Železniční doprava

Alstom získal zakázku na 12 vysokorychlostních vlaků

Alstom získal zakázku na 12 vysokorychlostních vlaků. Alstom, světový lídr v oblasti inteligentní a udržitelné mobility, dodá společnosti Proxima 12 vysokorychlostních vlaků Avelia Horizon a zajistí 15 let údržby tratí podél francouzského pobřeží Atlantiku.

Celková hodnota zakázky je téměř 850 milionů eur. První dodávky lze očekávat v roce 2028. Vysokorychlostní vlak Avelia Horizon společnosti Alstom těží z 40 let zkušeností s vysokorychlostními vlaky v komerčním provozu – je nejnovější generací dvoupodlažního vlaku schopného cestovat rychlostí vyšší než 300 km/h. Nabízí velkou provozní flexibilitu a zaručuje vysokou úroveň bezpečnosti a komfortu pro cestující. Skládá se ze dvou inovativních motorových vozů krátké délky, které v sobě skloubí vysoký výkon a kompaktnost, a kloubových dvoupatrových vozů.Vlaky Avelia Horizon šetří provozní náklady. Mají méně podvozků, které běžně tvoří až 30 % celkových nákladů na preventivní údržbu. S nejvyšší kapacitou pasažérů na trhu také Avelia Horizon nabízí vysokou úroveň pohodlí a služeb a zároveň snižuje celkový provozní náklad na jedno sedadlo.

Skvělý partner

V čele společnosti Proxima, jejíž založení bylo oznámeno v červnu letošního roku, stojí dvě klíčové osobnosti železničního průmyslu: Rachel Picard a Tim Jackson. Projekt je plně financován investiční společností Antin Infrastructure Partners a podpořen konsorciem předních francouzských i mezinárodních bankovních institucí. Její vysokorychlostní vlaky budou spojovat města Bordeaux, Nantes, Rennes, Angers a Paříž pro potřeby maximálně dvouhodinových cest.

Ukázka budoucnosti dopravy Evropy 

Společnost Alstom také touto spoluprací ukazuje, jak může vypadat budoucnost dopravy napříč i v rámci jednotlivých států Evropy. Projekt vysokorychlostních tratí vzniká i v České republice, v současnosti se připravuje pět hlavních úseků VRT o celkové délce 753 kilometrů společně s novými moderními nádražími v podobě přestupních terminálů. Starostové českých obcí se s fungování VRT pravidelně seznamují právě na studijních cestách do Francie. Výstavba prvních úseků (VRT Moravská brána) by měla být dle současných plánů zahájena v roce 2026 a start provozu je očekáván po roce 2031. Řešení společnosti Alstom by mohly i na českou vysokorychlostní železnici přinést výhody vysoké kapacity pasažérů, desítek let zkušeností a vysoce efektivního provozu včetně údržby. 

Zdroj
Alstom
Back to top button