RegioJet nabídne na dotované trati na Slovensku více spojů
Soukromý český železniční přepravce RegioJet, který bude od března na Slovensku provozovat státem dotovanou dopravu mezi Bratislavou a Komárnem, rozšíří v porovnání s nynějším jízdním řádem nabídku spojů.
Ve špičce pojedou vlaky RegioJetu každou půlhodinu, nejrychlejší spoj zvládne 47 kilometrů dlouhou trasu ze slovenské metropole do Dunajské Středy za 38 minut. Většině spojů zabere jízda s více než deseti zastávkami zhruba hodinu. “Jsme levnější v nejkratších (vzdálenostech) a o 12 až 15 procent levnější mezi 60. a 100. kilometrem,“ řekl obchodní ředitel RegioJetu Jiří Schmidt k ceníkům českého přepravce a slovenské ZSSK. Levnější běžné jízdné než ZSSK nabídne RegioJet při cestování vlakem do vzdálenosti čtyř kilometrů a v případě zákaznického jízdného i při jízdě nad 60 kilometrů. Jízdenku si pasažéři budou moci koupit také ve vlaku, a to bez přirážky.
Železniční trat z Bratislavy do Komárna, která čítá 100 kilometrů, nepatří mezi nejvytíženější na Slovensku. V okolí Bratislavy ale prochází lokalitami, kde v posledních letech vyrostlo mnoha rodinných a bytových domů. To se projevilo v zahuštění automobilové dopravy. RegioJet uzavřel se slovenským ministerstvem dopravy devítiletou smlouvu na dotovaný provoz osobních vlaků koncem roku 2010. Český dopravce na trati mezi Bratislavou a Komárnem nahradí ZSSK, která na Slovensku provozuje osobní vlakovou dopravu.
Řádný provoz vlaků odstartuje RegioJet v zemi 4. března, už v polovině února ale zahájí prezentační jízdy pro veřejnost. Firma rovněž buduje v Dunajské Středě a Květoslavově menší záchytná parkoviště, která mají přitáhnout motoristy do vlaků. Slovensko může soukromým přepravcům uvolnit desetinu trhu osobní železniční přepravy, z toho již část obsadil RegioJet. Ten na Slovensku projevil zájem o provoz na dalších třech státem dotovaných tratích, které nabídlo ministerstvo dopravy.
RegioJet na Slovensku zaměstná 70 lidí. Jízdenky začne prodávat v druhé polovině února, v Bratislavě a Dunajské Středě otevře svá zákaznická centra, v Komárně bude jeho smluvním prodejcem ZSSK. RegioJet rovněž jedná se státním železničním dopravcem o vzájemném uznávaní jízdenek. V ČR podle mluvčího Aleše Ondrůje přepravil Regiojet za první čtyři měsíce provozu okolo 150.000 cestujících. Provozuje v průměru deset vlakových spojů na trase Praha – Ostrava – Havířov. Dva z těchto spojů – po jednom v každém směru – zajíždějí i do slovenské Žiliny. Od 20. února počet spojů rozšíří o další čtyři, v průběhu jara chce počet zvýšit na 18.