Volvo Trucks snižuje spotřebu paliva
Volvo Trucks snižuje spotřebu paliva díky konceptu I-Save přidávající nová vylepšení, která jsou navržena pro co největší účinnost. Systém I-Save pokrývá optimalizace technologie motoru, řídicího softwaru a opatření ke snížení odporu vzduchu. To vše za účelem dosažení jediného – maximálního zvýšení energetické účinnosti.
Volvo Trucks posunula svůj koncept Volvo FH I-Save o krok dále, aby zajistila plnou optimalizaci spalovacího procesu motoru tím, že vstřikovače, kompresi a vačkový hřídel specificky přizpůsobila propracovaným a jedinečným novým vlnitým pístům. Snížila se také celková hmotnost a vnitřní tření. Vysoce výkonné turbodmychadlo a olejové čerpadlo byly vylepšeny. Dokonce i olejové filtry, palivo a vzduch mají patentovaná vylepšení pro lepší výkon.
Volvo Trucks snižuje spotřebu paliva díky plynulosti
Srdcem systému I-Save je 13litrový motor s technologií turbodmychadel Volvo D13TC, který umožňuje jezdit s nízkými otáčkami motoru a vysokými převodovými stupni po delší dobu. Výsledkem je plynulejší a tišší jízda. Motor dokáže běžet s vysokou účinností v celém rozsahu otáček, s nejlepším výsledkem od 900 do 1300 ot./min.
Kromě všech aktualizací hardwaru byla přidána nová generace softwaru pro řízení motoru, který zase komunikuje s aktualizovanou převodovkou I-Shift. Výsledkem je že Volvo Trucks snižuje spotřebu paliva velmi efektivně. Zároveň jsou také výrazně lepší jízdní vlastnosti, protože tato inteligentní aktualizace strategie řazení přináší rychlejší odezvu.
I-Torque je nový inteligentní software točivého momentu, který zvyšuje energetickou účinnost analýzou topografických dat z I-See a přizpůsobením jízdy skutečné trase. I-See využívá informace o plánované trase k co nejlepšímu využití kinetické energie nákladního vozidla při jízdě v kopcovitém terénu. Nová funkce I-Torque řídí volbu převodového stupně, točivý moment motoru a brzdění, když je aktivován tempomat.
Aerodynamika hraje velkou roli
Při jízdě na dlouhé vzdálenosti hraje aerodynamika nákladního vozidla důležitou roli pro spotřebu paliva. Došlo k několika změnám, které zlepšily proudění vzduchu, jako jsou užší mezery v přední části kabiny a delší prodloužení dveří. Cílem Volvo Trucks je, aby elektrická nákladní vozidla v roce 2030 tvořila polovinu jejích prodejů nákladních vozidel. Volvo Trucks snižuje spotřebu paliva pomocí technologie I-Save, protože spalovací motor bude i nadále hrát důležitou roli v dopravě.
Volvo Trucks je lídrem na trhu elektrických nákladních vozidel v Evropě. V Německu byl proveden první nezávislý test energetické účinnosti s plně naloženým elektrickým nákladním vozidlem Volvo Electric těžké řady.