Gebrüder Weiss se připravuje na růst poptávky služby Home Delivery
Společnost Gebrüder Weiss zaznamenala vloni rekordní zájem o službu určenou pro B2C klientelu Home delivery. Proto se na tento segment chce letos ještě více zaměřit.
Investice a rozšiřování naší nabídky služeb v oblasti B2C přináší úspěch v celém středoevropském regionu, další vzestup zájmu o koncové doručení je velmi pravděpodobný. „Naše služba Home Delivery nyní nově zahrnuje například instalaci a ladění TV, instalaci setů pračka/sušička nebo instalaci amerických lednic případně vynesení a umístění rozměrných kusů přímo na místo jejich použití,“ říká Jan Kodada, ředitel obchodu a marketingu Gebrüder Weiss ČR.
Přechod spotřebitelských nákupů do online v prostředí zaznamenal v roce 2020 i díky opatřením v souvislosti s pandemií koronaviru rekordní tempo. „V meziročním srovnání s rokem 2019 evidujeme více než 42% nárůst v počtu zásilek B2C. Jenom v České republice jsme v roce 2020 koncovým zákazníkům doručili téměř 200.000 zásilek,“ uvádí Jan Kodada.
Rozvoj programu Home Delivery je dlouhodobou prioritou Gebrüder Weiss v regionu celé střední Evropy. Od února 2020 je nově součástí portfolia služeb také instalace televizí, která doplňuje současné portfolio této specializované služby. K němu patří mimo jiné také doprava rozměrných a těžkých břemen jako jsou Americké lednice, kotle, bojlery, nábytek nebo trezory až na místo použití. Samotná služba instalace TV představuje domluvení konkrétního termínu doručení dvoučlennou posádkou, vynesení, vybalení a také sestavení přístroje včetně jeho zapojení a naladění. Součástí služby je zároveň odvoz obalových materiálů a zajištění jejich ekologické likvidace.
„Již v průběhu roku 2020 jsme investovali do mechanizace, která dvoučlenným posádkám umožňuje prakticky kamkoli přivézt a v případě zájmu také instalovat i značně rozměrné předměty do hmotnosti až 170 kilogramů. Jde nám jednak o efektivitu našich postupů a smysluplné využití techniky, ale v neposlední řadě také o ještě bezpečnější doručení a spokojenost našich zákazníků i koncových uživatelů,“ vysvětluje Jan Kodada.
Nárůst segmentu elektronického obchodování B2C v průběhu roku 2020 přitom hlásí téměř všechny země v Evropě, kde je program Home Delivery Gebrüder Weiss poskytován. Aby GW mohl uspokojit další požadavky, investoval 6,8 milionů EUR do rozšíření svého logistického centra v Maria Lanzendorf u Vídně, kde se odbavuje na 40% B2C zásilek pro rakouský trh. K dispozici má dalších téměř 5000 m2 manipulačního prostoru. Větší halu využívá také B2C crossdock v maďarské Budapešti. „V České republice proběhne letos rozšíření areálů v Jenči a Syrovicích, které přinese nárůst skladové a manipulační plochy, speciální vykládkové rampy pro menší B2C vozidla a především umožní ještě efektivnější a rychlejší odbavení zásilek,“ dodává Jan Kodada.