Testy osobních vozů

Hyundai Ioniq 5 – Design a technologie

Hyundai Ioniq 5 – Design a technologie. Hyundai Ioniq 5 je jeden z nejzajímavějších elektromobilů na trhu. Kombinuje futuristický design, pokročilé technologie a dostatečnou dojezdovou kapacitu. 

Hyundai Ioniq 5 mě nejvíc nadchl dechberoucím zrychlením, které oceňuji spíše jako prvek aktivní bezpečnosti než zdroj zábavy, která se prodraží na pneumatikách. Nicméně pro dynamické řidiče Hyundai nainstalovat tlačítko jízdních režimů přímo na volant. Dále se mi líbila volitelná kamerová zpětná zrcátka. Nebo přední sedadla s podnožkou sklápěnou jedním stiskem do pohodlné polohy v pololeže. Ty výrobce asi zamýšlel pro případy, kdy musíte čekat na nabíječce. 

Elektrický pohon

Vyzkoušel jsem vrcholnou verzi Power s pohonem všech kol. Pohon obstarávají dva synchronní elektromotory s permanentními magnety, které společně poskytují výkon 325 koní a točivý moment 605 Nm. Hyundai při modernizaci vozu také vylepšil jeho techniku. Zásadní změnou je kapacita baterie zvýšená z 72,6 na 77,4 kWh. Její nový termomanagement pak pomáhá s rychlejším nabíjením a prodloužením dojezdu. Jízdní dynamika nejvýkonnějšího Ioniqu 5 je skvělá. Zrychluje z 0 na 100 km/h za 5,1 sekundy a jede až 185 km/h. V normálním provozu je to velmi rychlý a pružný vůz.

Spotřeba a nabíjení

Podle výrobce spotřebuje Ioniq 5 v kombinovaném režimu 17,9 kWh/100 km. Pokud budete jezdit rychle, spotřeba energie bude vyšší. V reálném provozu byla moje spotřeba 23,6 kWh/100 km. Při ní se dojezd pohybuje okolo 350 km. Energii vám pomůže ušetřit rekuperace. Můžete si vybrat, jak moc bude brzdit, nebo ji úplně vypnout. Hyundai Ioniq 5 podporuje rychlonabíjení až 350 kW. Automobilka uvádí, že při nejefektivnějším nabíjení z 10 na 80 procent se vám Ioniq 5 nabije za pouhých 18 minut. To je jako dát si na benzince kávu.

Praktičnost a pohodlí 

Světlý interiér vytváří ve voze příjemnou atmosféru. Sedačky jsou pohodlné, a abych rozvedl, co jsem zmínil v úvodu, mohou se opravdu jedním stiskem proměnit ve čtenářskou pohovku s podporou pro lýtka, a to u řidiče i spolujezdce. Elektricky posuvné jsou také zadní sedačky a můžete si nastavit sklon opěráků. Volba více místa na kolena vzadu nebo většího zavazadlového prostoru je otázkou sekund. Infotainment a přístroje pod volantem jsou zasazeny do elegantních bílých rámečků. Vysoké rozlišení obrazu kamer koresponduje s kvalitní audiosoustavou Bose. 

Elektronická zpětná zrcátka

Testovaný vůz měl elektronická zpětná zrcátka. Ta stojí za bližší pohled, vzhledem k ceně paketu za 70 tisíc. Oproti klasickým mají celou řadu výhod. Například nabízejí lepší výhled dozadu, jsou méně citlivá na povětrnostní podmínky a také zlepšují aerodynamiku vozu. Ale jsou tu i jisté nevýhody. Couvat podle těchto zrcátek do kolmého stání večer je mnohem obtížnější než s klasikou. Vypomáhat si musíte 360stupňovým kamerovým systémem. Ten je velmi zřetelný i za horších světelných podmínek, ale jeho použití znamená několik dotyků na displeji navíc.

Hyundai Ioniq 5 Power AWD

Motor: elektrický

Max. výkon: 239 kW (325 k)

Max. točivý moment: 605 Nm

Kapacita baterie: 77,4 kWh

Typ baterie: Li-ion

Maximální rychlost: 185 km/h

Zrychlení 0–100 km/h: 5,1 s

Převodovka: A1 

Kombinovaná spotřeba: 17,9 kWh/100 km

Spotřeba v testu: 23,6 kWh/100 km

Dojezd: 353 km

Emise CO2: 0 g/km

Pohotovostní hmotnost: 2045 kg

Celková hmotnost: 2560 kg

Objem zavazadlového prostoru: 527/1587 l 

Rozměry d × š × v: 4638 × 1890 × 1605 mm

Rozvor: 3000 mm

Základní cena test. vozu: 1 338 834 Kč bez DPH

        

Zdroj
Redakce

Přečtěte si také

Back to top button