Silniční doprava

DKV: naše data naznačují oživení hospodářství. Situace u dopravců však zůstává stále vážná

Z infomrací o nákupu paliva a mýta od českých a slovenských zálazníků spoelčnosti DKV Euro Service vyplývá, že to nejhorší máme za sebou a ekonomika se odráží od pomyslného dna.

„Objem tankování českých a slovenských dopravců v Evropě začal viditelně klesat v druhé polovině března, a to až na 66 procent objemu ve srovnání se začátkem měsíce. Křivka se začala zvedat v prvním květnovém týdnu a od té doby pozorujeme pozvolný růst na současných 75 procent (20. května). Podobný trend vidíme i u mýta,“ říká Lukáš Ondráček, ředitel české a slovenské pobočky DKV Euro Service.

K omezení došlo nejen u mezinárodní dopravy, méně se tankovalo také v Česku. Zde ale propady nebyly tak hluboké. V době největšího poklesu na začátku května se objemy pohybovaly kolem 73 procent, v průběhu následujících čtrnácti dnů se zvýšily na 85 procent. Mnohem horší situace je patrná na Slovensku. Objemy tankování poklesly až na 57 procent a následně křivka tankování stoupala jen velice pozvolna – na 62 procent k 20. květnu.

I když se provoz začíná postupně obnovovat, dopravci se stále potýkají s řadou omezení v celé Evropě. Ztížené podmínky dopadají i na řidiče. Práci jim usnadní bezhotovostní úhrady za tankování, servis a mýto. „Obzvláště v případě mýta upřednostňují zákazníci platby v režimu následné úhrady. Řidiči se nemusí zdržovat a riskovat zdraví při platbách na mýtnicích, navíc mají v řadě zemí vyhrazeny speciální pruhy. Vyúčtování obdrží společně s dalšími mýty na jedné faktuře,“ vysvětluje L. Ondráček. Další usnadnění přináší palubní jednotka DKV Box Europe určená zatím pro Německo, Rakousko, Francii, Belgii, Španělsko, Portugalsko a tunely Warnow (DE), Herren (DE) a Liefkenshoek (BE), další země se budou zapojovat postupně.

Přečtěte si také

Back to top button