Silniční doprava

Hyundai předal švýcarským zákazníkům sedm vodíkových tahačů XCIENT Fuel Cell

Společnost Hyundai Motor Company předala ve středu 7. října prvních sedm vozidel XCIENT Fuel Cell zákazníkům ve Švýcarsku. Celkem bude letos ve Švýcarsku uvedeno do provozu 50 těchto ekologických vozidel.

Dodání modelu XCIENT Fuel Cell představuje oficiální vstup divize užitkových vozidel Hyundai na evropský trh a je úvodním krokem další expanze společnosti na trhy s užitkovými vozy v Severní Americe a Číně. Sedm zákazníků, kteří převzali první sérii nákladních vozidel XCIENT Fuel Cell, bude ve Švýcarsku přepravovat spotřební zboží. Do ovzduší přitom nebudou vypouštět nic jiného než čistou vodní páru. Provozovatelé budou podporováni robustním ekosystémem s dodávkami ekologicky vyráběného vodíku.

Přečtěte si také

Společnost Hyundai Motor Company založila v roce 2019 společný podnik Hyundai Hydrogen Mobility (HHM), v němž je podílníkem také švýcarská firma H2 Energy. Partnerem HHM je i Hydrospider, společný podnik společností H2 Energy, Alpiq a Linde. HHM bude poskytovat zákazníkům nákladní vozidla XCIENT Fuel Cell na leasing se splátkami na základě jejich používání, bez počáteční investice. Hyundai přenese úspěch ze Švýcarska i na další evropské trhy. Hyundai již řeší formy realizace sítí a spolupráce s partnery v Rakousku, Německu, Nizozemí a Norsku.

Hyundai podporuje rostoucí vodíkový ekosystém obchodním projektem, který zahrnuje výstavbu více než 100 vodíkových plnicích stanic ve Švýcarsku, což je dostatečný počet nejen pro užitková vozidla, ale také pro osobní elektromobily napájené palivovými články. Hyundai navíc hodlá vystupovat jako zprostředkovatel a koordinátor aktivit mezi společnostmi z různých odvětví ve snaze vytvářet ucelené řetězce pro dodávky vodíku, které budou přínosem pro všechny zúčastněné strany.

Kapacita výroby modelu XCIENT Fuel Cell dosáhne 2000 vozidel ročně již v roce 2021, a tím podpoří expanzi nejen do Evropy, ale také do USA a Číny, kde rovněž roste poptávka po čisté mobilitě. Zvyšování kapacity si vyžádá investice ve výši 1,3 miliardy USD nad rámec již oznámené investice 6,4 miliardy USD do vybudování vodíkového ekosystému, který podpoří vytvoření vodíkové společnosti.

Hyundai v rámci svého plánu rozšiřování výroby očekává, že do roku 2025 dodá 1600 nákladních vozidel s palivovými články. V současnosti si již vozidla XCIENT Fuel Cell objednala řada dalších společností, mimo jiné Coop, Migros, Traveco, Galliker Logistics, Camion Transport, F. Murpf AG a G. Leclerc Transport AG. Nákladní vozidla budou využívat k přepravě veškerého zboží po Evropě, od potravin až po automobily.

Automobilka v příštích letech představí novou generaci modelu XCIENT Fuel Cell na speciální platformě pro nákladní vozidla s palivovými články na vodík. Nový model bude mít nápravy s integrovanými elektromotory a dva systémy palivových článků o výkonu 200 kW, jejichž vývoj už v současnosti probíhá. Nová modelová řada bude zahrnovat nákladní vozidla 4×2 a 6×2 i tahače 4×2. Hyundai tím pokryje významnou část potřeb evropského trhu v oblasti těžkých nákladních vozidel. Tahač s celkovou hmotností 44 tun bude mít dojezd až 1000 kilometrů na jednu náplň palivových nádrží. Tyto modely podpoří úsilí o náhradu znečišťujících nákladních vozidel s pohonem na naftu.

Přečtěte si také

Back to top button