Silniční doprava

DB Schenker pořídilo dalších 36 elektrických FUSO eCanter

Celkem 36 elektrovozů FUSO eCanter zařadí do své flotily v jedenácti evropských zemích. První auta DB Schenker nasadil v roce 2018 v Berlíně pro přepravy zásilek v centru města, od roku 2019 začaly tyto vozy jezdit v Paříži, Frankfurtu nad Mohanem a ve Stuttgartu.

DB Schenker bude využívat elektrické lehké nákladní vozy s výkonem 129 kW a nosností 3,2 tuny nákladu pro městskou distribuci ve velkých evropských městech, jako je Oslo, Kodaň, Madrid, Salcburk, Vídeň, Hamburk, Řím nebo Milán. Celkem tak budou bezhlučné a bezemisní nákladní vozy doručovat zásilky klientům v centrech více než 20 evropských měst v Německu, Finsku, Dánsku, Velké Británii, Francii, Irsku, Nizozemí, Norsku, Rakousku, Španělsku a Itálii. Vozidlo tak bude nově uvedeno na trh ve Finsku, Rakousku, Španělsku a Itálii.

Bezmála sedmiapůltunový nákladní vůz má minimální dojezd sto kilometrů a bez problému tak pokryje požadavky DB Schenker na kratší doručovací trasy v rámci velkých měst. Vozidla se nabíjejí přes noc a lze využít jak střídavý, tak stejnosměrný proud. S rychlonabíječkou je pak možné vůz dobít za pouhých 90 minut.

Fuso eCanter má dojezd cca 100 km (FOTO: DB Schenker)

FUSO vyrábí zmíněných 36 vozů pro DB Schenker ve své evropské továrně v portugalském Tramagalu. V následujících týdnech budou vozidla vybavena skříňovými nástavbami a zvedacími plošinami různých výrobců, díky kterým budou ideální pro doručování paletovaného zboží. Pro německý trh nástavby vyrobí firma Spier ze Steinheimu, která už se společností FUSO spolupracuje. Převzetí vozů FUSO eCanter proběhne před koncem tohoto roku na různých terminálech DB Schenker.

Posílením vzájemného partnerství se DB Schenker stal největším zákazníkem společnosti FUSO s celkem 41 vozy eCanter ve své flotile. Dosavadní zkušenosti s těmito vozy byly veskrze pozitivní. Řidiči chválí zejména okamžitou a plynulou akceleraci, funkčnost elektrického pohonu a absenci jakéhokoliv hluku nebo vibrací v kabině. Využití vozů v běžném provozu v posledních dvou letech pak společnosti DB Schenker potvrdilo, že jde o spolehlivé řešení pro ekologickou přepravu, a také o důležitou součást strategie udržitelnosti. Na cestě za CO2 neutrálními přepravami hraje svou roli také Mercedes-Benz eActros z portfolia Daimler Trucks, který slouží v tzv. inovační flotile DB Schenker v Lipsku.

FUSOe Canter je první plně elektrický malosériový nákladní vůz z portfolia Daimler Trucks. FUSO na trh komerčních vozů pro lokální distribuci vstoupil v roce 2017. Od té doby společnost dodala vozy řadě zákazníků v Evropě, Japonsku nebo ve Spojených státech. Doručení zmíněných 36 vozidel společnosti DB Schenker znamená, že více než 200 vozů FUSO eCanter bude v každodenním provozu ve více než 14 zemích. Globální flotila FUSO eCanter doposud přesáhla milník 2,5 milionu ujetých kilometrů bez lokálních emisí.

Po silnicích jezdí více než 200 vozidel Fuso eCanter (FOTO: DB Schenker)

Nyní inženýři Daimleru společně s uživateli sbírají data a zpětnou vazbu na základě každodenního provozu vozidel, profilů jejich trasy nebo způsobu jejich nabíjení. Tyto informace pomáhají při vývoji další generace vozů FUSO eCanter, jejichž spuštění sériové výroby je plánované do roku 2025. FUSO tak hraje klíčovou roli ve strategii udržitelnosti společnosti Daimler Trucks AG, která plánuje mít všechny nové vozy v Evropě, Severní Americe a Japonsku CO2 provozně neutrální do roku 2039.

Přečtěte si také

Back to top button