Silniční doprava

Specialista na přestavby

Specialista na přestavby. Až dvě třetiny vozidel, která opustí brány Iveco Truck Centra v Loděnici, tvoří přestavby či nástavby. Vedle těch tradičních si zde poradí i se speciály. Pro některé typy nástaveb či jejich částí zde zajistí i záruční a pozáruční servis. Důležité je také poradenství.

Iveco Truck Centrum (ITC) Loděnice má s přestavbami a nástavbami dlouholeté zkušenosti, a to napříč celým svým portfoliem, sahajícím od těžkých stavebních řad přes Eurocargo až po Daily. „Děláme zde kompletní portfolio, tedy valníkové, skříňové, prachotěsné, chladírenské, mrazírenské i eutektické, neboli hluboko mrazící nástavby,“ vypočítává dlouhý seznam Marek Pejšek, člověk, který má s přestavbami vozidel obrovské zkušenosti. „Naší snahou je zákazníkovi nabídnout službu en bloc, tedy vše na jednom místěObčas ale narážíme na záruky na některé části nástaveb, protože ne všechno zde umíme servisovat,“ dodává. Nicméně dokážou zákazníka odkázat na správné partnery, s nimž ITC spolupracuje, a maximálně mu tak vše usnadnit.

Přečtěte si také

Specialista na přestavby: prověření partneři 

Právě konzultace a pomoc zákazníkům s tím, jak správně postavit vozidlo a jaké vybrat dodavatele, aby bylo maximálně funkční, jsou velké know-how ITC. Stojí za tím pochopitelně léta zkušeností a spousta realizovaných zakázek. „Valníkové nástavby rádi děláme s firmou Montex z Kolína, hákové nosiče bereme od Charvát CTSsklápěčky nám nejčastěji dodává VS Mont a Molčík, skříňové nástavby obvykle osazujeme hydraulickými čely Dhollandia a BÄR, v případě jeřábů a hydraulických rukou doporučujeme Palfinger, Fassi, Hyva či Hiab a v případě zdvihacích plošin se nám osvědčily značky Rothlehner nebo Plošiny Rybáček,“ vyjmenovává Marek Pejšek. 

Jak už jsme uvedli, snahou ITC je zajistit i servis nástaveb, a to jak pozáruční, což je případ sklápěček VS Mont a Okřínek, tak i ten záruční. To platí pro čela Dhollandia. Do druhé kategorie by se již brzy měla zařadit i společnost CTS. 

Rychlejší díky předobjednávkám

Jednou z konkurenčních výhod ITC je silné zázemí a spolupráce se silnými partnery, díky nimž si může dovolit vyrobit vozidla, nyní především ale ty nejběžnější nástavby tak říkajíc „na sklad“. Hlavně v době, kdy ostatní značky začaly mít problémy s dodávkami techniky, v Loděnici zažívali skvělé časy a dosáhli rekordních prodejů. A to zejména v řadě Eurocargo v kombinaci s nosičem kontejnerů, skvěle na odbyt šly i těžké sklápěčky X-Way. V řadě Daily je v případě nástaveb hodně úspěšná verze s valníkem na 8 a 10 palet a plachtovou nástavbou se shrnovacími boky. 

Nicméně i nyní se Iveco Truck Centrum stejně jako ostatní potýká s dlouhými výrobními lhůtami, a to jmenovitě v případě řady Daily, na niž se čeká i rok. „Přesto se snažíme dodací lhůty co nejvíc zkrátit i tím, že už máme třeba dopředu objednané a vyrobené nástavby na vozidla, která se teprve budou vyrábět,“ popisuje Marek Pejšek novou situaci, která klade na organizaci prodeje daleko větší nároky než dřív. A to obzvlášť kvůli koordinaci kompletace vozidla a nástavby.

Specialista na přestavby

Přesto i přes veškerou snahu dnes bohužel dochází ke zpožděním předávek, nejčastěji kvůli opožděné výrobě vozidla. Proměnných a neznámých vstupuje v současnosti do procesu až příliš mnoho.

Větší standardizace

Jak ale Marek Pejšek připomíná, výrobní problémy přinesly do ITC nový trend. V současnosti totiž zákazník nemá zdaleka takovou volnost v konfiguraci vozidla jako dřív a nabídka se daleko více unifikuje.

Na druhé straně je to jedna z cest, jak se dostat k autu rychleji: „Samozřejmě i nyní dokážeme ve spolupráci s našimi partnery zákazníkovi udělat vozidlo podle jeho individuálních potřeb, nicméně si na něj bude muset počkat daleko déle a bude samozřejmě i dražší, než pokud si vybere něco univerzálního.“

Umějí i speciály

Vedle obvyklých nástaveb se ITC zabývá i dílenskými vestavbami, je totiž jedním z partnerů špičkové německé firmy Sortimo. Čas od času také přijde objednávka i na méně obvyklé nástavby, jako třeba speciály na letiště, na přepravu a manipulaci s mobilními WC nebo hasičské vozy.

V této oblasti Iveco Truck Centrum spolupracuje s firmami Kobit – THZ, THT z Poličky nebo WISS z Polska. Právě hasičské vozy bývají časově ty nejsložitější, a to hlavně kvůli výrobě a vybavení samotné nástavby, které mívají dvoj- i trojnásobnou hodnotu oproti podvozku. 

Zdroj
Michal Štengl

Přečtěte si také

Back to top button