCKS: „Pro společnost DAF Trucks a pro nás jako jejího dealera je to rovněž ostře sledovaná premiéra. Vozidlo v této konfiguraci je na trhu jediné a pro nás to bez nadsázky znamená rozšíření pole působnosti v tomto těžkém segmentu. Jsme přesvědčení, že máme co nabídnout – variabilita uspořádání podvozku a jeho dimenzování nám dávají jistotu, že vozidlo bude na trhu úspěšné. Sami jsme zvědaví na zpětnou vazbu ze strany TSR a vozidlo budeme v provozu velmi pečlivě sledovat. Jsme velmi rádi, že na této premiéře můžeme spolupracovat právě se společností TSR Czech Republic jako lídrem na trhu.

Poděkování patří všem zúčastněným dodavatelům za skvělou přípravu a komunikaci jak v průběhu technického řešení pro nabídku do výběrového řízení, tak při samotné realizaci a oživení celku. V těchto případech je vzájemná komunikace dodavatelů všech součástí velice důležitá, jedině tak se dá zajistit dodání kompletního vozidla, které bez výjimky plní požadavky zákazníka a bude dlouhodobě zvládat každodenní náročné úkoly.“

O zajímavou zkušenost se podělil zástupce společnosti Montex, která měla na starosti instalaci jeřábu a nosiče kontejnerů, Martin Šálek: „I pro nás je zkušenost se zástavbou na podvozku DAF v tomto provedení nová, a musím říct, že jsme byli velmi příjemně překvapeni. Základní přípravu podvozku, jako je například posunutí akumulátorů, výfukového systému a vzduchojemů nebo příprava pro pracovní osvětlení, prováděl sám výrobce a už v továrně ji provedli přesně podle našich požadavků. Velmi dobře se nám také spolupracovalo se zástupci společnosti NAPA TRUCKS. Také jsme tedy velmi zvědaví, jak se bude tento výjimečný pracant v provozu chovat, i pro nás je to velmi důležitá reference.“

Dále čtěte: DAF XG pro Šmídl holding.

Zdroj
TZ

Přečtěte si také

Back to top button