Sedm nosičů kontejnerů Scania
Sedm nosičů kontejnerů Scania. Hasičský záchranný sbor České republiky dnes slavnostně převzal do užívání sedm nových Scanií určených pro převoz kontejnerů. Vozidla pořídila v rámci výběrového řízení Státní správa hmotných rezerv přímo od společnosti Scania Czech Republic s.r.o.
Hasičský záchranný sbor ČR se při řešení mimořádných událostí bude moci spolehnout na novou techniku, automobilové nosiče kontejnerů Scania s hydraulickým jeřábem a hákovým nosičem kontejnerů. „Úspěch ve výběrovém řízení nás neskutečně těší. Je pro nás ctí, že můžeme být partnery Státní správy hmotných rezerv a Hasičského záchranného sboru a dodat mu špičková vozidla,“ říká ředitel společnosti Scania Zdeněk Petrás.
„Kontejnerové nosiče byly pořízeny Správou státních hmotných rezerv a dány do ochraňování k HZS ČR. SSHR pořizuje techniku primárně pro řešení rozsáhlých mimořádných událostí, které si žádají vyhlášení krizových stavů. Díky nastaveným pravidlům je ale možné tuto techniku efektivně použít i při jiných mimořádných událostech. Kontejnerové nosiče budou přepravovat jak kontejnery pro dekontaminaci osob, tak kontejnery pro nouzové přežití, velkokapacitní čerpadla nebo další speciální výbavu,“ popisuje generální ředitel HZS ČR genpor. Ing. Vladimír Vlček, Ph.D., MBA.
Vozidla Scania jsou mezi hasičskými sbory po celé Evropě velice oblíbená kvůli mechanické odolnosti, komfortnímu ovládání, pohodlné kabině a vysoké bezpečnosti, kterou podtrhují důkladné crash testy a volitelné boční záclonové airbagy chránící posádku při převrácení.
Odolná technika a komfort pro strojníky
Nové Scanie určené pro potřeby hasičů jsou v osvědčené a u záchranných složek žádané specifikaci, která odpovídá požadavkům tendru. Vozidla 6×6 jsou postavena na vysokém podvozku s přední nápravou odpruženou listovými pery a zadní vzduchovými měchy, jedno vozidlo 6×4 pak má podvozek standardní výšky a je kompletně odpružené vzduchem. Vozidlům nechybí uzávěrky všech diferenciálů pro zlepšenou průchodnost terénem.
O pohon se rovněž v obou případech stará vyzkoušený třináctilitrový šestiválec o výkonu 440 koní doplněný o automatizovanou převodovku Opticruise. Komfort ovládání vozidla zlepšuje rovněž retardér a tempomat.
Za prodlouženou denní kabinou řady G jsou umístěny jeřáby FASSI (verze 6×4) nebo HIAB (verze 6×6) s dosahem 12,55, resp. 13 metrů a hákové nosiče kontejnerů značky Marrel dodaný firmou Everlift s nosností až 14 tun.
Součástí dodávky bylo i doplnění veškeré hasičské výstroje včetně výstražných majáků a typického zbarvení s reflexními prvky, které zajistila společnost KOBIT – THZ CZ.