Silniční doprava
Vyhláška umožňující vážení kamionů bude platit do konce roku
Od příštího roku by kraje mohly začít vážit přetížené kamiony na komunikacích nižších tříd.
Na dnešním setkání s hejtmanem Středočeského kraje Davidem Rathem (ČSSD) to řekl ministr dopravy Pavel Dobeš (VV). Vážení kamionů by měla umožnit vyhláška, kterou ministerstvo chystá vydat do konce roku. Oba politici se shodli na postupu v zavádění mýtného a diskutovali o výstavbě Pražského okruhu.
Pro kraj je nejpodstatnější možnost vážení kamionů na silnicích druhých a třetích tříd, řekl Rath. Kraje možnost kontroly přetížených kamionů požadují dva roky a podle Ratha je Středočeský kraj připravený s vážením začít ihned poté, co vyhláška vstoupí v platnost. Nyní je tato vyhláška v meziresortním řízení a ministerstvo dopravy vypořádá připomínky dotčených úřadů, uvedl Dobeš. S realizací projektu ministerstvo dopravy počítá v příštím roce.
V otázce priorit ministerstva a kraje se Rath s Dobešem shodli na podpoře výstavby městského okruhu přes Běchovice. S touto variantou vedení silnice 511 ale nesouhlasí právě obyvatelé Běchovic, kteří požadují vypracování alternativní trasy. To by podle Dobeše výstavbu zpozdilo o osm až deset let. Podle současného návrhu je možné stavbu realizovat do dvou let. Podle Ratha je pro kraj nejpodstatnější urychlené odlehčení dopravy v Říčanech, a proto podporuje variantu Běchovice.
V otázce rozšiřování kamionového mýtného na komunikace nižších tříd Rath odmítl variantu používající mikrovlnnou technologii a mýtné brány. Na krajských komunikacích by prý mělo být použito řešení, které nevyžaduje výstavbu speciálních zařízení. Podle Dobeše konkrétní variantu zpoplatnění nepreferuje ani ministerstvo. Výběrové řízení na dodavatele by podle Dobeše mohlo být vypsáno už v průběhu příštího roku. Je ale nezbytně nutné, aby mýtné na komunikacích nižších tříd vydělávalo, doplnil Dobeš. Kvůli tomu si ministerstvo dopravy nechalo dělat posudek, na jehož výsledky čeká.
Pro kraj je nejpodstatnější možnost vážení kamionů na silnicích druhých a třetích tříd, řekl Rath. Kraje možnost kontroly přetížených kamionů požadují dva roky a podle Ratha je Středočeský kraj připravený s vážením začít ihned poté, co vyhláška vstoupí v platnost. Nyní je tato vyhláška v meziresortním řízení a ministerstvo dopravy vypořádá připomínky dotčených úřadů, uvedl Dobeš. S realizací projektu ministerstvo dopravy počítá v příštím roce.
V otázce priorit ministerstva a kraje se Rath s Dobešem shodli na podpoře výstavby městského okruhu přes Běchovice. S touto variantou vedení silnice 511 ale nesouhlasí právě obyvatelé Běchovic, kteří požadují vypracování alternativní trasy. To by podle Dobeše výstavbu zpozdilo o osm až deset let. Podle současného návrhu je možné stavbu realizovat do dvou let. Podle Ratha je pro kraj nejpodstatnější urychlené odlehčení dopravy v Říčanech, a proto podporuje variantu Běchovice.
V otázce rozšiřování kamionového mýtného na komunikace nižších tříd Rath odmítl variantu používající mikrovlnnou technologii a mýtné brány. Na krajských komunikacích by prý mělo být použito řešení, které nevyžaduje výstavbu speciálních zařízení. Podle Dobeše konkrétní variantu zpoplatnění nepreferuje ani ministerstvo. Výběrové řízení na dodavatele by podle Dobeše mohlo být vypsáno už v průběhu příštího roku. Je ale nezbytně nutné, aby mýtné na komunikacích nižších tříd vydělávalo, doplnil Dobeš. Kvůli tomu si ministerstvo dopravy nechalo dělat posudek, na jehož výsledky čeká.