Vizocargo: Zákazníky jsme získali nadstandardní kvalitou a přístupem
V našem rozhovoru představujeme firmu Vizocargo, která dosáhla významných úspěchů v oboru přepravy léčiv a zdravotnického materiálu v celoevropském měřítku.
Roche, Pfizer, Merck nebo Novartis jsou velká jména farmaceutického průmyslu. Ing. Martin Hrubý ředitel společnosti a Lukáš Králík provozní o obchodní ředitel říkají, že důvěru takových zákazníků lze získat pouze vysoce nastavenou laťkou v kvalitě a individuálním přístupem.
S jakou vizí jste rozvíjeli vaši firmu?
Již od založení v roce 2005 jsme se soustředili na to, abychom drželi krok s náročnými požadavky zákazníků na přepravu léčiv, přepravu nebezpečného zboží ADR a přepravu mražených a chlazených potravin po celé Evropě. Abychom to dokázali, tak musíme v krátkých intervalech obnovovat dopravní techniku, získávat stále vyšší certifikace kvality, pravidelně proškolovat zaměstnance a hledat všechna možná provozní vylepšení. Naším cílem je poskytovat nejvyšší kvalitu s nadstandardním přístupem k našim zákazníkům.
Jaké je složení vaší flotily?
Vozový park pravidelně obměňujeme každé dva až tři roky. Největší flotilu máme v dodávkách do 3,5 tuny, s kapacitou až 10 europalet, které jsou velice flexibilní pro přepravu léků. Nechybí ani mrazírenské speciály vhodné pro přepravu krevní plazmy. Dále jsou to nákladní automobily do 12 tun a do 19 tun s kapacitou 12-20 europalet. Většina našich kamionových souprav do 22 tun je typu double stock s kapacitou 66 europalet. Všechna vozidla mohou jezdit v režimu řízené teploty od -25 °C do +25 °C. Všechny naše dodávky, sola i návěsy jsou dvoukomorové s posuvnou přepážkou s tím, že rozdíl teplot mezi dvěma komorami může být až 30 °C. Nástavby splňují veškeré požadavky pro přepravu léčiv a zboží přepravovaného pod kontrolovanou teplotou.
Jakými audity prošla vaše firma?
V letošním roce se soustředíme na právě probíhající recertifikaci TAPA TSR level 2 (Trucking Security Requirements pozn.red.). Tento standard obsahuje požadavky na vybavení vozidel ochrannými prvky od bezpečnostních zámků přes sledovací GPS systémy až po komunikační systémy. Dále také stanovuje požadavky ohledně postupů od běžných provozních situací přes způsoby parkování vozidel až po krizové situace, do kterých se řidič s vozidlem může během přepravy dostat. Zahrnuty jsou rovněž požadavky na školení řidičů a prověření minulosti zaměstnanců. Dále jsme certifikovaní podle GDP, TAPA TSR 3, ISO 9001:2016 a ISO 22000:2019.
Do jakých destinací se vaši řidiči podívají?
Naši řidiči jezdí turnusově po celé Evropě. S léčivy a zdravotnickým materiálem se kromě všech států Evropy dostanou do velmi zajímavých destinací jako jsou ostrovy Malta, Mallorca, Kypr nebo Island. Zajímavou zakázkou bylo například Monako, kam jsme dopravovali catering na závody Formule 1.
Jaký byl váš rok s covidem?
Rok 2020 pro Vizocargo začal velkou změnou, protože v únoru se Vizocargo stalo součástí skupiny O.K.Trans Holding, která aktuálně disponuje flotilou, jež má více jak 400 kamionů, vlastní sklady, veřejnou čerpací stanici, celní deklaraci a síť autorizovaných i neautorizovaných servisů DAF. Skupina O.K.Trans je rychle rostoucí a plánuje další expanzi. Tato změna umožňuje Vizocargu zákazníkům nabídnout širší a kvalitnější služby, které nejsou jen o dopravě zboží.
Co se týče covidu, tak to byla a stále je hektická doba náročná na trpělivost a výkony všech zaměstnanců, kdy všichni dlouhodobě pracují na více jak 100 procent. Tato doba ještě více utužila náš velice kvalitní tým zaměstnanců, bez kterých bychom to nezvládli. Musíme ocenit přístup každého našeho zaměstnance, protože pro každého je Vizocargo víc než jen práce. Naše touha po tom být stále lepší nás nutí implementovat nová zlepšení, nové softwary a přecházet na vyšší standardy kvality. Nároky na rychlost a kvalitu přepravy se stále zvyšují i přes to, že covid přináší stále více omezení. Potýkáme se především s kolonami na hranicích, komplikacemi způsobených Brexitem, povinným testováním řidičů a různými restrikcemi v jednotlivých státech Evropské unie. V mnoha logistických centrech jsou z důvodu nemoci a karantény omezené kapacity nakládek a vykládek. Zmíněná omezení se projevila na poklesu kilometrového výkonu flotily asi o 15 procent. Naše kvalita, nasazení a schopnost maximálně vyjít vstříc potřebám zákazníkům nám i v této hektické době pomohla získat nové zákazníky. Například po několika měsíčním náročném auditu jsme se stali schváleným dodavatelem pro přepravu covid vakcín společnosti Johnson&Johnson.
www.vizocargo.cz